Toon posts:

[check nodig] Hardware colo-gameserver....mis ik wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We gaan een colo-server neerzetten maar voordat ik alles in huis haal, en hem in a'dam plaats zou ik graag even jullie de hardware laten checken, zodat ik niet om de haverklap er naar toe moet. voornaamste gebruik: verhuur gameservers en webhosting.

Hardware:
AMD 1600+
Abit KT133A
1024MB PC133 RAM
Intel Pro 100 NIC
Procase 2U case, 250 watt voeding, 3 80mm fans
redundant cooling op de cpu-koeler(deltahp+2*60mm aan de zijkant van het blok)
S3 Virge DX 4MB

Software:
Win2k Advanced Server eng.
Foxserv(apache, php, mysql enz)
gameservers
WinVNC
Winroute firewall, alle poorten geblokt gehalve de benodigde
smtp server(php forms e.d.)

Was dat het? op of aanmerkingen, graag!

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Twee vragen : waarom heb je een plank met een sdram, en waarom draai je een firewall ?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:48:
We gaan een colo-server neerzetten maar voordat ik alles in huis haal, en hem in a'dam plaats zou ik graag even jullie de hardware laten checken, zodat ik niet om de haverklap er naar toe moet. voornaamste gebruik: verhuur gameservers en webhosting.

Hardware:
AMD 1600+
Abit KT133A :/
1024MB PC133 RAM
Intel Pro 100 NIC
Procase 2U case, 250 watt voeding, 3 80mm fans 250W icm. AMD is nooit goed geweest
S3 Virge DX 4MB

Software:
gameservers
WinVNC

Verwijderd

Hardware:
AMD 1600+
Abit KT133A
1024MB PC133 RAM
Intel Pro 100 NIC
Procase 2U case, 250 watt voeding, 3 80mm fans
S3 Virge DX 4MB

Software:
gameservers
WinVNC

HARDWARE
Ik zou geen AMD processor in een U2 case doen, veel te warm. Zet er gewoon een simpele p4 processor in, dat volstaat.
Waarom pc133 geheugen?? het lijkt me dat je beter DDR erin kan zetten, daarbij is dat niet eens zoveel duurder.
Videokaart zou ik onboard doen, net zo makkelijk

SOFTWARE
Waarom Windows 2000 Advanced server?? Ik zou gewoon server nemen
Waarom WinVNC ?? gewoon via terminal services doen
welke smtp server ga je nemen dan??

OVERIGE
Wat is je backup ??
Ga je je harde schijven in RAID opstellen?? zo ja..welke??

Ik denk dat je beter nog even richting tekentafel kan gaan ;)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Neem dan een KX7-333 met DDR geheugen , misschien ineens ook een harde schijf bijsteken ... . Ipv een 1600+ een 1800+ of 2000+ nemen , kosten helemaal niet veel meer . Persoonlijk zou ik een 3Com NIC nemen ipv de Intel .

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
precies waarom winVNC? dat was ook mijn eerste grote vraagteken. Tja voor de rest.. Je kent waarschijnlijk de bezwaren wel van een amd in een server. Het kan goed goed gaan hoor maar intel maakt doorgaans iets meer betrouwbare processoren. (en ze worden aanzienlijk minder heet)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

intert0y schreef op 06 augustus 2002 @ 18:00:
precies waarom winVNC? dat was ook mijn eerste grote vraagteken. Tja voor de rest.. Je kent waarschijnlijk de bezwaren wel van een amd in een server. Het kan goed goed gaan hoor maar intel maakt doorgaans iets meer betrouwbare processoren. (en ze worden aanzienlijk minder heet)
De database server van tweakers loopt ook op dual amdMP 1600+ ,dus geen bull uitkramen. Als ik hem was zou ik eerder op de moederplank en het geheugen letten qua stabiliteit!

En waarom is een 3com beter dan een intel ??

