[wc] Wat zit er nog in Dem. water??

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 19:54

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik ben nu hard bezig om water te destileren met mijn Miele wasdroogcondensdestilator :) , maar ik vroeg me af wat er dan verder nog in kan zitten behalve pure H2o?

Ik bedoel, kunnen er dan nog algen in groeien en dus moet ik er nog wat bijgooien daartegen?
Kalk? (zal wel niet denk ik).

Anyway, heb nu zo'n 15 liter en werk hard verder... nog niet eens op de 10% >:)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-03 21:50

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Tijgert schreef op 06 augustus 2002 @ 18:13:
Ik ben nu hard bezig om water te destileren met mijn Miele wasdroogcondensdestilator :) , maar ik vroeg me af wat er dan verder nog in kan zitten behalve pure H2o?

Ik bedoel, kunnen er dan nog algen in groeien en dus moet ik er nog wat bijgooien daartegen?
Kalk? (zal wel niet denk ik).

Anyway, heb nu zo'n 15 liter en werk hard verder... nog niet eens op de 10% >:)
Als het goed is zit er NIKS meer in Demiwater behalve H2O... Maar ja hoe wete je dat je Demiwater hebt?? das meer de vraag!

Mopreme - lvl 80 Warrior @ Hellscream (Symbiosis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

D'r zit nog wel wat anders is maar de moleculen kun bij wijze van spreken op je handen tellen.
De afsluiting van het geheel heeft meer invloed denk ik.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Nou.. in lab's etc wordt er min of meer vanuit gegaan dat er "niks" meer in zit, of in ieder geval dat wat er nog in zit is in de orde van ppm (parts per million) en minder.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

precies, er zit bijna geen ander noemens waardige moleculen/stoffen in. Maar goed na een tijdje blootstellen aan de buitenlucht wordt demi water vervuilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Anoniem: 51220 schreef op 06 augustus 2002 @ 18:30:
precies, er zit bijna geen ander noemens waardige moleculen/stoffen in. Maar goed na een tijdje blootstellen aan de buitenlucht wordt demi water vervuilt.
Ja das wara maar volgens mij kan je een gesloten systeem maken en dan heb je vrijwel GEEN contact met de buitenlucht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Met destilleren haal je de zouten uit het water. Als je water echt schoon wil hebben (dus ook verlost van algen e.d., al voorkomt destillatie al een boel) moet je het filtreren over een filter van 0.45 micron. Maar dat duurt ff :)

Wat je ook kunt doen om algengroei te voorkomen is het water langs een UV lamp leiden. Daar houden algen niet van. En hoe minder (zon)licht, hoe minder algengroei.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29630

Je kunt ook gewoon DEMI water kopen heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-06 16:13

Whuzz

Dodgeball!

Wat hij heeft is DESTI-water (gedestilleerd) en daar zou in theorie niets anders dan H2O in moeten zitten.
Dit is niet te verwarren met DEMI (gedemineraliseerd) water, wat je bij een autozaak of gamma kunt halen.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Demi water is gefilteerd gedestilleerd water... dus Demi water is gedestilleerd water zonder mineralen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
ja maar zoals ik al een beetje verkapt opmerkte... ik heb nogal een hoeveelheid nodig...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Veel wassen enzo dan... of als je geluk hebt heb je een goede filter thuis... en een destillatie opstelling!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46637

Het condenswater uit je droger kun je wel gebruiken maar er zitten veel pluizen van de kleding in.

Dit moet je eerst goed filteren anders loopt je pompje wellicht vast. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Anoniem: 46637 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:12:
Het condenswater uit je droger kun je wel gebruiken maar er zitten veel pluizen van de kleding in.

Dit moet je eerst goed filteren anders loopt je pompje wellicht vast. :P
een fijnmazig roostertje kopen en daar het water uit de droger doorheen leiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macadoshis schreef op 06 augustus 2002 @ 20:13:
[...]

een fijnmazig roostertje kopen en daar het water uit de droger doorheen leiden!
Als je het eerst door een schone, niet pluizende zakdoek filtert dan ben je al een hoop kwijt.
Trouwens een zakdoek filter ook sneller.

Maar ja, beste methode blijft indampen, maar om nou 150 liter water in te dampen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Anoniem: 46637 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:17:
[...]

