Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ben is gewoon slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sja elke keer als ik in de stad een telefoniewinkel in stap, proberen ze mij Ben aan te smeren! Echt lelijk vooral als ik ze voor de 100x uitleg dat Ben geen berijk heeft in onze wijk... overigens wel overal elders in de omgeving.... Iedere keer krijg ik te horen dat ze net een nieuwe mast van Ben in de wijk hebben gezet en toch blijft het bereik o,o... Dan ligt het aan de bouw van onze huizen in de wijk krijg ik dan van de verkopers te horen; Is dit nou onzin? KPN en Liber... Vodaphone doen het wel uitstekend bij ons, echt volop bereik... Onzinpraat van de verkopers en slecht van Ben?!?!
Wie is er geen verkoper en weet wel hoe dit komt? slechte Frequentie misschien?

Ik vraag dit, omdat een kennis vorig jaar een abo van Ben heeft genomen (heeeel goedkoop!!!) met de belofte dat er wel bereik zou zijn (toen over een maand)...

Sja... lekker lullig...

P.S. (8> <--- Lijkt op user: Brainsnack

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ben ZUIGT!

je kan dus geen smsjes meer versturen EN ontvangen(!!!) als je minder dan 4 euro beltegoed hebt .. schandelijk toch.. |:( :r

ook het bereik is hier superslecht ..

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Eh.. Ben biedt verkopers erg leuke extraatjes aan bij de verkoop van div. aansluitingen ;)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:14

Smarron

The bend

Hebben er andere mensen bij jou in de omgeving wel Ben? Hoe is het bereik bij hun? Ben heeft wel landelijke dekking, maar dat houdt niet 100% dekking in. Het kan best dat jouw wijk gewoon nog geen dekking heeft. Is niet per se slecht van Ben. KPN en Vodafone hebben al sinds het begin goed bereik, vanwege het 900 netwerk.

De verkopers willen jou gewoon wat aansmeren. Waarschijnlijk is de bonus die de dealers ontvangen van Ben erg hoog. Niet naar luisteren. Ga ook niet in op beloftes. Kijk of je bereik hebt. Zo niet ... Neem je wat anders.
G-PHREAK schreef op 06 augustus 2002 @ 19:00:
ben ZUIGT!

je kan dus geen smsjes meer versturen EN ontvangen(!!!) als je minder dan 4 euro beltegoed hebt .. schandelijk toch.. |:( :r

Hoe bedoel je sloeber >:)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Tanu
vergeten te zeggen... maar: Proef Ben is natuurlijk 'n aardige manier om kennis te maken met het (eventuele) bereik van Ben in je regio. En anders kun je daarmee 60 minuten gratis bellen!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:01
Smarron schreef op 06 augustus 2002 @ 19:03:.

[...]

Hoe bedoel je sloeber >:)
Dat heeft niks met sloeberigheid te maken. Die 4 euro is gewoon van jouw dus daar wil je ook over beschikken. :r

http://www.designyourgoogle.com

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 11:08
Dat is bij de meeste providers zo toch ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Mijn ervaring met BEN is over het algemeen vrij goed.
Ik heb hier in de Randstad bijna altijd goed bereik, wel een keer meegemaakt
dat het netwerk wegviel toen ik met de trein ergens vlakbij Leiden door het platteland reed.
Verder is het bereik met BEN in gebouwen niet al te best.
Maar verder weinig te klagen over ze, de klantenservice van BEN is ook nog lang zo slecht niet.
Zeker als je ze vergelijkt met dutchtone..
Als BEN in jouw omgeving niet goed is, ook niet nemen dan..
Beste is gewoon Vodafone of KPN, heb ik nog nooit weg zien vallen.

• Smarron

Smarron

The bend

Tre88erT schreef op 06 augustus 2002 @ 19:51:

Dat heeft niks met sloeberigheid te maken. Die 4 euro is gewoon van jouw dus daar wil je ook over beschikken. :r
Was maar een grapje ... :O

Maar als je ¤ 8,- op je bankrekening hebt staan, kan je die toch ook niet pinnen ... :D
Tonnetje schreef op 06 augustus 2002 @ 20:35:
Dat is bij de meeste providers zo toch ?
Precies, maar bij d* ligt het nog iets lager voor zover ik weet.

Verwijderd

topictitel editted. :)

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 20:50
ben ZUIGT!

Wie heeft er dan ook prepaid 8)7
Ik heb al 2 jaar Ben en nooit probs mee :)

Verwijderd

Zelf ben ik sinds '99 BEN-beller en tot op heden geen klachten. Ik woon weliswaar in de randstad maar ook daarbuiten nooit problemen gehad. Ook in gebouwen en tunnels heb ik altijd een uitstekend bereik.

Vraagje:

Ik heb recent mijn abonnement met twee jaar verlengd (om een nieuwe telefoon te scoren ;) )en die dude in de winkel verzekerde mij dat ik per eerstvolgende factuur een korting zou krijgen op mijn abonnement à 50 % voor drie maanden. Op mijn factuur is daar echter nog niks van te merken (en het is toch al ruim twee maanden geleden). Heeft iemand soortgelijke ervaring en zo ja, hoe is dat afgelopen???

• thefox154
  • Laatst online: 17-11 07:09
oke heel simpel

er zijn 2 verschillende percantages waarin landelijke dekking wordt gemeten:
1: binnenshuis (vodafone kpn)
2: buitenshuis ( de rest)

ben kan wel zeggen landelijke dekking maar dat is dus BUITENHUIS!! wil jij bellen en je moet naar buiten lopen heeft BEN toch dekking.... lekker nep dus!! Ben heeft zoieso al een vrij belabberde dekking, behalve als je in het westen woont en nooit ergens anders komt :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:20:
Zelf ben ik sinds '99 BEN-beller en tot op heden geen klachten. Ik woon weliswaar in de randstad maar ook daarbuiten nooit problemen gehad. Ook in gebouwen en tunnels heb ik altijd een uitstekend bereik.

Vraagje:

Ik heb recent mijn abonnement met twee jaar verlengd (om een nieuwe telefoon te scoren ;) )en die dude in de winkel verzekerde mij dat ik per eerstvolgende factuur een korting zou krijgen op mijn abonnement à 50 % voor drie maanden. Op mijn factuur is daar echter nog niks van te merken (en het is toch al ruim twee maanden geleden). Heeft iemand soortgelijke ervaring en zo ja, hoe is dat afgelopen???
Hay,

Ik ben al twee jaar abonnee bij BEN (woon buiten de randstad en studeer in de randstad en heb altijd bereik.. daarover dus géén klachten!!). Toch heb ik precies één jaar geleden mijn abonnement verlengd, naar een lager abonnement, en zou dus per maand minder gaan betalen. Er zouden drie maanden overheen gaan voordat het abonnement gewisseld was. Nahja na 9 maanden was het dan eindelijk zo ver. De rede die ze bij m'n factuur opgaven was netwerkprobelmen. 't Is dat ik veel te lax ben maar ik heb dus 5 maanden te veel betaald (heb overgens wel een vegoeding gehad... niet geheel dekkend). Ik ga over een aantal weken weer m'n abo verlengen maar als het nu langer duurt als de opgegeven tijd dan bel ik zeker!! Daarom heb ik ook het advies om gewoon ff te bellen naar BEN klantenservice en te vragen naar de stand van zaken! ;)

Greetz,
ThaCapo!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:32:
[...]