Ik hoor vaak dat mensen die ze allebei hebben tog de intel beter vinden ... 3com is nagenoeg gelijk aan intel qua nic's .
Wat ik vooral bruut vind van intel is dat ze de 1000mbit MT pro nic kost maar 69 euro :P Vet goedkoop en vet goed en vet snel :)

Verwijderd

Bartjuh schreef op 06 augustus 2002 @ 18:10:
[...]
De database server van tweakers loopt ook op dual amdMP 1600+ ,dus geen bull uitkramen. Als ik hem was zou ik eerder op de moederplank en het geheugen letten qua stabiliteit
Ja, vooral in een U2 server zeker |:(

Denk even na, Intel blijft veel koeler en je hebt kleinere koelers nodig, wat best fijn is in een U2 serverkast.

Daarbij is het overdreven om zo'n processor te nemen, een p3 zou nog ruim voldoende zijn.

Ik zou toch voor een Intel P4 gaan.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
SSH?
Ik neem aan de je users wel shell toegang tot hun gameserver krijgen aangezien zo'n programma wel eens crashed / updates nodig heeft die een herstart vereisen.

Verwijderd

Gert schreef op 06 augustus 2002 @ 18:22:
SSH?
Ik neem aan de je users wel shell toegang tot hun gameserver krijgen aangezien zo'n programma wel eens crashed / updates nodig heeft die een herstart vereisen.
Terminal Services

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:20

Kettrick

Rantmeister!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 18:14:
Daarbij is het overdreven om zo'n processor te nemen, een p3 zou nog ruim voldoende zijn.
Het gaat hier om een gameserver, dan is je CPU wel degelijk een belangrijk element.

Ik zou zelf voor een P4 systeem gaan :)

of een dual P3, maar AMD iig. niet :)

Verwijderd

Topicstarter
overigens draait de helft van dit forum draait nl. op amd bakken met dezelfde case als wij gaan gebruiken....

reviews: Tweakers.net serverpark
QBiT schreef op 06 augustus 2002 @ 17:53:
Twee vragen : waarom heb je een plank met een sdram, en waarom draai je een firewall ?
Omdat we al 1GB hebben liggen en DDR toch wel erg duur is om daar 1GB van te kopen
FIrewall, risico op hack verkleinen....zoveel mogelijk iig.
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:58:
[...]

HARDWARE
Ik zou geen AMD processor in een U2 case doen, veel te warm. Zet er gewoon een simpele p4 processor in, dat volstaat.
Waarom pc133 geheugen?? het lijkt me dat je beter DDR erin kan zetten, daarbij is dat niet eens zoveel duurder.
Videokaart zou ik onboard doen, net zo makkelijk

SOFTWARE
Waarom Windows 2000 Advanced server?? Ik zou gewoon server nemen
Waarom WinVNC ?? gewoon via terminal services doen
welke smtp server ga je nemen dan??

OVERIGE
Wat is je backup ??
Ga je je harde schijven in RAID opstellen?? zo ja..welke??

Ik denk dat je beter nog even richting tekentafel kan gaan ;)
reviews: Tweakers.net serverpark achelois , dual amd in een 2U case in dezelfde case als wij gaan gebruiken.
gameservers hebben niet superdeluxe veel geheugenbandbreedte nodig en zoals ik al zei hebben we SDRAM al liggen. plank hebben we ook al, dus dat is makkelijk....dus zal onboard niet echt gaan, of ik moet heelllll goed kunnen solderen

Win2k AS, heel simpel die hebben we legaal liggen :D
Winvnc ben ik wat bekender mee dan met terminal services, dus ook minder kans dat ik een lek in de config laat.... SMTP server ben ik nog niet over uit, gewoon backtobasic prog. zo simpel mogelijk, met de beveiliging op ip zodat me server niet voor spam gebruikt kan worden..

backup schijf niet direct nodig, alleen de webspace zal op een 2de schijf staan gemirrored de rest is peanuts om op te zetten(daarom reken k ook geen setup kosten)
RoeLz schreef op 06 augustus 2002 @ 18:32:
[...]

Het gaat hier om een gameserver, dan is je CPU wel degelijk een belangrijk element.