Als je het eerst door een schone, niet pluizende zakdoek filtert dan ben je al een hoop kwijt.
Trouwens een zakdoek filter ook sneller.

Maar ja, beste methode blijft indampen, maar om nou 150 liter water in te dampen. :+
Dus jij wilt een destillatie kolom opzetten... cool..... hahah jammer dat al dat glaswerk enzo zo duur is anders had ik het echt wel gekocht en gebouwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macadoshis schreef op 06 augustus 2002 @ 20:23:
[...]

Dus jij wilt een destillatie kolom opzetten... cool..... hahah jammer dat al dat glaswerk enzo zo duur is anders had ik het echt wel gekocht en gebouwd!!
Nou, dat glaswerk dat is nog wel te regelen en te dhz-en. Maar 150 liter water verdampen is iets anders dan 150 liter water laten koken.

D'r gaat wel een paar kuub in, tis dat ik geen binas bij de hand heb maar tis niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Anoniem: 46637 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:30:
[...]

Nou, dat glaswerk dat is nog wel te regelen en te dhz-en. Maar 150 liter water verdampen is iets anders dan 150 liter water laten koken.

D'r gaat wel een paar kuub in, tis dat ik geen binas bij de hand heb maar tis niet niks.
Je moet niet vergeten dat zo'n DESTILLATIE KOLOM ERRUG duur is!! het is namnelijk een glazen buis met daar in een tweede kleinere buis en tussen die twee buisen een spiraal..... en die kolom wordt met de hand en mond gemaakt... er wordt niks met machines gemaakt (volgens mij) en dat maakt het duur!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Macadoshis schreef op 06 augustus 2002 @ 20:36:
[...]

Je moet niet vergeten dat zo'n DESTILLATIE KOLOM ERRUG duur is!! het is namnelijk een glazen buis met daar in een tweede kleinere buis en tussen die twee buisen een spiraal..... en die kolom wordt met de hand en mond gemaakt... er wordt niks met machines gemaakt (volgens mij) en dat maakt het duur!!!
Ja, ik weet hoe duur die shit is. :(

Ben een keer letterlijk tegen die prijs aangelopen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Anoniem: 46637 schreef op 06 augustus 2002 @ 20:43:
[...]

Ja, ik weet hoe duur die shit is. :(

Ben een keer letterlijk tegen die prijs aangelopen. :X
Auww.... gelukkig heb ik glaswerk nog nooit gesloopt tijdens mijn studie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmm, volgens mij zijn er nog goedkopere manieren om water te destilleren. Het moet niet zo moeilijk zijn toch (voor huis-, tuin en keukengebruik v/h water)?

Als je nou bijvoorbeeld een pan neemt met een binnenste pan en in de buitenste giet je water. Boven de pan heb je een kegelvormig afdakje ('op zijn kop') waardoor als je het water laat koken het verdampte en neergeslagen water in de middelste pan drupt.

Of is dit niet 'schoon genoeg'?

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Expander schreef op 06 augustus 2002 @ 21:22:
Hmm, volgens mij zijn er nog goedkopere manieren om water te destilleren. Het moet niet zo moeilijk zijn toch (voor huis-, tuin en keukengebruik v/h water)?

Als je nou bijvoorbeeld een pan neemt met een binnenste pan en in de buitenste giet je water. Boven de pan heb je een kegelvormig afdakje ('op zijn kop') waardoor als je het water laat koken het verdampte en neergeslagen water in de middelste pan drupt.

Of is dit niet 'schoon genoeg'?
Denk dat je last blijft houden van metaal ionen die van de metalen kookpannen komen.... en demi-water heeft daar geen last ....
en daarom wordt alles dat nodig is voor destillatie en demineralisatie van water van glas en porcelein gemaakt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Eh.. pluizen? Mijn condensdroger verdampt geen pluizen, dus is het water echt wel schoon lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Sowieso lossen er gassen uit de atmosfeer (vooral zuurstof en kooldioxide) in op. Daarbij zorgt stof uit de omgeving ervoor dat er sowieso algen in zullen gaan groeien. Je kunt de alggroei bijv. voorkomen door er wat kaliumpermanganaat in te kieperen.