Hay,

Ik ben al twee jaar abonnee bij BEN (woon buiten de randstad en studeer in de randstad en heb altijd bereik.. daarover dus géén klachten!!). Toch heb ik precies één jaar geleden mijn abonnement verlengd, naar een lager abonnement, en zou dus per maand minder gaan betalen. Er zouden drie maanden overheen gaan voordat het abonnement gewisseld was. Nahja na 9 maanden was het dan eindelijk zo ver. De rede die ze bij m'n factuur opgaven was netwerkprobelmen. 't Is dat ik veel te lax ben maar ik heb dus 5 maanden te veel betaald (heb overgens wel een vegoeding gehad... niet geheel dekkend). Ik ga over een aantal weken weer m'n abo verlengen maar als het nu langer duurt als de opgegeven tijd dan bel ik zeker!! Daarom heb ik ook het advies om gewoon ff te bellen naar BEN klantenservice en te vragen naar de stand van zaken! ;)

Greetz,
ThaCapo!
Thnx!! Ik krijg altijd van die gekke facturen van Ben; op de laaste factuur stond een korting van 50 euro cent in plaats van 50 % 8)7 !!! Ik heb hem nog maar niet betaald omdat ik ze inderdaad eerst maar eens even ga bellen.
Qua klantenservice vind ik Ben ook best redelijk, trouwens.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ben is echt belabberd hier, maar ff datakabel en ik heb een mooie telefoon met liber... vodafone. :) >:)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Tanu schreef op 06 augustus 2002 @ 19:17:
vergeten te zeggen... maar: Proef Ben is natuurlijk 'n aardige manier om kennis te maken met het (eventuele) bereik van Ben in je regio. En anders kun je daarmee 60 minuten gratis bellen!
Proef Ben was een leuke actie. Al die zeikerds en wantrouwigen konden het nu eens zelf testen.
Niet tevreden ? --> ¤ 5 teruggestort op je rekening.
Wel tevreden ? --> Leuke extra korting op de toch al voordelige abbonementen en toestellen.
Vraagje:

Je moet die factuur meestal eerst betalen.

De winkel waarin ik werk geeft Ben klanten een antwoord kaart mee, die de klant zelf in kan vullen.
Deze kaart moet dan met een kopie van het verleningscontract opgestuurd worden.

Ben zorgt er dan voor dat de aansluitkosten binnen 6 weken na afsluiten worden teruggestort.
Bij een verlening heb je geen aansluitkosten, dus kun je na 2 maanden wel verwachtten dat ze je 50% van je standaard abbonements kosten terug storten.

Je krijgt dus 50% korting op je bel minuten, dus als je veel smst of juist veel naar plezier- ( :+ ) en buitenlandse nummers belt dan gaat dat buiten die bundel om.

Dat zou ik maar informeren bij de winkel waar je em hebt verlengd want niet iedere winkel doet aan die actie mee en steekt die centen lekker in zijn eigen zak. :P
Dus ff gauw vragen of je zo'n kaart moet gebruiken. (ik denk het 100% van wel)

@ de andere negatievelingen:

Ben mag dan wel een slechter netwerk hebben, hoewel het sterk verschilt per regio.
Ben biedt tot nu toe de laagste prijzen voor het aan te schaffen toestel.

Dus dat je een slechter bereik hebt kan een oorzaak zijn van je toestelkeuze of je portomonee keuze. :7 :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 23:03:
[...]

[...]

Je moet die factuur meestal eerst betalen.
De winkel waarin ik werk geeft Ben klanten een antwoord kaart mee, die de klant zelf in kan vullen.
Deze kaart moet dan met een kopie van het verleningscontract opgestuurd worden.

Ik heb geen antwoordkaart gekregen. Wel een brief van Ben waarin ze schreven dat ik mijn abonnement had verlengd. Helaas geen nadere info over die korting.

Ben zorgt er dan voor dat de aansluitkosten binnen 6 weken na afsluiten worden teruggestort.
Bij een verlening heb je geen aansluitkosten, dus kun je na 2 maanden wel verwachtten dat ze je 50% van je standaard abbonements kosten terug storten.
Je krijgt dus 50% korting op je bel minuten, dus als je veel smst of juist veel naar plezier- ( :+ ) en buitenlandse nummers belt dan gaat dat buiten die bundel om.
Dat zou ik maar informeren bij de winkel waar je em hebt verlengd want niet iedere winkel doet aan die actie mee en steekt die centen lekker in zijn eigen zak. :P
Dus ff gauw vragen of je zo'n kaart moet gebruiken. (ik denk het 100% van wel)

Ga ik zeker doen! En ik had nota bene extra gevraagd of er ècht korting op zat en hoe ze dat zouden verrekenen (via de eerstkomende factuur zeiden ze)
Maar bedankt in elk geval!

Verwijderd

C}{@0$ schreef op 06 augustus 2002 @ 22:52:
Ben is echt belabberd hier, maar ff datakabel en ik heb een mooie telefoon met liber... vodafone. :) >:)
Waar is hier, als ik het vragen mag ?

In de bush-bush ? Ik heb het zelf ook hoor :( een blaadje aan die bomen en je bereik daalt zienderogen.

Achja, me vodafone doet ut wel goed. _/-\o_

• Smarron

Smarron

The bend

Vraagje:

Als je voor 2 jaar hebt bijgetekend, zou je 6 maanden 50% van het abonnementsgeld moeten betalen. Ben je dus lekker genaaid! :D

Bij het verlengen van 1 jaar krijg je al 3 maanden voor 50%!

• Luuk
  • Niet online
Tanu schreef op 06 augustus 2002 @ 19:17:
was ook met een proefben .. heb hier nog 4 pakketjes liggen >:) >:)

voor vast gebruik heb ik natuurlijk gewoon mijn KPN simkaart .. 8)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ben mag dan wel een slechter netwerk hebben, hoewel het sterk verschilt per regio.
Ben biedt tot nu toe de laagste prijzen voor het aan te schaffen toestel.

Dus dat je een slechter bereik hebt kan een oorzaak zijn van je toestelkeuze of je portomonee keuze. :7 :D
Het geld dat Ben uitgeeft aan toestelbonussen zouden ze beter in het netwerk kunnen steken. Ik vind het niet erg om 100 euro meer te betalen voor mijn toestel, als ik daardoor thuis kan bellen. Ik heb Proefben gehad, maar geen minuut thuis kunnen gebruiken van de 60 gratis minuten.

