Toon posts:

multi monitor: wel één, niet twee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is dit een bekend probleem, maar toch schijn ik nergens de oplossing te kunnen vinden.

Tot voor kort had ik een keurig werkend multi monitor systeempje, met een 19" en een 15" scherm aangesloten op een SIS 305 (AGP) :r en een s3trio64v2 (PCI) :r :r (student, geen geld etc.). Maar helaas kwam ik op het lumineuze idee om mijn systeem te formatteren en weer eens lekker fris te installeren. Juist, het hele multi van mijn systeem viel weg, alleen de kaart die in de bios bij init first (uit mijn hoofd :? ) staat werkt. Windows (XP) verteld mij over de andere kaart:
This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.
Ik heb de FAQ gelezen en de daar geboden oplossing uitgeprobeerd, maar helaas. Kan iemand mij uit de brand helpen? Of moet ik verder met één monitor (en waarom werkte het eerst dan wel)?
offtopic:
Sorry voor de berg haakjes trouwens, is een afwijking.

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

ik heb dat probleem ook gehad met een ati rage pro; het bleek op te lossen door (win2k maar misschien zelfde probleem) de primaire kaart eruit te trekken (de AGP dus nu denk ik) en dan te rebooten. WinXP herkent nu de sec. kaart. Vervolgens prim kaart er weer in, weer rebooten en als je nu mazzel hebt werkt het.

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik als eerste geprobeerd, omdat dat ook mijn oude 'single-monitor' opstelling was (AGP kaart met PCI als init in de bios) Maar dat heeft ook niet gewerkt, ik heb alle opties geprobeerd:
alleen AGP -> reboot -> uit -> PCI erbij -> aan
alleen PCI -> reboot -> uit -> AGP erbij -> aan
en deze vorige met de andere bios-instelling
offtopic:
goede signature!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, vraag me niet waarom, maar ik dacht: laat ik eens (voor de derde keer!!) mijn drivers opnieuw installeren, per kaart (dus AGP erin, PCI eruit en AGP driver updaten en vice versa). Vervolgens pc uitgezet, AGP erbij in, pc aan....... en jaaaaaa! het werkt! 8)7 Ik weet dus echt niet waarom, ik ga nu proberen mijn AGP in de bios als eerste te laten initialiseren, als dat ook nog werkt ben ik helemaal vrolijk :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:00:
Goed, vraag me niet waarom, maar ik dacht: laat ik eens (voor de derde keer!!) mijn drivers opnieuw installeren, per kaart (dus AGP erin, PCI eruit en AGP driver updaten en vice versa). Vervolgens pc uitgezet, AGP erbij in, pc aan....... en jaaaaaa! het werkt! 8)7 Ik weet dus echt niet waarom, ik ga nu proberen mijn AGP in de bios als eerste te laten initialiseren, als dat ook nog werkt ben ik helemaal vrolijk :P
volgens mij werkt dat alleen als de PCI kaart primary is

(offtopic)

stoer icon

Verwijderd

Topicstarter
Klopt idd, maar ik denk dat dat meer ligt aan het feit dat er geen nieuwe(re) drivers voor de s3 trio64v2 zijn :'( Maar goed, het werkt en ik ben weer gelukkig...

offtopic:
Weet niemand een driver voor deze kaart onder windows xp waarbij ik een hogere resolutie dan 800x600 kan draaien? (de kaart zou het aan moeten kunnen nl.)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 21:38 . Reden: driver request.... ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:34:
Klopt idd, maar ik denk dat dat meer ligt aan het feit dat er geen nieuwe(re) drivers voor de s3 trio64v2 zijn :'( Maar goed, het werkt en ik ben weer gelukkig...
kijk als je 2de hands een gf2 dualhead kan krijgen :+

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 21:16

Thomix

cAFFEÏNE!

de trio 74 heeft toch maar 4 MB ram? denk dat hoger dan 800x600 lastig wordt; maar misschien is je monitor de limiterende factor; als je die op 'standaard monitor 1600x1200' zet komt dat misschien ook nog wel goed.
Pagina: 1