Waarvoor heb je gedestilleerd water nodig? Je kunt alternatief inderdaad water in bijv. de apotheek kopen. Als je water van één kwaliteit minder ook ok vindt, kun je 'osmosewater' bij de betere aquariumzaak (dus meestal niet de dierenwinkel om de hoek!) halen. Goedkoper dan gedestilleerd- of demiwater, en vrijwel net zo zuiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Okokok, om voor eens en altijd de discussie een halt toe te roepen waarom ik geen water in de winkel koop:

Ik heb 170 liter van dat spul nodig!
Of ik maak het zelf of ik kieper er gewoon kraan water in... liever geen kraanwater. In de winkel 170 liter van een bepaald soort water kopen is te duur... mijn setup wordt al deluxe uitgevoerd... maar die post komt terzijndertijd wel, heb al te veel gezgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
'Osmosewater' kost niet erg veel, maar ik heb zelf 'n apparaat wat het maakt, dus ik weet niet wat winkels ervoor vragen. Eventueel kun je natuurlijk 'n algenkiller voor vijvers gebruiken ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6331

Op mijn werk heb ik mij oa met aan maak van demiwater bezig gehouden, maar dan wel iets meer als 170 l, nl, tot 70 kubieke meter per uur. Onze kwaliteit moet voldoen aan een bepaalde, geleidbaarheid, uit gedrukt in microsiemens, kleiner als 1, dit gebeurt op chemische wijze, omdat deze hoeveelheden te veel energie zouden vergen, tegenwoordig gebruikt met het omgekeerde osmose systeem, een soort boom onderste boven als het ware. Demi water bevat als het goede kwaliteit is niks meer, geen organismen, kalk etc, het overhalen dmv verdampen moet meerdere malen gebeuren, net als op school met dat alkohol proefje, om water gelijk aan demi kwaliteit te krijgen, dus de chemische wijze heeft grote voordelen, maar omgekeerde osmose neemt snel toe, vooral ivm de kompakte instalatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dan is mijn volgende vraag: wat kost 170 liter bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eh, ik denk dat er een prakties probleem is ivm afstand etc....zoveel kost dat spul nie......iets van 15 euro per kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
En waar koop ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou eens bij jou in de buurt kunnen kijken, ergens waar veel demiwater word verbruikt, want het stikt van de demi- installaties in Nederland, iets met industrie, noem maar op, demi water word voor heel veel dingen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 18:28
wees gerust, als je je water destilleert dan kun je er 100% zeker van zijn dat er GEEN algen meer in zitten, die gaan wel kapot bij 100 graden, bovendien blijven ze ook nog eens achter want algen verdampen niet ofzo, bovendien groeit er ook niks in water waar geen mineralen in zitten

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4179

Macadoshis schreef op 06 augustus 2002 @ 18:16:
[...]

Als het goed is zit er NIKS meer in Demiwater behalve H2O... Maar ja hoe wete je dat je Demiwater hebt?? das meer de vraag!
Als je het bij een benzine pomp station weg haalt dan is het vrijwel demi-water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-06 00:47
Demi-water is vaak alleen maar door een ionenwisselaar geweest, zodat het onthard is. Een ionenwisselaar wisselt Ca en Mg ionen om voor Na en K ionen. Dus daar moet je mee oppassen, want anders heb je 2x zoveel ionen in je water zitten.
Gedestilleerd water is zo goed als ionvrij, totdat het in aanraking komt met andere materialen, zoals lucht en metalen. Uit de lucht wordt er voornamelijk CO2 opgenomen en er ontstaat een klein beetje "koolzuur" (wat dus uit ionen bestaat). Metalen lossen altijd een heel klein beetje op in water, zodat er dus bv Cu en Al ionen in het water terecht komen bij waterkoeling.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Universal Creations schreef op 10 augustus 2002 @ 01:58:
Demi-water is vaak alleen maar door een ionenwisselaar geweest, zodat het onthard is. Een ionenwisselaar wisselt Ca en Mg ionen om voor Na en K ionen. Dus daar moet je mee oppassen, want anders heb je 2x zoveel ionen in je water zitten.
Gedestilleerd water is zo goed als ionvrij, totdat het in aanraking komt met andere materialen, zoals lucht en metalen. Uit de lucht wordt er voornamelijk CO2 opgenomen en er ontstaat een klein beetje "koolzuur" (wat dus uit ionen bestaat). Metalen lossen altijd een heel klein beetje op in water, zodat er dus bv Cu en Al ionen in het water terecht komen bij waterkoeling.
HUH ik denk dat je je vergist!!1
gedestileerd water is minder zuiver dan demi-water....
Demi-water wordt gebruikt in apparaten die deeltjes kunnen detecteren.. en de gevoeligheid van datsoort detectoren is in de oorde van ppm (parts per million, dus enkele "vreemde" deeltjes per miljoen) ofzelfs nauwkeuriger!!
Dus Destillatie haalt geen ionen uit het water...... die ionen zitten namenlijk vebonden aan water molekulen dmv van elektrostatische aantrekkings karchten.. een dat soort krachten worden niet verborken door verdamping enzo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Macadoshis schreef op 10 augustus 2002 @ 16:09:
[...]