De netwerken die de hoogste bonussen geven, trekken "budget" klanten (die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten) naar zich toe. Die klanten zullen waarschijnlijk ook minder bellen, waardoor de toestelbonus niet wordt terugverdiend. Die toestelbonussen zijn allemaal bedragen die ook geïnvesteerd hadden kunnen worden in het netwerk.
Een goed netwerk levert meer inkomsten op, en mensen zijn ook bereid minder toestelkorting te accepteren.
Ik heb in 1996/1997 honderden guldens geïnvesteerd in het netwerk van Libertel. Elke maand 75 gulden betaald om voor 50 cent per minuut te kunnen bellen ipv 1,35. Die 75 gulden was dus zonder belminuten.
En ik ben nu blij dat het toen zo duur was...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zeg maar niks :X ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Gisae
  • Niet online
zie dit dan: Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/henkvoss/MT3310.JPG
De MT50 met ben® heeft beter bereik als de 3310 mer vodafone. Dat geeft dus aan dat het toestel veel uitmaakt. (denk ik, ben® bereik in dit gehucht, daar klopt iets niet :? )

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Exirion
  • Laatst online: 19:35

Exirion

Gadgetfetisjist

C}{@0$ schreef op 07 augustus 2002 @ 00:32:
zie dit dan: afbeelding
De MT50 met ben® heeft beter bereik als de 3310 mer vodafone. Dat geeft dus aan dat het toestel veel uitmaakt. (denk ik, ben® bereik in dit gehucht, daar klopt iets niet :? )

OK, dan reageer ik ook maar. Tot mei had ik een Nokia 3210 met Vodafone (helaas gejat). Als tijdelijke vervanging kocht ik een prepaid Ben Siemens C45, en dat was dus echt ellende.

Op m'n werk in Eindhoven totaal GEEN ontvangst, alleen als je echt bij het raam ging staan. In het station her en der geen ontvangst, in station A'dam CS ook heel slecht, en thuis maar matig.

Ik ben toen met dezelde Siemens C45 weer overgestapt naar Vodafone door een nieuwe SIM-kaart voor m'n abonnement te laten maken, en wat een verademing _/-\o_ Ik heb weer overal goeie ontvangst, ook overal in de trein. En zelfs als de telefoon in m'n la op m'n werk ligt, heeft ie nog perfect ontvangst.

Voor mij NOOIT meer Ben.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

C}{@0$ schreef op 07 augustus 2002 @ 00:32:
zie dit dan: afbeelding
Dat ken ik. Volgens het toestel goed bereik, maar geen gesprek mogelijk. Die enkele keer dat het lukte om contact te maken was geen van beide kanten verstaanbaar.
Daarnaast kun je ontvangstblokjes van verschillende merken niet goed met elkaar vergelijken. Mijn ervaring is dat Nokia óf alle blokjes óf maar één blokje aangeeft (of geen een natuurlijk). Iets er tussenin komt zelden voor.

Verwijderd

Ik heb ervaring met Ben in de provincie Groningen. Als je in redelijk grote plaatsen komt dan zit het wel goed, maar ga je naar die kleine dorpjes en gehuchten, dan zie je de streepjes al snel minder worden. Maar dat is denk ik overal zo.

Op zich was ik niet ontevreden over Ben, totdat mijn vriendin ergens ging wonen waar ik maar 1 streepje bereik haalde en die af en toe ook nog weleens helemaal weg viel. En aangezien zij geen vaste telefoon heeft, ben ik toch maar overgestapt op Vodafone.
haas schreef op 07 augustus 2002 @ 00:44:
Daarnaast kun je ontvangstblokjes van verschillende merken niet goed met elkaar vergelijken. Mijn ervaring is dat Nokia óf alle blokjes óf maar één blokje aangeeft (of geen een natuurlijk). Iets er tussenin komt zelden voor.
Ik vind dat Nokia altijd wel erg snel 4 streepjes aangeeft, terwijl ik dan op dezelfde plek met een Siemens net 2 haal. Wel een groot verschil.

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Mijn broer(tje) heeft laats bij zijn Power Unlimited abbo een prepaid telefoon gekregen met Ben.

Ok leuk, lekker dat ding in elkaar gezet, telefoon aan.
gaat aan, gebeurt er verder niet veel bijzonders :/ (weet niet meer precies, tijdje geleden alweer)

Geen bereik dus.
Lekker, krijg je een telefoontje, heb je er helemaal nix aan |:(

Telefoon heeft ondertussen een marteling ondergaan, van de bovenverdieping naar beneden op de stenen laten vallen enzo }) .

Verwijderd

InfInIte_Dutch schreef op 07 augustus 2002 @ 00:45:
Mijn broer(tje) heeft laats bij zijn Power Unlimited abbo een prepaid telefoon gekregen met Ben.

Ok leuk, lekker dat ding in elkaar gezet, telefoon aan.
gaat aan, gebeurt er verder niet veel bijzonders :/ (weet niet meer precies, tijdje geleden alweer)

Geen bereik dus.
Lekker, krijg je een telefoontje, heb je er helemaal nix aan |:(

Telefoon heeft ondertussen een marteling ondergaan, van de bovenverdieping naar beneden op de stenen laten vallen enzo }) .
lol maar dan unlock je die toch ff..

• InfInIte
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06-2022
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 00:47:
[...]
lol maar dan unlock je die toch ff..
Dat was de telefoon het geld niet waard, was toch al een lompe koelkast.

• martijnn
  • Laatst online: 20:48
Persoonlijk vind ik ben een k*t provider. Je kan er gewoon niet op vertrouwen!
Ik heb altijd KPN gehad, en pas geleden overgestapt naar ben. Sindsdien ben ik slechter bereikbaar, krijg ik smsjes die me vertellen dat ik een voicemail hebben, terwijl er niet op mijn telefoon is gebeld!! En dat terwijl ik m'n telefoon altijd aan heb staan.

Volgende keer weer KPN of Vodafone.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Persoonlijk ben ik bijzonder tevreden over Ben. De prijs kwaliteitsverhouding is in orde en ik heb tot nu toe geen problemen met de dekking gehad (zuid-nederland).
Ze hebben ook als enige provider in het buitenland met pre-paid sms EN normaal bellen (wat bijzonder handig is).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Geef je groot gelijk, voor mensen die voor weinig geld met een mooi toestel willen rondlopen en die niet al te veel bellen is Ben de provider, maar ja iemand die berijkbaar wilt zijn moet gewoon Vodafone nemen!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb ook Ben en heb eigenlijk nooit problemen met bereik. Heb zelfs bij mn broer in Dongen een beter bereik dan hij met z'n KPN abbie van de baas. Ook nooit problemen met vage berichten dat er een voice mail is terwijl ie er niet is en zo, gewoon prima niks mis mee imho.

Exact expert nodig?

