Toon posts:

[win98] USB muis werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dual boot op m'n pc staan tussen 2000 en 98. Mijn usb muis doet het wel onder 2000, maar niet onder win98.
win98 verwacht en hoopt op een ps2 muis.
wie kan me helpen?

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41

Frostbite

🤦🏻‍♂️

softwarematig : -> software inlezen in win98 na het opnieuw insteken van je muis.
Hardwarematig : -> verloopstukje kopen van usb naar ps2 (zit meestal bij je muis)

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je nou es "legacy USB mouse" (ofzo) in je BIOS aanzet, dan zou de BIOS em aan het OS moeten laten zien als zijnde een PS/2 muis. Mits je BIOS zoiets ondersteunt, maar de meeste moderne doen dat wel.

日本!🎌

Verwijderd

Topicstarter
De software is geinstalleerd en de muis er opnieuw inpluggen heb iok ook geprobeerd.
Ik heb ENABLE USB MOUSE in de bios op enable gezet, maar het werkt nog steeds niet.

blijft er nou alleen nog maar een verloop stukje kopen over?

Verwijderd

Heb dit ook gehad met mijn nieuwe compjoeter. Daar zit een at7 board op zonder ps2 poorten. Ik moet zeggen, het is knap lullig als je een window krijgt dat er geen ps2 muis gevonden is en dat je op "ok" moet klikken om verder te gaan.
Dit gebeurde nadat ik de audio drivers geinstalleerd had. Deze waren voor w98se of hoger.
Bleek dat in de laatste update van de handleiding van het moederbord te staan dat deze w95 en w98 niet ondersteund. W98se (onder andere) erop gezet en geen problemen meer.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 17:49 . Reden: typo ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 14:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Welke win98 versie heb je?
De 1ste had nogwel eens problemen met usb, bij mij werkte het pas echt met win98se.

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
same probleem hier, ook het toetsenbord niet, iemand oplossingkje? :)

of 2x usb => ps2 kopen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 17:48:
Ik moet zeggen, het is knap lullig als je een window krijgt dat er geen ps2 muis gevonden is en dat je op "ok" moet klikken om verder te gaan.
Alt+ tab geeft focus aan venster, tab en shift+tab gebruiken, en dan doorenteren.
die klikgeneratie tegenwoordig...

Weet je wat pas echt lastig is? een mobo en een bios wat een keyboard error geeft.
no keyboard detected. press F1 to continue.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 20 oktober 2002 @ 18:46:
[...]

Alt+ tab geeft focus aan venster, tab en shift+tab gebruiken, en dan doorenteren.
die klikgeneratie tegenwoordig...

Weet je wat pas echt lastig is? een mobo en een bios wat een keyboard error geeft.
no keyboard detected. press F1 to continue.
Voer voor psychologen :Y)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Veltro:
Voer voor psychologen :Y)
Policy betreft niet gewaardeerde reply's zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
nja, probleem is al opgelost, win98 had nog geen USB support voor muis en toetsenbord, zelf een beetje aankloten leer je van :)
Pagina: 1