HUH ik denk dat je je vergist!!1
gedestileerd water is minder zuiver dan demi-water....
Demi-water wordt gebruikt in apparaten die deeltjes kunnen detecteren.. en de gevoeligheid van datsoort detectoren is in de oorde van ppm (parts per million, dus enkele "vreemde" deeltjes per miljoen) ofzelfs nauwkeuriger!!
Dus Destillatie haalt geen ionen uit het water...... die ionen zitten namenlijk vebonden aan water molekulen dmv van elektrostatische aantrekkings karchten.. een dat soort krachten worden niet verborken door verdamping enzo!!!
Ik weet wel zeker dat jij je vergist; bij verdamping is het onmogelijk dat ionen meegaan (trust me; ik heb 6 jaar chemie gestudeerd). Dat is ook precies de reden waarom je kalkaanslag ziet verschijnen als kraanwater verdampt.
Verder bestaan er verschillende varianten van demi en/of gedestilleerd water.

Ten eerste is er de 'normale' commercieel verkrijgbare demi-water. Dit water is gedemineraliseerd met ionenwisselaars. Echter, in tegenstelling tot wat eerder beweerd is, wordt er niet uitgewisseld tegen Na/K/Cl/NO3 maar tegen H+/OH- (wat netto dus weer water opleverd). Dit type water bevat zeer weinig ionen (is dus geschikt voor ionanalyse), maar kan nog wel organische stoffen bevatten en evt bacterien/algen.

Daarnaast hebben we gedestileerd water; dit is al weer iets zuiverder dan eerder genoemd water, omdat alle algen en zo verdwenen zijn (die verdampen niet zoals eerder gezegd) en (afh. van de destillatiemethode) de organische resten ook zijn verdwenen. Dit water is bijv geschikt voor medische toepassingen en zeer gevoelige analyse apparaten.

Als laatste heb je nog water wat extra zuiver is gemaakt; dit is gedestilleerd water wat extra gefilterd en zo is. Dit is errug duur en slechts voor een zeer beperkt aantal doeleinden vereist.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-06 06:20
Je kan ook bi-dest gaan gebruiken, dat zit kwa zuiverheid tussen de het gedestileerde water en het extra-zuivere water in.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Chemist schreef op 10 augustus 2002 @ 17:21:
[...]

Ik weet wel zeker dat jij je vergist; bij verdamping is het onmogelijk dat ionen meegaan (trust me; ik heb 6 jaar chemie gestudeerd). Dat is ook precies de reden waarom je kalkaanslag ziet verschijnen als kraanwater verdampt.
Verder bestaan er verschillende varianten van demi en/of gedestilleerd water.

Ten eerste is er de 'normale' commercieel verkrijgbare demi-water. Dit water is gedemineraliseerd met ionenwisselaars. Echter, in tegenstelling tot wat eerder beweerd is, wordt er niet uitgewisseld tegen Na/K/Cl/NO3 maar tegen H+/OH- (wat netto dus weer water opleverd). Dit type water bevat zeer weinig ionen (is dus geschikt voor ionanalyse), maar kan nog wel organische stoffen bevatten en evt bacterien/algen.