Verwijderd

IK heb ook al 2 jaar ben "regelmatig",had eerst bereik problemen met de door bij het abb.
verkregen Motorolla toestel.Nu met een Nokia heb ik geen prob.alleen is sommige nachtclubs en supermarkten.Ik had zelfs prima bereik in Griekenland.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Een reden waarom providers als Ben, Dutchtone en O2 een minder bereik hebben is dat ze van een hogere frequentie gebruik maken en die dringt moeilijker door gewapend beton heen dan de 900MhZ frequenties die KPN en Vodafone gebruiken. O2 en Dutchtone hebben ook een E-GSM frequentie rond de 900MhZ en ze hebben 900MhZ zenders staan in buurten met veel betonnen gebouwen (bijv. winkelcentra), hierdoor kunnen ze in dit soort gebieden een betere dekking dan Ben bieden omdat zij alleen een 1800MhZ frequentie hebben.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• fetcher
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik ben over het algemeen ook tevreden over ben. heb sinds kort me abbonnement verlengt en een 6310i aangeschaft. In de grote steden is het goed, op het platteland zal het wel wat minder zijn door de kortere afstand die ze kunnen overleggen met hun zendmasten.
Maar invergelijking met mijn vodafone abbo van me werk met een 6210 merk ik niet echt een verschil.

Verwijderd

Ben investeerd ook in zijn netwerk, alleen wordt deze tegen gewerkt door allerlei bureaucratische gemeentes en steden.
Dan hebben ze een plek op het oog, dan mag het niet omdat een of ander -schijnbaar- belangrijk figuurtje vaak in de bibiotheek zit te lezen.
Dus die mast bovenop de bieb kwam er niet.

Zo'n mast had zekers wel 7km in de omtrek kunnen betrekken en voorzien van bereik met Ben.
Plus nog eens het feit dat 1800Mhz nog niet echt zo goed gebouwen kan penetreren.

En nu moet ben het met de andere aanbieders combineren in gecombineerde masten.

Je moet als Ben klant zijnde ook opgeven waar je niet bereik hebt en het juist wil hebben.
Zolang Ben geen details heeft van jou als gebruiker en andere gebruikers dan menen ze daar geen extra mast te moeten plaatsen.
Hoe meer klachten, hoe meer focus op een bepaald gebied.

Dus ga maar in de bel hangen 0800-7111.

Verwijderd

Smarron schreef op 06 augustus 2002 @ 23:36:
[...]

Als je voor 2 jaar hebt bijgetekend, zou je 6 maanden 50% van het abonnementsgeld moeten betalen. Ben je dus lekker genaaid! :D

Bij het verlengen van 1 jaar krijg je al 3 maanden voor 50%!
Grappig dat je het zegt; ik ben er zelf ook een beetje verward over. Ik ging op een vrijdag mijn abbo verlengen voor twee jaar en in de winkel zeiden ze dat het drie maanden korting was. Echter, op die dag konden er geen contracten met Ben worden afgesloten omdat ze met allerlei onderhoudswerkzaamheden bezig waren dus ik zou zaterdag terugkomen. Die volgende dag stond er iemand anders in de winkel en hij zei inderdaad dat het zes maanden korting was. Ik nog blijer natuurlijk en ik heb meermalen om bevestiging gevraagd, maar de laatste factuur die ik van Ben heb gekregen vermeld wel een 'speciale afspraak', maar het komt er op neer dat ik die maand een aftrek van 50 eurocent kreeg. En toen snapte ik er geen hout meer van....... :? :? :?

• TrailBlazer
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 20:49:
Mijn ervaring met BEN is over het algemeen vrij goed.
Ik heb hier in de Randstad bijna altijd goed bereik, wel een keer meegemaakt
dat het netwerk wegviel toen ik met de trein ergens vlakbij Leiden door het platteland reed.
.
Klopt exact heteflde probleem heb ikook tussen Den Haag en Leiden is het kut

Verwijderd

TrailBlazer schreef op 07 augustus 2002 @ 13:16:
[...]
Klopt exact heteflde probleem heb ikook tussen Den Haag en Leiden is het kut
Echt?? Ik reis geregeld van Den Haag naar Amsterdam en levert nooit probemen op. (maar laat ik dat even afkloppen.. ;) )
Meestal gaat de Schipholtunnel (de treinversie) goed maar hij is ook wel eens uitgevallen (batterij was toen overigens ook bijna leeg).

Laatst heb ik gefietst van Den Haag naar Utrecht en reed grote stukken door de middle of nowhere en ik had bijna overal volledig bereik. Niks mis met BEN, zou ik zeggen. Nog los daarvan zijn de prijzen van BEN ook wat schappelijker (al zijn ze niet meer zo mega goedkoop als in het begin)

Verwijderd

Wat overigens ook een groot nadeel van Ben is.. is dat als ik in het buitenland ben ( Singapore ) en ik heb een KPN abonnement en mijn vriend stuurd een smsje vanuit Nederland met zijn Ben abo dan krijg ik zo'n 30x datzelfde smsje. Dacht eerst dat het aan KPN lag maar dat blijkt dus aan Ben te liggen. Echt zwaar irritant.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 11:22:
[...]

Je moet als Ben klant zijnde ook opgeven waar je niet bereik hebt en het juist wil hebben.
Zolang Ben geen details heeft van jou als gebruiker en andere gebruikers dan menen ze daar geen extra mast te moeten plaatsen.
Hoe meer klachten, hoe meer focus op een bepaald gebied.

Dus ga maar in de bel hangen 0800-7111.
Hiermee gaat ben goed met zijn bestaande klanten om. Maar door zich te focussen op gebieden waar Ben-klanten problemen hebben, missen ze de gebieden waar geen klachten over komen doordat er geen Ben-klanten wonen. Ze zouden zich beter kunnen richten op gaten in de dekkingskaart. Daar zullen relatief weinig klachten over komen, omdat er ook weinig Ben-klanten wonen. Ik ga bijvoorbeeld Ben niet bellen om te klagen dat ik thuis niet kan bellen, simpelweg omdat ik geen klachten heb over Ben. Bijna niemand bij mij in de wijk heeft klachten over Ben, en toch is de dekking slecht.
Maar als Ben zelf het initiatief neemt om een mast te plaatsen, zullen ook hier mensen Ben nemen, die vervolgens niet te klagen hebben over de dekking.

• Pc123
  • Laatst online: 20:30
Ben idd heel erg slecht, zodra je bosrijke/dunbevolkte gebieden binnenrijdt gaat het bereik hard omlaag zodat je binnen niet meer kunt bellen, bij gebouwen met veel beton precies hetzelfde.

Verwijderd

met ben kun je geloof ik nog wel ontvangen als je minder dan 4 euro hebt. anders vind ik eht wel erg cheap van ze. zal ze zo eens bellen.

Verwijderd

ben ZUIGT!

heb ze net gebeld maar je kunt dan wel blivjen ontvangen hoor dit kan zelfs als je telang niet hebt opgewaardeerd en je sim geblokt is

Verwijderd

ik BEN® tevreden met BEN®

Verwijderd

Gek genoeg heb je ALTIJD een goed bereik als je in de de buurt van Den Haag Holland Spoor bent en belt met BEN...... :?

• Tanu
C}{@0$ : ff voor de volledigheid: jouw proefje is natuurkundig niet helemaal correct. Vodafone heeft in jouw 3310 een slecht bereik, en Ben in je Siemens 'n goed bereik. Nu trek je de conclusie dat dús de 3310 minder is qua netwerkgevoeligheid. Lijkt mij geen goede conclusie: wie zegt er dat de masten van Ben en Vodafone naast elkaar staan? Of, ook al zóuden ze naast elkaar staan, heeft een gsm 1800 mast veel minder reikwijdte dan 'n 900 mast. Als je allebei de toestellen met hetzelfde netwerk zou testen, zegt dat wat over jouw twee telefoons.