Ik zou zelf voor een P4 systeem gaan :)

of een dual P3, maar AMD iig. niet :)
1. geen geld voor
2. wil ik de performance van een AMD halen met een intel moet ik FUCKING veel geld uitgeven....om de prestaties van die 1600+ te halen moet er op ze minst een 2,0 P4 in. te duur. 1600+ hebben we ook al..
Desolation Angel schreef op 06 augustus 2002 @ 17:58:
Neem dan een KX7-333 met DDR geheugen , misschien ineens ook een harde schijf bijsteken ... . Ipv een 1600+ een 1800+ of 2000+ nemen , kosten helemaal niet veel meer . Persoonlijk zou ik een 3Com NIC nemen ipv de Intel .
3com vs intel, kwestie van smaak. ik heb met intel minder problemen gehad(drivers e.d.) en ook de intel nic heb ik al thuis liggen al is een 3commetje niet duur..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 18:44:
reviews: Tweakers.net serverpark achelois , dual amd in een 2U case in dezelfde case als wij gaan gebruiken.
gameservers hebben niet superdeluxe veel geheugenbandbreedte nodig en zoals ik al zei hebben we SDRAM al liggen. plank hebben we ook al, dus dat is makkelijk....dus zal onboard niet echt gaan, of ik moet heelllll goed kunnen solderen

Win2k AS, heel simpel die hebben we legaal liggen :D
Wat is het nut om te vragen wat we van je opzet vinden als je alles al hebt gekocht????
Winvnc ben ik wat bekender mee dan met terminal services, dus ook minder kans dat ik een lek in de config laat....
VNC is een lek in je configuratie. Maak gebruik van Terminal Services.
SMTP server ben ik nog niet over uit, gewoon backtobasic prog. zo simpel mogelijk, met de beveiliging op ip zodat me server niet voor spam gebruikt kan worden..
Welke backtobasic heb je het over?? Volgens mij kan je beter een goeie smtp server nemen. Mdaemon lijkt me een goeie keuze hiervoor, heb je meteen ook een goeie pop3server, webmail en webconfig.
backup schijf niet direct nodig
Een backup maak je niet op schijf, maar op een verwisselbaar medium

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het enige wat je nog niet hebt is de videokaart :+

Als je een beetje voor goede koeling zorgt zit alles wel goed !

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 18:54:
[...]
Wat is het nut om te vragen wat we van je opzet vinden als je alles al hebt gekocht????
[...]
VNC is een lek in je configuratie. Maak gebruik van Terminal Services.
[...]
Welke backtobasic heb je het over?? Volgens mij kan je beter een goeie smtp server nemen. Mdaemon lijkt me een goeie keuze hiervoor, heb je meteen ook een goeie pop3server, webmail en webconfig.
[...]
Een backup maak je niet op schijf, maar op een verwisselbaar medium
heb een deel al, maar was op zoek naar problemen e.d.

terminal services dan maar hmmm dat word lezen :)
ik zal es kijken naar die Mdeamon, thx daarvoor...

desnoods trek ik die backup dagelijks van de server af, verwisselbaar medium is niet echt te doen. of ik moet een cdrw erin gooien en daar telkes overheen gaan. of tapestreamer op zien te scharrelen..
Bartjuh schreef op 06 augustus 2002 @ 19:00:
Het enige wat je nog niet hebt is de videokaart :+

Als je een beetje voor goede koeling zorgt zit alles wel goed !
:D S3 Virge DX :P

die koeling is idd "probleem". maar met die redundant setup moet het me wel lukken denk ik. we gaan eerst week thuis testdraaien met burninprog, week lang @ max load lijkt me redelijke test?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:08:
[...]

heb een deel al, maar was op zoek naar problemen e.d.
Warmte en configuratie
verwisselbaar medium is niet echt te doen. of ik moet een cdrw erin gooien en daar telkes overheen gaan. of tapestreamer op zien te scharrelen..
Backuppen doe je op tape. Zit tape-wisselen niet in de service inbegrepen??

