overigens draait de helft van dit forum draait nl. op amd bakken met dezelfde case als wij gaan gebruiken....
reviews: Tweakers.net serverparkOmdat we al 1GB hebben liggen en DDR toch wel erg duur is om daar 1GB van te kopen
FIrewall, risico op hack verkleinen....zoveel mogelijk iig.
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:58:
[...]
HARDWARE
Ik zou geen AMD processor in een U2 case doen, veel te warm. Zet er gewoon een simpele p4 processor in, dat volstaat.
Waarom pc133 geheugen?? het lijkt me dat je beter DDR erin kan zetten, daarbij is dat niet eens zoveel duurder.
Videokaart zou ik onboard doen, net zo makkelijk
SOFTWARE
Waarom Windows 2000 Advanced server?? Ik zou gewoon server nemen
Waarom WinVNC ?? gewoon via terminal services doen
welke smtp server ga je nemen dan??
OVERIGE
Wat is je backup ??
Ga je je harde schijven in RAID opstellen?? zo ja..welke??
Ik denk dat je beter nog even richting tekentafel kan gaan

reviews: Tweakers.net serverpark achelois , dual amd in een 2U case in dezelfde case als wij gaan gebruiken.
gameservers hebben niet superdeluxe veel geheugenbandbreedte nodig en zoals ik al zei hebben we SDRAM al liggen. plank hebben we ook al, dus dat is makkelijk....dus zal onboard niet echt gaan, of ik moet heelllll goed kunnen solderen
Win2k AS, heel simpel die hebben we legaal liggen

Winvnc ben ik wat bekender mee dan met terminal services, dus ook minder kans dat ik een lek in de config laat.... SMTP server ben ik nog niet over uit, gewoon backtobasic prog. zo simpel mogelijk, met de beveiliging op ip zodat me server niet voor spam gebruikt kan worden..
backup schijf niet direct nodig, alleen de webspace zal op een 2de schijf staan gemirrored de rest is peanuts om op te zetten(daarom reken k ook geen setup kosten)
1. geen geld voor
2. wil ik de performance van een AMD halen met een intel moet ik FUCKING veel geld uitgeven....om de prestaties van die 1600+ te halen moet er op ze minst een 2,0 P4 in. te duur. 1600+ hebben we ook al..
Desolation Angel schreef op 06 augustus 2002 @ 17:58:
Neem dan een KX7-333 met DDR geheugen , misschien ineens ook een harde schijf bijsteken ... . Ipv een 1600+ een 1800+ of 2000+ nemen , kosten helemaal niet veel meer . Persoonlijk zou ik een 3Com NIC nemen ipv de Intel .
3com vs intel, kwestie van smaak. ik heb met intel minder problemen gehad(drivers e.d.) en ook de intel nic heb ik al thuis liggen al is een 3commetje niet duur..