Nu zijn het twee losstaande feiten.. ;)

Verwijderd

Tanu schreef op 07 augustus 2002 @ 23:35:
C}{@0$ : ff voor de volledigheid: jouw proefje is natuurkundig niet helemaal correct. Vodafone heeft in jouw 3310 een slecht bereik, en Ben in je Siemens 'n goed bereik. Nu trek je de conclusie dat dús de 3310 minder is qua netwerkgevoeligheid. Lijkt mij geen goede conclusie: wie zegt er dat de masten van Ben en Vodafone naast elkaar staan? Of, ook al zóuden ze naast elkaar staan, heeft een gsm 1800 mast veel minder reikwijdte dan 'n 900 mast. Als je allebei de toestellen met hetzelfde netwerk zou testen, zegt dat wat over jouw twee telefoons.

Nu zijn het twee losstaande feiten.. ;)
Ik heb een nokia 6150 met vodafone gehad en een maat van me had een philips xeon met vodafone, we zaten toen ergens binnen en de 6150 had geen bereik meer.. de philips nog 2 streepjes en bellen ging prima..
Nokia`s hebben gewoon een klote bereik en geloof me dat is een feit.

• Tanu
September, daar zit natuurlijk wat in, maar dat had C}{@0$ niet met dit proefje bewezen. Jouw proefje is inderdaad al 'n stuk beter. Overigens verschillen de Nokia's onderling ook. Bijv 'n 6210 of 6310 hebben 'n veel beter bereik dan zo'n gare 8210 of 8850. 8310 en 6510 hebben weer beter bereik dan de 8210 en 8850, maar 't is nog niet geweldig. Binnenkort 'es kijken hoe 'n 8910 't doet, ff weekje uitproberen maar vrees ik :7

Verwijderd

Philips Xenium 9@9 is ongetwijfeld het toestel met beste bereik en stand-by tijd.
Tis maar een tip.. als je max bereikbaarheid wil hebben.

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:50
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:30:
IK heb ook al 2 jaar ben "regelmatig",had eerst bereik problemen met de door bij het abb.
verkregen Motorolla toestel.Nu met een Nokia heb ik geen prob.alleen is sommige nachtclubs en supermarkten.Ik had zelfs prima bereik in Griekenland.
Die dekking in Griekenland heeft niets te maken met Ben. In het buitenland gebruik je namelijk het netwerk van een andere operator.

Tevens vind ik dit topic echt nergens over gaan. KPN en Vodafone zijn inderdaad de beste netwerken. Zelf heb ik gekozen voor Vodafone omdat ik gewoon altijd berijkbaar wil zijn. Hier betaal je dan ook voor.
Wanneer je voordeliger wil bellen en betere aanbiedingen wil hebben voor je toestel kom je al snel bij de overige 3 operators terrecht. Van D*, Ben en O2 denk ik persoonlijk dat Ben een van de betere is (qua service en prijs/kwaliteit). Deze 3 operators hebben allemaal last van plekken waar ze slechte dekking hebben (zelfs KPN en Vodafone), het ligt er dus puur aan waar je in Nederland bent of je wel of geen dekking hebt. Om dan gelijk te gaan roepen dat een operator slecht is vind ik dan een beetje dwaas.

• boswandeling
  • Laatst online: 20:36
Wat zijn wij nederlanders toch een zeikers, ik vind die mensen die gaan blaaten omdat er IPV 4 streepjes 3 streepjes op je bereikmeter staat.

Ben is echt zo slecht nog niet, je hebt soms geen bereik maar verder werkt het prima, ik heb ook een ben abbo en heb nog nooit problemen gehad waar ik ook was in nederland.

Het zit tussen de oren denk ik :-)

Verwijderd

Topicstarter
Embee zei:
Wat zijn wij nederlanders toch een zeikers, ik vind die mensen die gaan blaaten omdat er IPV 4 streepjes 3 streepjes op je bereikmeter staat.

Ben is echt zo slecht nog niet, je hebt soms geen bereik maar verder werkt het prima, ik heb ook een ben abbo en heb nog nooit problemen gehad waar ik ook was in nederland.

- Waarom vind ik dit onzin? Omdat dit jou mening is..... Feiten bewijzen het tegendeel

• boswandeling
Naja onzin is een groot woord maar wij nederlanders zijn verwend, we zeiken om de kleinste dingen.

• DarkChylde
  • Laatst online: 13-11 22:12
ik zit zelf nu een jaar bij ben, en BEN redelijk te vreden. bijna overal bereik. goede klantenservice. leuke kortingen

• Smarron

Smarron

The bend

EmBee schreef op 08 augustus 2002 @ 10:46:
Naja onzin is een groot woord maar wij nederlanders zijn verwend, we zeiken om de kleinste dingen.
_/-\o_

• Gisae
  • Niet online
Tanu schreef op 07 augustus 2002 @ 23:48:
September, daar zit natuurlijk wat in, maar dat had C}{@0$ niet met dit proefje bewezen. Jouw proefje is inderdaad al 'n stuk beter. Overigens verschillen de Nokia's onderling ook. Bijv 'n 6210 of 6310 hebben 'n veel beter bereik dan zo'n gare 8210 of 8850. 8310 en 6510 hebben weer beter bereik dan de 8210 en 8850, maar 't is nog niet geweldig. Binnenkort 'es kijken hoe 'n 8910 't doet, ff weekje uitproberen maar vrees ik :7
Het is geen proefje, het viel me gewoon op. Normaal heeft die 3310 4 strepen, maar op het moment van de foto dus niet. Ik zal zaterdag nog wel ff een pic posten van de MT50 met vodafone erin (als ik de kabel heb en hij simvrij is)

• Tanu
C}{@0$, da's inderdaad interessant, de MT50 met vodaphone. Zoals jij je 'resultaten' presenteerde, kwam 't op mij over alsof je een semi-wetenschappelijk experiment gedaan had (8>

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:10

MaxPoweR

-=StopTech=-

Het bereik van BEN is in de jaren beter geworden als je vergelijkt met de begin periode ervan. Ik heb nog de BEN Intro abonnement, dus bel nu heel voordelig. Het ligt aan je toestel of je goed bereik heb, mijn ervaring is dat Nokia een wat mindere ontvangst heeft sinds ze toestellen zijn gaan produceren zonder zichtbare antenne's. Zo heb ik met mijn Nokia 6310i geen ontvangst op mijn werk in de garage, als ik nu dezelfde simkaart in mijn Siemens C35i stopt dan heb ik wel ontvangst. Ook geprobeerd met Nokia toestellen van mijn werk, geen ontvangst.

• easyriider
  • Niet online
Een aantal weken geleden was ik in Battice in Belgie, ligt aan de E40 tussen Luik en Aachen op hemelsbreed 12 km ten zuiden van Limburg. Daar doe ik m'n telefoon aan en met de verwachting dat ik met een Belgisch netwerk verbonden wordt komt opeens Ben op het display te staan met een ontvangst van 2 streepjes (Siemens ME45). En dat was genoeg om prima te kunnen telefoneren en wappen via gprs.