Verwijderd

Topicstarter
denk et niet, maar ja. zoals gezegd valt er weinig te backuppen vrees ik....we hebben niet zoveel erop staan behalve paar sites en wat dedicated servers van games. als ik een backup van de config file draai is daarmee snel de servers weer op te starten...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:14:
denk et niet, maar ja. zoals gezegd valt er weinig te backuppen vrees ik....we hebben niet zoveel erop staan behalve paar sites en wat dedicated servers van games. als ik een backup van de config file draai is daarmee snel de servers weer op te starten...
Zet er dan een 10/20gb travan in. Elke keer dat je je configuratie aanpast, draai je een backup (op dezelfde tape als het niet anders kan, maar liefst even wisselen).

Dan kan je inderdaad alles snel terugzetten.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Software:
gameservers
WinVNC

Waarom de firewall van winroute???
Neem dan een echte, ik heb goede ervaringen met neowatch, maar je kan elke nemen, als je maar geen zonealarm of black ice gaat gebruiken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat freeware? Zonealarm = spyware en dus no way en blackice sucked ook zwaar hard maar goed das weer wat anders...

damn neo wil dat de search up is :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:20:
Is dat freeware? Zonealarm = spyware en dus no way en blackice sucked ook zwaar hard maar goed das weer wat anders...

Hoe kom je erbij dat zone alarm spyware is???

Verwijderd

Topicstarter
erges gelezen, meen fp t.net ooit oid

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Opzich een prima systeempie, niks mis mee.

Als je een AMD/Via combi lekker basic houdt kan er weinig mis gaan, ik draai zelf een AMD 1Ghz met KT7 en Win2k, en deze is rete stabiel, als desktop was het minder omdat er meer kaarten inzaten (tv-tuner, geluidskaart etc.)

Qua software zou ik ook geen WinVNC gebruiken maar TS in admin modus, werkt perfect.
En als SMTP kan je de IIS SMTP gebruiken, kan je ook op IPs blocken.

Maar hoeveel gameservers en websites wil je gaan hosten op 1 machine?

edit:

typo's

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
een amd 1600+ draait toch niet op kt133a chipsets? Zo wel eb je erg weinig preformance, ikzelf zou die ecs met sis 745 chipset nemen. Ik heb de msi variant (die 125 euro is, de ecs slecht 89,-) en is sneller dan de kt266 (niet de a), betere pci bus en superstabiel..... (ook met een fsb van 150 ;) )

if broken it is, fix it you should

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:11
Voor je firewall kan je eens kijken op http://www.deerfield.com/products/visnetic_firewall/ dit lijkt me beter geschikt dan Winroute.

Voor je smtp behoefte kan je gewoon gebruik maken van de smtp service van microsoft.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

vergeet je niet een hardeschijf? met een server zou ik voor raid1 gaan, schijven gaan nog wel eens kapot en dan is het zonde als je al je data kwijtraakt.

Verwijderd

No flame intended, maar amd voor een server is niet echt gebruikelijk, en als je zelf niet heen en weer wilt rijden lijkt mij dat niet de meest voor de hand liggende keus, voor de rest vraag je een mening voor je het in huis gaat halen maar je hebt zo goed als alles al in huis hmmmmm.

Verwijderd

Topicstarter
tweakers.net gebruikt t ook, en qua hardwareproblemen is ie nooit down zo'n beetje....tenzij dr aan gesleuteld wordt.

Maar wat kan ik aan uptime verwachten van zo'n win2k bak met 6 gameservers oid en apache, php, mysql? enkele weken of enkele dagen? desnoods geef k em elke nacht een reboot. liever niet uiteraard, meer kans op errors maar goed.

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:20:

Is geen freeware, maar zal wel niet zoveel kosten, is wel een demo van denk ik, is van de zelfde makers als neotrace.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 16:23:
tweakers.net gebruikt t ook, en qua hardwareproblemen is ie nooit down zo'n beetje....tenzij dr aan gesleuteld wordt.
Tweakers.net is geen bedrijf, ik ken zelf weinig bedrijven die met AMD werken, voorkeur is en blijft Intel.