Daarnaast hebben we gedestileerd water; dit is al weer iets zuiverder dan eerder genoemd water, omdat alle algen en zo verdwenen zijn (die verdampen niet zoals eerder gezegd) en (afh. van de destillatiemethode) de organische resten ook zijn verdwenen. Dit water is bijv geschikt voor medische toepassingen en zeer gevoelige analyse apparaten.

Als laatste heb je nog water wat extra zuiver is gemaakt; dit is gedestilleerd water wat extra gefilterd en zo is. Dit is errug duur en slechts voor een zeer beperkt aantal doeleinden vereist.
Oke misschien heb je gelijk in in het feit dat ionen niet mee gaan..... (5 jaar Materiaalkunde gestudeerd aan de TU in Delft)..... IK weet 100% zeker dat ze GEEN gedestilleerd water gebruiken voor detectmethoden die ppm en minder kunnen vinden.. ze gebruiken minimaal DEMI-water!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Macadoshis schreef op 11 augustus 2002 @ 11:25:
[...]

Oke misschien heb je gelijk in in het feit dat ionen niet mee gaan..... (5 jaar Materiaalkunde gestudeerd aan de TU in Delft)..... IK weet 100% zeker dat ze GEEN gedestilleerd water gebruiken voor detectmethoden die ppm en minder kunnen vinden.. ze gebruiken minimaal DEMI-water!!!
Ik vermoed dat je bedoeld dat er geen aqua-dest wordt gebruikt zoals die in standaard labs uit het 'speciale' kraantje komt. Dit ben ik met je eens, maar dat komt puur en alleen omdat dat water per definitie zwaar vervuild is met algen e.d. wat weer de pest is voor je detectors.
Zuiver gedestileerd water is echter veel zuiverder (en duurder) dan strandaard demi-water. Dit water wordt bijv gebruikt voor HPLC's en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10233

Ik werk in de energiecentrale van het AMC, waar tot voor kort op chemische wijze zelf demi-water maakten met een geleidbaarheid van < 1 µS.

We gaan het weer zelf maken binnenkort met een omgekeerde osmose installatie, voorlopig kopen we in omdat de vorige installatie het heeft begeven (leeftijd...).

Verder ga ik niet in op het verschil tussen gedestileerd water en demi-water, maar om een voorbeeld te geven maakt de apotheek hier zelf gedestileerd water, en daar gebruiken ze demi-water voor........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Chemist schreef op 11 augustus 2002 @ 12:38:
[...]

Ik vermoed dat je bedoeld dat er geen aqua-dest wordt gebruikt zoals die in standaard labs uit het 'speciale' kraantje komt. Dit ben ik met je eens, maar dat komt puur en alleen omdat dat water per definitie zwaar vervuild is met algen e.d. wat weer de pest is voor je detectors.
Zuiver gedestileerd water is echter veel zuiverder (en duurder) dan strandaard demi-water. Dit water wordt bijv gebruikt voor HPLC's en dergelijke.
Ok ik moet toegeven dat ik niet weet hoe en wat ze met het water hebben gedaan in de labs van Materiaalkunde.. maar op elke tank die ik mocht gebruikt stond demi-water!! Misschien bedoelen we allemaal hetzelfde alleen is er een naamsverwaring ontstaan!! ken gebeuren..
Ik dacht altijd en dat is me ook verteld in onze labs dat demi-water gemaakt wordt uit gedestilleerd water.... na destillatie zijn er dan evt meerdere filtreer stappen enzo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
Laten we de discussie inderdaad maar stoppen voordat het een welles-nietes verhaal wordt. Zolang we niet allebei afreizen naar de labs waar we hebben gewerkt en navraag gaan doen zullen we het toch nooit zeker weten.
case closed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macadoshis

Macadoshis

Feyenoord 4 ever

Chemist schreef op 11 augustus 2002 @ 17:58:
Laten we de discussie inderdaad maar stoppen voordat het een welles-nietes verhaal wordt. Zolang we niet allebei afreizen naar de labs waar we hebben gewerkt en navraag gaan doen zullen we het toch nooit zeker weten.
case closed :)
Oke... Ik ga zeker niet terug, want ik ben al een jaar klaar met mij studie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84120

Er zit natuurlijk (pH = 7 neem ik aan) oh- en h30+ ionen in (10^-7 mol/L)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

heel klein beetje oud..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.