[Sound] Terratec DMX Fire 1024

Pagina: 1
Acties:

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb deze kaart aan de praat gekregen met de OSS kernel modules van 2.4.18 (Crystal Soundfusion 46xx). Op zich werkt het prima, maar het geproduceerde geluid is veels te zacht.

Zelfs als ik aumix op 100 zet en in XMMS het volume op 100 zet, dan is het nog veel zachter dan wanneer ik de kaart gebruik onder Windows.

Met de kwaliteit is overigens niets mis. De kaart is namelijk aangesloten op mijn stereotoren en wanneer ik daar het volume omhoog krik dan heb ik een prima geluid :) Maarjah, 't is een beetje gek om elke keer het volumeknopje haast om te draaien wanneer ik Linux gebruik :+

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de kaart een harder geluid produceert? :?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:15
Ik heb een poosje met cs46xx gewerkt, nu gebruik ik snd-cs46xx (weet niet meer waarom, maar het had vast een goeie reden ;-)), maar met het volume is niks mis. Net zo hard als onder Windows..

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
*schaamt zich* .. heb net even met aumix gespeeld, bleek dat het aan de PCM2 lag |:(

Heb die nu op 100 gezet en XMMS op 50. Nu werkt 'ie idd net zoals onder Windows .. tsja, bij mijn oude AWE64 was alleen het volume belangrijk >:)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.