Ook waar m'n ouders wonen in Noord Nederland op 5 km van het dichtsbijzijnde dorp en ook geen snelweg of doorgaande weg in de buurt 2 streepjes buiten en 1 streepje binnen.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 07:03

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik moet als Ben-abonnee eerlijk bekennen dat het bereik van Libertel duidelijk sterker is dan van Ben. Als ik met Ben wat heen-en-weer slinger, dan zie je de sterkte veranderen. Dit was dus met Libertel niet het geval.

Dat Ben nou een slechte operator is, wil ik absoluut niet zeggen. Ze zijn wat goedkoper en komen wat low-budget over maar produkt functioneerd goed en het gaat steeds beter. Ik vertik het gewoon om € 20 /maand op tafel te leggen voor libertel als het bij Ben voor derde minder kan. Zoveel bel ik niet, en stel daarom ook geen super hoge prioriteit aan een aanbieder. Ik krijg bovendien iedere maand een keurig gratis een specificatie van gebelde nummers en diensten. BEN kan het mij dus uitstekend doen!

/dev/null

• thefox154
  • Laatst online: 17-11 07:09
nokias zuigen inderaad maar dit kan ook een moment opname zijn,

de ene seconde kun je 0 streepjes hebben en de volgende seconde alles vol en fatsoenlijk bellen...

maar ff ontopic,
Als je wilt kunnen bellen als je een keer pech met je auto heb ergens in het bos ofzo neem dan geen BEN. Neem alleen ben als je perseeee bereikbaar wilt zijn via de voicemail :)
anders gewoon kpn nemen,

k bel zelf ene uur of 8 in de maand voorheen telfort en toen 1 jaar vodafone gehad nu over naar kpn imode, en het netwerk van kpn rocks ass beter als vodafone zijn mijn ervaringen..

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Voor mij ook nooit geen Ben meer -> Die schoften naaien je waar je bij staat.
Ik had namelijk keurig netjes m'n abbo op gezecht maar wat doen die hufters -> gewoon geld van mijn rekening af blijven schrijven.

Ik heb al die knaken terug laten boeken en die pleureslijers daar de huid vol gescholden want ze beloven van alles maar ze doen niets -> LIJKT UPC WEL.

Nu heb ik godzijdank weer KPN -> van de week even gebeld over iets wat niet helemaal duidelijk was op mijn factuur (en ik heb een hele grote factuur iedere maand) en je word gewoon vriendelijk netjes en accuraat geholpen -> En zo hoort het.

KPN en Vodafone zijn heel simpel de nummer 1&2 in nederland en de rest zuigt als de pest.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• HaaZ
  • Laatst online: 20:54

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

EmBee schreef op 08 augustus 2002 @ 07:42:

Kijk, 3 of 4 streepjes zou me echt geen bal uitmaken.
Maar ik heb nu zo'n proefBen-pakket. Gelijk op het moment dat ik hem voor het eerst probeerde had ik 0 streepjes, hij kon niet eens een providernaam weergeven. Loop naar het raam toe en dan ineens 3 streepjes, toen pas deed ie het.
Nou, ik wil dus echt niet voor elk gesprek naar buiten of naar een raam toe lopen hoor... En ja, dit was dan wel in een niet al te groot dorp, maar met KPN heb ik daar toch altijd 3 of 4 streepjes bereik.. (zelfde telefoon, nokia 3310, alleen simkaart verwisselen)
Heb met KPN echt nooit dat ik geen bereik heb, tenzij ik in de trein zit en door een lange tunnel rijd of onder de grond zit ergens..

Maar zelfs in Bergen op Zoom waar ik was, was er geen bereik, midden in de stad.. 15 keer proberen een smsje te versturen (en dan wel steeds door blijven lopen, buiten) en dat lukte gewoon niet..
Nou, dat zegt mij genoeg over Ben.. het zit zèker niet tussen de oren, Ben is gewoon niet vergelijkbaar met KPN (of Vodafone, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee)..
In mijn situatie: Ben IS nix, al hebben ze nog zulke mooie aanbiedingen..

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Klovan
  • Laatst online: 14-11 22:12
In mijn wijk heb ik ook geen ontvangst, alleen goede ontvangst met KPN Mobile en O2, met Dutchtone(Orange) en Vodafone amper en met Ben(T-Mobile) gewoon helemaal niks!

Dus is het voor mij gewoon niet te doen om Ben te nemen, hoewel het wel 1 van de goedkoopste providers is 8-)

Verwijderd

Al 3 jaar BEN hier. Laatst weer met 2 jaar verlengt. ik heb er niet echt zoveel problemen mee. Soms komen de voicemails wel laat. Zo een 3 a 4 uur later. En niet echt overal bereik. Maar overal ben ik een very happy customer. But then again, ik woon in amsterdam.

mijn advies:
Probeer gewoon eerst BEN in jouw omgeving of vraag andere medebewoners. Het verschilt gewoon per plaats. Randstad is altijd wel goed.

Verwijderd

Laatst was ik bij de kijkshop zat zo'n verkoper Ben aan te praten en o2(telfort duz) af te zeiken en dat terwijl o2 veel beter bereik heeft(zie mijn site www.mobielplaza.tk)

blijkbaar krijgen de de dealers een hoge bonus als ze iemand aan een Ben abb/pre-paid helpen. ben lijkt me niks ik houd mooi m'n 3330 met Vodafone.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het grappige is dat het ook omgekeerd kan.

Ik heb een Ben abbonnement, en bij mijn ouders thuis heb ik *beter* berijk dan mijn moeder met vodaphone. Enige die beter is, is KPN.

In het gebouw van mijn school in Utrecht een vergelijkbaar verhaal: boven kan iedereen bellen, beneden niemand, behalve de Ben bellers. Dat is op zijn minst opvallend te noemen :)

Even iets anders: het valt me op dat er in deze draad vrij veel "... zuigt gewoon!!!" zonder enige vorm van argumentatie wordt geroepen. Als je iets slecht vind mag uiteraard, maar onderbouw je mening!! Enige subtiliteit is uiteraard ook van harte welkom. Anders moeten we weer waarschuwingen voor flamen gaan uitdelen zo, en da's zo sfeerverpestend dus dat wil ik liever niet :*

Verwijderd

Smarron schreef op 06 augustus 2002 @ 21:21:
[...]

Was maar een grapje ... :O

Maar als je ¤ 8,- op je bankrekening hebt staan, kan je die toch ook niet pinnen ... :D
Dat slaat nergens op, dat is toch geen vergelijking :?

Je kunt voor die 4 euro nog best veel bellen of sms'en,
Wat je hebt moet je kunnen opmaken vind ik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:44:
[...]

Ik heb een nokia 6150 met vodafone gehad en een maat van me had een philips xeon met vodafone, we zaten toen ergens binnen en de 6150 had geen bereik meer.. de philips nog 2 streepjes en bellen ging prima..
Nokia`s hebben gewoon een klote bereik en geloof me dat is een feit.
Is het een feit omdat jij het hebt meegemaakt :? :?

