[Flash 5/MX] doorgeven browser variabelen

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Is er een manier om de variabelen van de browser waarin de SWF wordt afgespeeld in de SWF zelf weer te geven. (browser versie naam enz.)

Ik heb het op www.e-site.nl gezien, maar wil wel eens weten hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.
Het heeft te maken met het commando swLiveConnect=true in je <embed></embed> tag, maar hoe kan ik dan in flash daarmee variabelen binnanhalen?

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

dit is wel een basic google vraag hoor..

1 wijze is door de variabelen door te passen aan de movie in de bestandsnaam: blaat.swf?browser=IE4&melp=meuk..enz.

Die variabelen laat je dan door een serverside taaltje d'r in lijmen, tenslotte heb je toch PHP oid nodig om alle browservar's te detecten.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shlammod
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-10-2024

shlammod

dus.... enzo....

Topicstarter
Euh, nee hoor.. met javascript kan ik dat ook erg goed uitlezen :)

Ik heb dus gezocht op google naar browser var flash actionscript (en andere combinaties daarvan) maar kwam niet echt iets tegen dat ik kon gebruiken

Verder zag ik in de HTML van e-site ook niet zoiets gebeuren.

it's all fun and games, 'till someone loses an eye. Then it's just fun you can't see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor kun je op F1 drukken, en even in de Actionscript Dictionary zoeken.

En je hebt niet noodzakelijk een server-side taal nodig. Met actionscript kun je get variabelen gebruiken die je met een javascript hebt doorgestuurd.

Dit topic is gesloten.