Toon posts:

Wanneer Java Beans?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi all,

ik probeer wat kennis op te doen over Java Beans en er is aardig wat over te vinden. Het klinkt allemaal erg leuk enzo, maar wanneer en om welke reden zou men hier nou gebruik van maken?
Ik hoop dat iemand mij dit duidelijk kan maken.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

altijd? Javabean is niets anders dan een bepaalde ontwerptechniek voor je objecten. Je spreekt de properties aan mbv getters en setters en eventueel kan je er naar luisteren (bound properties) en kan je een verandering verwerpen (veto properties).

op deze pagina staan wel wat introducties:
http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining

Verwijderd

Topicstarter
Aha.... die pagina had ik al gezien maar het is ook altijd hetgene wat je zoekt dat je over het hoofd ziet :P
Waar ik nu nog benieuwd naar ben is:
Wanneer en waarom zou je gebruik maken van Enterprise JavaBeans ?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

oeh.. ejb en javabeans zijn hele verschillende zaken :) Das een electrische thermometer vergelijken met een spaceshuttel ;) Ik denk dat andere mensen je beter uitleg erover kunnen geven, maar ik vind EJB vaak met een kanon op een mug schieten ;)

link voor EJB.
http://java.sun.com/products/ejb

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die link was ik ook al tegengekomen.
Ik kan alleen het echte nut niet inzien van EJB, maarja, dat zag ik 5 jaar geleden ook niet van Java :)
Vandaar dat ik hoopte dat iemand mij kan vertellen wat er nou zo mooi, spannend en bijzonder aan is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik open wel een nieuw topic, dan kan deze gesloten worden....

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

EJB is handig als je objecte met databases wilt laten communiceren en persistent wil maken. Het is ook heel schaalbaar. Maar ik gebruik het zelf ook niet omdat ik het een beetje overkill vind voor de dingen waar ik mee bezig ben.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

dicht ivm nieuw topic

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.