Dat is dit ook een feit, NOKIA heeft een goed bereik en Samsung niet.
Ik was laatst met een maat van me in Groningen (Allebei Vodafone) ik had volledig bereik en hij totaal niet (ik een 6510 en hij een samsung type weet ik niet)....
Dit was dus puur toeval hè want voor de rest heb ik gewoon overal bereik en hij ook, hij heeft wel af en toe 1 of 2 streepjes minder...

Geen feit dus ;)

• JvS
  • Laatst online: 18:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Reind schreef op 16 augustus 2002 @ 11:36:
Voor mij ook nooit geen Ben meer -> Die schoften naaien je waar je bij staat.
Ik had namelijk keurig netjes m'n abbo op gezecht maar wat doen die hufters -> gewoon geld van mijn rekening af blijven schrijven.

Ik heb al die knaken terug laten boeken en die pleureslijers daar de huid vol gescholden want ze beloven van alles maar ze doen niets -> LIJKT UPC WEL.
Doe eens normaal man! Er is dus door een fout geld van je rekening afgeschreven en dat is teruggestort nadat je daarom gevraagd had,

Bij mij is na een reparatie een keer 2x 25 piek afgeschreven in plaats van een keer, even bellen en het was de volgende maand weer terug (als korting op de volgende rekening geloof ik). Dat jij nou zo beperkt bent dat je gelijk een klantenservice de huid vol gaat schelden zegt IMO VEEL meer over jou dan over ben... kansloos...

Ik ben overigens ook een erg tevreden ben beller. De belbundels zonder piek en dal en voor schappelijke prijzen als je minder dan 150minuten belt, zijn gewoon goed. En bellen gaat overal prima, behalve op een paar exotische plekken waar het bij mensen vaak meer om het principe "ik zou en in moet perse overal bereik hebben anders is het kut" gaat, dan om het feit of ze daar wel eens komen en of ze er wel wat aan hebben.

Ben is volgens mij de snelst groeiende provider overigens. Leuk image ook en een ERG goede klantenservice, die snel en vriendelijk werkt (ondanks dit belachelijke verhaaltje hierboven :{).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ben is goedkoop, ik heb er voor de zekerheid gewoon een prepaid kaart van KPN bij gekocht. Bij mij thuis is er niks aan de hand met Ben en dat is dus wel oke. Echter als ik bij mijn ouders ben is het binnen 0 streepjes en buiten vol bereik. Kijk dat vind ik dus ranzig.
Maar ja het blijft goedkoper dan de rest.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ik bel al met Ben sinds begin 99.
In het begin had ik wel eens wat ontvangstprobleempjes (dat wist ik van te voren) maar nu nooit meer....
Wel is de administratie een beetje t r a a a g .....
ik verlengde mijn abbo (en ging van een 6150 naar een 6210) en na 6 maanden kreeg ik een "bedankt voor het verlengen" brief....

Wise enough to play the fool

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39
Eerst Ben Prepaid gehad hier, nu sinds juli dit jaar een Ben Vaak abo icm Siemens S45. Nou, over bereik heb ik echt geen klagen hoor, echt super! O2 en Dutchtone valt niet eens te bellen hier binnen, en wat ik van andere hoor is vodafone hier ook niet alles. KPN doet het dan wel goed hier, samen met Ben zijn dat er dus welgeteld 2. Toch niet slecht?

Klantenservice en reacties op emails zijn ook altijd goed en behulpzaam, ik hoef echt niks anders meer. :)

Verwijderd

Tja, volgens mij heb ik al wel vaker een verhaaltje over Ben getiept
(GO TO > search ;) )
Ben is gewoon vet goed, maarja, als Ben geen dekking biedt bij jou in huis, dan moet je het simpelweg niet nemen. Maar dat geldt natuurlijk voor alle GSM aanbieders!

En problemen met Ben SMS heb ik helemaal nooit gehad!! Dat gaat juist supersnel en SMS-ontvangstbevestiging is gratis (abo).

Als je problemen hebt met Ben Vrij, neem dan aub direct een Ben Abo, want dat is echt STUKKEN relaxter en je betaalt waarschijnlijk op jaarbasis veel minder!! }:O

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 18:05:
Als je problemen hebt met Ben Vrij, neem dan aub direct een Ben Abo, want dat is echt STUKKEN relaxter en je betaalt waarschijnlijk op jaarbasis veel minder!! }:O
Jaja, als ik dekkingsproblemen heb zeker :P

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Als je niet in de randstad zit (t/m utrecht), of buiten een van de grote steden, dan moet je geen Ben nemen. Ik heb zelfs in enschede verhalen gehoord dat het ontvangst te slecht was, kan je nagaan hoe deze dan is als je in 'lutjebroek in the middle of nowhere' zit.

• slaay
  • Laatst online: 12:56

slaay

Natuurbeleven.com

Ik heb sinds een maand Ben (onbereikbaar) geen dekking hier in de buurt van Venlo. Ik heb de klantenservice gebeld, kreeg aanbod van eerste 3 maanden 50% korting op mijn abo kosten. Want ik woonde 2,5 km van een zendmast af en dat was te ver. Als ik mijn abo wilde opzeggen moest ik broef naar klachtenservice schrijven.

Iemand ervaring met geen bereik en opzeggen van je jaar abo?

Dich bis echt unne foëzen haas

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:55

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb nu al meer dan 2 jaar ben en ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Het enige dat minder handig is, is dat je niet meer kan smsen onder 4 euro beltegoed.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Het verschilt ook per telefoon. Over het algemeen is Ben prima, en doet neit onder voor andere providers.

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:31
We kunnen hier lang en kort over verder tikken met ze allen
maar het is gewoon zo dat Kpn & Vodafone gewoon een voorsprong hebben i.v.m. langer bestaan , en Ben , Dutchtone & O2/Telfort gewoon nog achter lopen op , maar dat wel hard aan het proberen zijn . en de 3 laatst genoemde in de randstad begonnen zijn en daar het dus ook beter doen de mensen in de dorpen worden in dit geval achtergesteld (soms)
maar het wordt beter !!! en ja ik ben verkoper van alle netwerken . maar als prive beller bel ik met Ben en ik ben in de randstad geen problemen maar ga ik naar richting flevoland heb ik ook problemen maar ja dat neem je op de koop toe want het moet goedkoop , wil je betere ontvangst dan moet je helaas wat meer betalen 9voorbeeld) 300 minuten Ben = 35 euro / 300 minuten van Vodafone 40,50 euro dus wil je ontvanst betaal wat meer voor je abbo en wat meer voor je toestel of neem wat goedkopers en blijf je irriteren !!

See ya :-)

• Selachii
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik ben zelf erg tevreden over Ben. Goed bereik tot in de bossen van braband (waar ik ga iig)

Als je problemen hebt, bel dan gewoon de Klanten Service, daar is hij voor

...gamen blijft leuk...

• boswandeling
TJA ben is slecht maar behoorde iig in de zomervakantie tot de beste 3 van nederland.

