• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 23:21

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Mijn huidige abonnement bij Vodafone (destijds afgesloten bij Talkline) loopt over 1 maand af. Een redelijk duur abonnement (Optimizer Business, ¤ 13,50 p.m. zonder beltegoed.)

Nu heb ik wel eens gehoort dat je korting, of een nieuw toestel kunt krijgen bij verlening van je abonnement.

Hiervoor moet je wel zelf contact met de provider opnemen, omdat je abo anders gewoon stilzwijgend wordt verlengt en daar niets tegenover wordt gesteld.

Een vriend van me heeft zo vorig jaar een nieuwe Nokia 6510 van dutchtone gekregen omdat hij zijn abo met een jaar verlengde.

Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben?

6510=6210

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

Een vriend van mij heeft het ook gedaan bij o2, heeft gebeld en gemeld dat hij graag het abonnement wilde verlengen maar dan wel een nieuwe telefoon wilde. alleen zoals je waarschijnlijk wel gemerkt hebt zijn de toestellen een stuk duurder geworden dus ik weet niet of ze nog zo happig zijn om ze zomaar uit te delen. je kan ze bellen en anders zit er niets op om naar ben ofzo te gaan goedkoop en in de steden redelijk goed

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Dat de toestellen duurder zijn geworden klopt niet, de prepaid paketten zijn duurder geworden, omdat de providers niet meer van die hoge kortingen mogen geven.

Al blijkt van deze maatregelen in de praktijk niet veel van terecht te komen.

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Voordeel van verlengen voor de provider is duidelijk. Voor jou staat er 'n korting op het toestel tegenover, of cash, zoals sommige internetaanbieders ook aanbieden.

De 'vergoedingen' die de providers geven bij div. abonnementen zijn de laatste tijd wel omlaag gegaan, maar over 't algemeen is het aantrekkelijk te verlengen. Probeer in elk geval de twijfelende klant te spelen, en speel aanbiedingen tegen elkaar uit. Heb zelf de ervaring dat bij veel providers te onderhandelen valt, ging in mijn geval bij dutchtone uitstekend ;)

Verwijderd

Toen ik m'n Telfort 360 abo verlengde, kreeg ik gratis 2 maanden abo (¤35) en een Siemens S45 (¤360). Vond ik wel de moeite waard.. ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Tanu schreef op 06 augustus 2002 @ 19:00:
Heb zelf de ervaring dat bij veel providers te onderhandelen valt, ging in mijn geval bij dutchtone uitstekend ;)
Ze zullen echt niet direct de maximale korting weggeven. Als iemand op het eerste aanbod ingaat is dat alleen maar gunstig voor een provider. Zelf ben je blij als je "extra" korting hebt kunnen krijgen door te onderhandelen, die extra korting is voor de klantenservice gewoon ingecalculeerd. Iemand die bij het eerste aanbod ja zegt laat geld liggen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

meteen ff bellen met O2 aangezien mijn abbo volgende week afloopt (iig deze maand nog :D)

net ff contractverlengingen medewerkster gesproken...... ja die werken nog op dinsdagavond 20.52 8)7

contracten met aanbiedingen worden mij toegezonden .... ben benieuwd wat ertussen zit.....

maar ze had het al over gratis telefoons :D :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 20:52 . Reden: update ]

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Heb gemeeld met talkline, ze bellen mij binnenkort op over de aanbiedingen die ze me kunnen doen.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb van de week mijn abonnement van vodafone nog laten verlengen, en heb nu een mooie 6510! (mijn 8210 heeft zwemles gehad, dus die deed het niet meer :()

ik moest nog wel 192 euro bijbetalen, maar dat vondt ik niet zo'n probleem...ik heb het trouwens gewoon bij T for Telecom gedaan, die hebben daar contact opgenomen met vodafone, en ik kreeg zelfs nog extra korting... (mag ook wel met een abbo van 45 euro/maand)

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
ik regel het via talkline, aangezien die net samengegaan zijn met debitel vind ik dat ze dat feestje wel met mij mogen delen, voor een abo van ¤ 15 per maand, ZONDER belminuten !!

+/- 190 Euro bijbetalen vind ik toch wel veel, bij O2 kun je hetzelfde toestel kopen voor ¤ 220 bij het goedkoopste abonnement dat ze aanbieden.

Als ze me zoiets aanbieden is het zwaai zwaai....

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ik hou het ook in de gaten..in oktober loopt mijn O2 abo af.
Wil graag een S45, maar die is alleen gratis bij een 180 GPRS abo, maar heb 180 abo.
Effe onderhandelen dus :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb bij mijn verlenging voor 150euro een 6310i genomen en 3 maanden 50% korting bij ben(r), de nokia is trouwens simlock vrij.

Verwijderd

Kijk effe voor aanbiedingen op gsm.nl
Heb zelf weer een gratis flexibel abo omdat ik niet zo veel bel en dan zijn de vaste lasten belangrijk.

Verwijderd

2Dutch schreef op 08 augustus 2002 @ 00:34:
ik hou het ook in de gaten..in oktober loopt mijn O2 abo af.
Wil graag een S45, maar die is alleen gratis bij een 180 GPRS abo, maar heb 180 abo.
Effe onderhandelen dus :P
Kijk eens op www.gsmshop.nl, heeft vaak goede aanbiedingen met O2 en Siemensen

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-03 11:55
ik ben er vandaag achter gekomen dat het voordeliger is om je abbo op te zeggen en een nieuw abbo te regelen. Je krijg gewoon meer korting als je nu een nieuw abbo afsluit.
Omdat ik een kapotte telefoon heb heb ik de afgelopen 3 maanden niet kunnen bellen, ik kreeg dus een premie van vodafone van 10 euro....
Daahaaag, ik ga morgen wel bij debitel langs om een nieuw abbo te regelen.

- NAC Breda -

• StanTheMan
  • Laatst online: 14-02 21:09
inderdaad, dat geeft meestal meer voordeel. Nadeel is dat je dan moeilijker je nummer kan behouden.. Maar als je het slim laat regelen, laat je een zogenaamde "sim-swap" uitvoeren.
Zonder problemen ben ik zo met m'n oude nummer naar een nieuw abo overgestapt.
Pagina: 1