Dat tweakers.net er ook op draait, wilt niet zeggen dat het bij jou ook goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
bedrijf of geen bedrijf wat is het verschil tussen een leiding achter je kont aan of 60.000 krankzinnige users achter je aan. nou ja ok die leiding betaalt je (als het goed is) maar toch. het geeft gewoon aan dat een AMD bak zelfs de extreme belasting van dit forum en de site prima aankan. qua koeling had ik al wat tips van femme (thx daarvoor) en de airflow in de kast moet ook wel goedkomen denk ik(geronde kabels e.d. alles netjes getied met van die tie-ups).

Maar kan iemand me wat zinnigs zeggen over de uptime van win2k met deze belasting. de gameservers zijn private, dus krijgen ze alleen in de avonden een mep te verduren. rest van de dag zal ie zo goed als onbelast draaien....een maand is dat te redden(er van uitgaande dat ik de hardware goed heb geconfigged en er geen hardwarematige errors ontstaan?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:22:
bedrijf of geen bedrijf wat is het verschil tussen een leiding achter je kont aan of 60.000 krankzinnige users achter je aan. nou ja ok die leiding betaalt je (als het goed is) maar toch. het geeft gewoon aan dat een AMD bak zelfs de extreme belasting van dit forum en de site prima aankan. qua koeling had ik al wat tips van femme (thx daarvoor) en de airflow in de kast moet ook wel goedkomen denk ik(geronde kabels e.d. alles netjes getied met van die tie-ups).

Maar kan iemand me wat zinnigs zeggen over de uptime van win2k met deze belasting. de gameservers zijn private, dus krijgen ze alleen in de avonden een mep te verduren. rest van de dag zal ie zo goed als onbelast draaien....een maand is dat te redden(er van uitgaande dat ik de hardware goed heb geconfigged en er geen hardwarematige errors ontstaan?)
Windows 2000 trekt het zonder problemen, maar weet niet of die gameservers het houden.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm het zullen met name HLDS-servers zijn en er komt een script te draaien die de server automatisch restart op het moment dat tie plat gaat. maar win2k zal met deze belasting geen moeilijkheden hebben met een uptime van een maand (of langer)?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:40:
hmmm het zullen met name HLDS-servers zijn en er komt een script te draaien die de server automatisch restart op het moment dat tie plat gaat. maar win2k zal met deze belasting geen moeilijkheden hebben met een uptime van een maand (of langer)?
Nee, Windows 2000 zal daar geen problemen mee hebben.

• zeroxcool
  • Laatst online: 14-08 15:59
Sorry dat ik het zeg, heb ook nogal wat ervaring met colocated gameservers (alleen hldm + tfc en cstrike). Maar ik snap niet waarom je geen linux gaat gebruiken? Is qua hosting erbij veel makkelijker. Er zijn veel meer statsprogjes voor gameservers onder linux dan onder windows. Je kan voor iedere user in de homedir de hl structuur inbouwen, een automatisch startscript maken. In de homedir bijvoorbeeld een HTML dir voor clanhosting en stats van de server. Lijkt mij persoonlijk idealer dan Windows 2000, maar ik moet gewoon toegeven dat ik nog nooit met IIS of gameservers onder Windows 2000 heb gewerkt.

zeroxcool.net - curity.eu

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:08:
[...]

die koeling is idd "probleem". maar met die redundant setup moet het me wel lukken denk ik. we gaan eerst week thuis testdraaien met burninprog, week lang @ max load lijkt me redelijke test?
Doe er ook wat schijf activiteit bij. (een bat bestandje wat 2 gig aan data heen en weer kopieerd en dan weer verwijderd bijvoorbeeld) Daarmee genereer je ook extra mogelijke warmte.

Verwijderd

Topicstarter
als reactie op zero.