Ik heb ben Abbo en heb door heel nederland etc GOED bereik, dan heb ik het dus niet in over alleen waar ik woon maar ook kleine boeren dorpjes e.d.

Verwijderd

BEN diep teleurgesteld in BEN

- geen bereik
- afgeblaft worden bij klantenservice
- spookfacturen
- Geen 112 kunnen bellen!!!!!! was dus bijna dood bij een overval!
- kortom klote!

Verwijderd

Welke plaats(en) ?
- afgeblaft worden bij klantenservice
Kun je ff een voorbeeld geven? Heb daar nog nooit last van gehad toen ik nog Ben had.

Verwijderd

Wat een gezeik idd allemaal! Het is Precies zoals Bc Hoogvliet zegt: Ben is gewoon goedkoper, maar minder bereik!

Zelf heb ik gister mijn Ben Extra abbo verlengt met 2 jaar en krijg er voor 65 euro een Nokia 6510 bij. Ik Ben dus al 1 jaar abbo en daarvoor al hele tijd pre-paid.

Hier in het zuiden PRIMA bereik hoor!

Kijk gewoon eerst een middels prepaid of hele cheape aanbieding of het wat voor je is! Ik wilde namelijk overstappen nar zo'n 200 belminuten of 240 ipv mijn 300 nu maar dat kan bij Ben niet en bij andere providers is het allemaal duurder dus kan ik net zo goed mijn 300 minuten houden...

Verwijderd

In rotterdam absoluut geen bereik, en als je belt met vragen over je (spook)facturen krijg je te horen dat je gewoon moet betalen en niet moeilijk moet doen want die kosten zijn door jouw gemaakt, en als je dan vraagt waar je bezwaar kunt maken wordt er gezegd dat het geen zin heeft en je maar beter gewoon zo kan houden, kortom je krijgt geen adres!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 12:02
Ik heb ook ben, en ik heb niets te klagen. Heb binnen wel slecht bereik, moet naar een raam lopen, maar dat is niet erg (je gaat toch niet bellen waar andere mensen bij zijn) Verder heb ik thuis ook nog een vaste lijn, en daar kunnen ze me ook bereiken.
Heb dus ook pas m'n abo verlengt, puur omdat ik dan een nieuw toestel goedkoop erbij kon nemen. Merk nu pas dat ik dus nog 50% korting krijg :) best relaxed.

Alleen minder relaxed was de laatste rekening van 200 EUR, lekker bellen op vakantie :( maar ja, dat doe ik zelf...

- hardware always changes.. -

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 20:23

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Mijn ouders wonen in uithuizermeeden hier dus Afbeeldingslocatie: http://www.routenet.nl/maps/MAP_172_22_0_103_1508_17_1508715.gif

en daar is dus bijna geen kip te vinden maar wel ontvangst met je raad het al BEN en ook in de stad groningen gewoon normaal bereik met BEN.

De enige plek waar ik vorig jaar geen bereik had was op Schiermonnikoog, maar voor de rest geen problemen ook niet binnenshuis.
:P

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik heb al een hele tijd Ben Vrij (met een Siemens C25 :+), en daar ben ik de afgelopen tijd erg tevreden over geweest. In het begin had ik hier bij mijn huis nauwelijks bereik (25 meter verder op wel), maar dat is al lang gefixed. Nu heb ik 3 van de 4 blokjes gemiddeld.
Overigens heb ik nu ook een Siemens M50 met Vodafone abbo, die heeft hetzelfde bereik als m'n C25 met Ben.

Ik belde laatst de klantenservice met een vraag over hoe ik die C25 moest unlocken, die had ik binnen 5 seconden na dat het menutje afgelopen was aan de lijn. Lijkt mij niets mis mee dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:39

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 16 oktober 2002 @ 20:30:
In rotterdam absoluut geen bereik
Ik weet niet waar jij in R'dam zit, maar ik heb overal waar ik kom in R'dam gewoon perfect bereik, niets mis mee. Toestel misschien niet goed?

Exact expert nodig?

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Ben valt mij dus echt vies en vies tegen! Woon zelf in Almere waar het bereik echt nihil is in bepaalde delen, ook in bovenin Groningen waar familie woont is er geen bereik. In de auto is het ook een ramp, constant van die 'gaten' in hun netwerk. Rij je het 1ne moment met prima bereik, 500 meter verderop valt het ineens weg en 500 meter later is ie er ineens weer.

Hiervoor prutstone gehad en dacht dat het nie veel slechter kon, maar Ben heeft voor mij duidelijk bewezen dat het altijd slechter kan.

Duidelijk:
Ben genaaid

SysSpec

Verwijderd

Ik heb ook een ben abo met 3310 (deze is vorige week overleden in de regen, maar dat terzijde). Bereik is altijd goed in de Randstad (kom voornamelijk in Rotterdam, Den Haag en Utrecht en omgeving) alleen buiten de randstad valt het nog wel eens weg. Maar daar kom ik zelden.

Ik kreeg vandaag alleen reclame toegestuurd ('win 10 miljoen' ofzo) met mijn achternaam foutgeschreven...precies zoals ik bij Ben ook bekend sta...tis geen veelvoorkomende fout dus lijkt me geen toeval. Beetje slordig, ik betaal niet voor nix al 2 jaar lang zo een 7 euro per maand+extra kosten aan sms'jes en belminuten...

• Fantomas
  • Niet online
Ik heb al twee jaar een Ben abbo, en ik heb over het bereik niets te klagen.
Ik heb een super cheap abbo (20 euro p/m en 180- belminuten) en er een Motorola v90 voor niets bij gekregen.

Alleen gaat er met de rekeningen altijd wel iets fout, ik weet niet hoe ze die berekenen , maar er klopt zelden iets van.

Het rare was wel dat de Telecom winkel waar ik mijn abbo heb afgesloten, me sterk afraadde om Ben te nemen. (en dan bedoel ik dus dat ik 10 minuten bezig was de verkoopster ervan te overtuigen dat ik toch ècht een Ben abbo wilde :? )

Maar hier dus geen problemen

• CaMmY
  • Laatst online: 04-08 09:55

CaMmY

Water, Gerstemout en Hop

Mn eerste abbo was Ben, dat was zoon 4 jaar geleden, toen was het ontvangst beduidend minder als de rest van de providers. Daarna heb ik een tijdje dutchtone gehad, waarvan het bereik destijds beter was. Vervolgens ben ik weer naar ben gegaan omdat deze een goede aanbieding had met een goedkope telefoon en ik vind het bereik duidelijk verbeterd sinds de eerste keer dat ik Ben had.
Nu is het natuurlijk waar dat KPN en Libertel over het algemeen een beter ontvangst hebben,maar hier betaal je ook voor. Het is maar net waar je voor kiest.
Je ontvangst hangt trouwens ook vaak af van het merk/type telefoon.

[ Voor 0% gewijzigd door CaMmY op 17-10-2002 14:27 . Reden: Het was bijna 4 jaar terug, geen 3 =/ ]

/me Een echte patomaan

Pagina: 1