Ik heb niet heel veel ervaring met linux, maar had in het verleden de HLDS wel onder linux netjes aan de praat gekregen op een red hat 7.2 bak met de vorige HLDS, ten tijde van CS14, aan de praat gekregen. werkte op zich aardig, maar het vreemde was dat de win32 HLDS betere prestaties leverde(lagere pings, vraag me in godsnaam niet waarom. tis vreemd maar waar), ook na op allebei een boost script te hebben geinstalled. dit omdat ik de cs-server voor een lan moest verzorgen. Maar voornaamste punt blijft mn gebrekkige ervaring wat dat betreft. en ff omzetten terug naar windows is vanuit arnhem niet zomaar gebeurd :) . call me n00b maar ik ga wat betreft me eigen kennis ook voor zekerheid :)

Ik ga overigens onder win2k geen IIS draaien maar apache met php. zit eerlijk gezegd te denken aan foxserv, wat op onze clanserver www.olympusclan.com prima werkt, ook onder win2k en wat gewoon makkelijk te installen is...alleen ff de httpd.conf aanpasse naar me wensen en virtual domains en klaar is kees, uh neo :)

edit mooie site btw op gameone...

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Mij lijkt linux ook een stuk betrouwbaarder (lees: stabieler) etc...

En het enige wat i kzou veranderen in je systeem confg is dat sdram.. ik bedoel zo'n snelle server afschepen met pc133 is eigenlijk zonde.. :)

Ik weet niet welke RAID setup je gaat nemen , maar halflife servers zijn redelijk zwaar (tijdens map changes) voor je hardeschijven.

Verwijderd

Topicstarter
Klubbheads schreef op 07 augustus 2002 @ 19:10:
Mij lijkt linux ook een stuk betrouwbaarder (lees: stabieler) etc...

En het enige wat i kzou veranderen in je systeem confg is dat sdram.. ik bedoel zo'n snelle server afschepen met pc133 is eigenlijk zonde.. :)

Ik weet niet welke RAID setup je gaat nemen , maar halflife servers zijn redelijk zwaar (tijdens map changes) voor je hardeschijven.
Linux mag dan betrouwbaarder zijn maar de combi neographikal linux iig niet ;)

wat betreft dat mapchange. ik had op die lan een celly 433@541(oef doodzonde OC met server ;) ) met 512 mb ram en 6 HLDS servers draaien. 1 pub rest 2-2+admin servers onder win2k. we zaten er in totaal met ca 34 computers op en behalve af en toe een lagstoot van een 0.0000011111 sec in de 40 minuten verder geen enkel probleem :? op een 4200 rpm schijf :z . dis wel vrij extreem denk niet dat me colo dit voorlopig iig hoeft te trekken. wel het aantal mensen maar niet met zoveel servers en niet iedereen zal tegelijk een war spelen...

Maar zo snel is dit toch niet voor een gameserver?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
en ik zou ook een goeie kwaliteit 300 watt voeding erin doen!

Tweakers Discord

• JeroenT
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:21:
[...]

Linux mag dan betrouwbaarder zijn maar de combi neographikal linux iig niet ;)

wat betreft dat mapchange. ik had op die lan een celly 433@541(oef doodzonde OC met server ;) ) met 512 mb ram en 6 HLDS servers draaien. 1 pub rest 2-2+admin servers onder win2k. we zaten er in totaal met ca 34 computers op en behalve af en toe een lagstoot van een 0.0000011111 sec in de 40 minuten verder geen enkel probleem :? op een 4200 rpm schijf :z . dis wel vrij extreem denk niet dat me colo dit voorlopig iig hoeft te trekken. wel het aantal mensen maar niet met zoveel servers en niet iedereen zal tegelijk een war spelen...

Maar zo snel is dit toch niet voor een gameserver?
Je wil toch gaan hosten? dan is zelfs dat lagstootje van 0.000001 sec nog teveel
en op 1 Public server?
lol , je gaat op zo'n monster van een server toch niet maar 1 server draaien? 8)7

stuk of 8 moet gaan als ze niet allemaal tegelijk een mapchange hebben. ;)

Redunancy anyone? :7

Verwijderd

Topicstarter
nee worden voorlopig gewoon private servers voor clans tegen een schappelijke prijs zodat ik ca. quitte draai en daarbij gewoon me eigen server heb staan voor me sites e.d.
t worden er idd wel meer dan 1 hoor :)

8 tegelijk mapchange != fun ;) ff zien te voorkomen door servers 2 minuten na elkaar te laten starten oid :)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 18:28:

----------------------------------------------------------------
Gert schreef op 06 augustus 2002 @ 18:22:
SSH?
----------------------------------------------------------------
Terminal Services
openssh server is er ook voor windows ideaal voor de *nix beheerder om even op w2k iis te hertstarten dmv ssh inteloggen en dan een net service stop start te geven ofzo

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Uuuuuh hier ging ergens is mis met quoten editen replyen daar om staat er twee keer wat :?

• zeroxcool
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 19:08:
Ik heb niet heel veel ervaring met linux, maar had in het verleden de HLDS wel onder linux netjes aan de praat gekregen op een red hat 7.2 bak met de vorige HLDS, ten tijde van CS14, aan de praat gekregen. werkte op zich aardig, maar het vreemde was dat de win32 HLDS betere prestaties leverde(lagere pings, vraag me in godsnaam niet waarom. tis vreemd maar waar), ook na op allebei een boost script te hebben geinstalled. dit omdat ik de cs-server voor een lan moest verzorgen. Maar voornaamste punt blijft mn gebrekkige ervaring wat dat betreft. en ff omzetten terug naar windows is vanuit arnhem niet zomaar gebeurd :) . call me n00b maar ik ga wat betreft me eigen kennis ook voor zekerheid :)

Ik ga overigens onder win2k geen IIS draaien maar apache met php. zit eerlijk gezegd te denken aan foxserv, wat op onze clanserver www.olympusclan.com prima werkt, ook onder win2k en wat gewoon makkelijk te installen is...alleen ff de httpd.conf aanpasse naar me wensen en virtual domains en klaar is kees, uh neo :)

edit mooie site btw op gameone...
Thx voor compliment, ook al counter-strike.nl gezien.

[on-topic]Ja, * zeroxcool moet ook weer toegeven dat tijdens LAN een dedicated Windows server sneller is dan een Linux server. Maar online heb ik ook hier geen ervaring mee. En Foxserv ken ik niet, zal wel goed zitten ;).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het boeltje nu draaiend, in een tijdelijke case, even kijken hoe het ongeveer draait. het valt me zeker niet tegen en zelfs met een Althon 1600 @ full load op een 230 watt voeding gaat prima. geen instabiliteit of wat doen ook :)

weet iemand trouwes een mooi prog, behalve de }:o om de cpu constant @ full load te houden? koe heeft internet nodig maar waar ik em neer ga zetten ivm lawaai heb k geen utp liggen en kan ie geen paketjes ophale om te grazen....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:02:
Ik heb het boeltje nu draaiend, in een tijdelijke case, even kijken hoe het ongeveer draait. het valt me zeker niet tegen en zelfs met een Althon 1600 @ full load op een 230 watt voeding gaat prima. geen instabiliteit of wat doen ook :)

weet iemand trouwes een mooi prog, behalve de }:o om de cpu constant @ full load te houden? koe heeft internet nodig maar waar ik em neer ga zetten ivm lawaai heb k geen utp liggen en kan ie geen paketjes ophale om te grazen....
je kan toch wat pakketen van te voren downloaden :?

Verwijderd

Topicstarter
erkens schreef op 08 augustus 2002 @ 19:20:
[...]
je kan toch wat pakketen van te voren downloaden :?
voor een week testen :?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

eeuuhh, zal best kunnen denk ik, maar ik dacht dat dnetc random gaat als hij niet kon downloaden, of heb ik dat mis?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 08 augustus 2002 @ 19:02:

schrijf een progsel:

[quickbasicmode]

do
loop

[/quickbasicmode]

oneindige lus dus, en kijk wat er gebeurt met die cpu; pijlsnel naar de 100% (in win98 toch)

andrers DVIX maar dan heb je veel HDD nodig

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
gister hele dag @ koe, rotsvast. loopt niet vast of wat dan ook.

net ff met 4 players CS erop. geheugengebruik HLDS 54meg, cpu-usage: 0 - 1% :)

hoeveel players zou k er op deze manier op kunnen krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alles in elkaar zitten bestaande uit

ECS K7S5A (tijdelijk)
AMD Athlon XP 1600+
MAXTOR 60GB 7200rpm
768MB RAM
Intel Pro 100 NIC
Win2k Pro
Mdaemon 6.0
Foxserv 3.0
ServU ftp

thx voor de tip van Mdaemon prima prog maar beetje duur. is er een goed freeware alternatief voor?

Ik heb nu 4 CS server draaien als test(woensdag @ lan meteen 60 users erop ff lekker testen). geheugen gebruik met al het bovengenoemde aan: nog 600 MB vrij.

goede stats of niet? nog wat aanmerkingen laat het horen!

• zeroxcool
Zeker netjes hoor. Wij (oud verhuur bedrijf, zooi is verkocht aan groter gameservers verhuur bedrijf, naam zal wel bekend zijn), hebben een dual AMD Athlon MP 1600 met 1.5gig aan RAM gedraaid onder Linux met dus HL: CS. We draaiden op die bak, 12 clanservers en 2 publics. Dus tel maar even uit :D.

Verwijderd

Topicstarter
Kom zojuist terug van een lan, zalig :) . me bak heeft daar voor ruim 25 man staan server met cstrike. was een 2-2 compo, dus zeg voor het gemak maar ff 4 warservers en een pubbie erop. ook draaiden er 2 Q3 servers bovenop.

cpuload: @max 23%
geheugen: 450 vd 768 vrij

ben dr zo wel happy mee :)

Verwijderd

[...]
Ik zou toch voor een Intel P4 gaan.
Als je het dan toch over processors hebt zou ik eerder voor een gelijkgeklokte P3 gaan, die heeft namelijk veel minder balast/meer performance per kloktik. Zware multimedia apps ga je toch niet draaien, dus is een P3 of XEON (duur!) stukken beter. Als je het echt goed aan wil pakken probeer je 2 p3's te halen, misschien iets lager geklokt maar dan zal het helemaal zonder hickups draaien!

Verwijderd

Oh en als ik nog een op/aanmerking mag geven: stop er ECC geheugen in, dan heb je helemaal nooit downtime door vastlopers. Geheugen is namelijk het enige dat ooit nog wel eens een overklaarbare vastloper wil geven. Met ECC sluit je dat laatste ook uit.

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Wat voor internet verbinding krijgt ie? Ik denk zo dat een AMD 1600+ al een beetje overkill is voor wat gameservers enzo. En daar zal je ook weinig aan je DDR ram hebben, tis vooral een stuk duurder, maar je probleem blijft denk ik je internetverbinding :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 17:39:
Wat voor internet verbinding krijgt ie? Ik denk zo dat een AMD 1600+ al een beetje overkill is voor wat gameservers enzo. En daar zal je ook weinig aan je DDR ram hebben, tis vooral een stuk duurder, maar je probleem blijft denk ik je internetverbinding :)
full 100mbit in amsterdam, en dr komt ook geen ddr in, maar 768MB sdram

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.vandegeijn/lanfever.jpg

ik stond te draaien voor een 25 tot 30 man :)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:38

McMiGHtY

- burp -

FastBunny schreef op 15 augustus 2002 @ 17:39:
Als je de eerste posting leest en misschien ook de titel, kun je zien dat die in een colocation komt te staan

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01
Like waarom geen linux.... je draait cs servers ffs... (is dit niet al verteld)

Verwijderd

laat maar: geantwoord op een oude koe }:O

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
o 3 pagina´s ..... 8)7

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op 17 augustus 2002 @ 07:44:
Like waarom geen linux.... je draait cs servers ffs... (is dit niet al verteld)
omdat linux en cs een prima combi is, maar ik en linux niet zo......
aangezien die in amsterdam staat en ik geen zin heb om telkes daar naartoe te gaan, doen we dat toch maar ff niet :)
Pagina: 1