videokaart kwijt bij herstart

Pagina: 1
Acties:

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:33
Aangezien de search nog niet werkt en searchen via google in GoT niet echt fantastisch werkt, hierbij een nieuw topic.

Ik heb een het systeem zoals in mijn specs staat, het probleem is echter dat ik vanaf een koude start perfect opstart, maar bij een reboot (via windows of soft off) krijg ik de beepcode voor "no videocard found or videocardmemory bad". Zet ik hem dan helemaal uit en start hem opnieuw op dan doet hij het weer perfect en loopt hij moeiteloos (geen vastlopers).
Ik heb de voltages met AsusProbe bekeken, maar die liggen net boven en net onder de richtwaarden. Ik heb een 300 lownoise voeding (p4) van de Mycom, was enkele maanden geleden fl 125,- Zou het toch iets met de voeding te maken kunnen hebben, of zijn er andere mogelijkheden?

• weertenaar
schop..

Heeft niemand zoiets meegemaakt? Ik snap er nog steeds helemaal niets van. Ik heb nog wat variaties (quick test uit, etc.) in bios geprobeerd, maar ook dat mag niet baten. Ik denk dat de enige oplossing is gewoon 24/7 aan laten, hij is nl. verder superstabiel

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25
zit je videokaart wel goed in 't slot. Zijn je bios instellingen goed? Al een schone installatie geprobeerd van winxp?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

NitroX_infinity schreef op 06 augustus 2002 @ 22:49:
zit je videokaart wel goed in 't slot. Zijn je bios instellingen goed? Al een schone installatie geprobeerd van winxp?
lijkt me toch echt niet aan XP te liggen hoor :)

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 22:53:
[...]

lijkt me toch echt niet aan XP te liggen hoor :)
Je weet maar nooit.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
nou het lijkt me heel sterk.
laten we zeggen 99,9% kans dat het niet aan XP ligt dan he ;)

Het is wel heel vreemd.
Misschien eens nieuwste BIOS flashen of een instelling in je BIOS.
ik denk eerder dat je het in die hoek moet zoeken.
Of er is natuurlijk iets stuk. Videokaart, Mobo of voeding.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
videokaart kwijt bij herstart
Vaag....hij kan er toch niet zo maar uit lopen :D

• weertenaar
Ik weet iig zeker dat hij er goed in zit, heb hem er al verschillende keren ingeduwd en geswitched met een Geforce kaart (met hetzelfde resultaat). Het viel me gisteren ook op dat hij het ook niet altijd vanaf een koude start wil doen, dus soms moet ik hem 2 of 3 keer aanzetten.
En nee hij is er niet uitgelopen, had hem goed vastgedraaid.

• NitroX infinity
probeer een een ander moederbord. Kan zijn dat je north of southbridge een beetje gaar is (1 van die twee, weet niet meer welke agp aanstuurd).
Als dat niet werkt probeer dan eens een andere voeding. Kan zijn dat ie niet trekt om de een of andere reden.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 20:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

in je bios staat ook zoiets van welke videokaart wil gebruiken bij het opstarten.
zoiets als: PCI videocard
AGP videocard
ik kwam het eens toevallig tegen en toen stond op PCI terwijl ik een AGP kaart heb (specs)
misschien als je dat eens veranderd (goed zet).

voor de rest wel een vaag probleem, je zou eens je mobo fabricant kunnen mailen!

iRacing Profiel

Verwijderd

weertenaar schreef op 07 augustus 2002 @ 07:32:
en geswitched met een Geforce kaart (met hetzelfde resultaat).
Probeer eens te switchen met een PCI videokaart.

• weertenaar
Hij doet het! Ik heb de hele bios nog eens gereset en de Asus iPanel eraf gerukt en nu start hij wel goed op. Ik weet nog steeds niet waar het precies aan ligt, maar iig heeft hij nu al een keer of 10 gereboot zonder probs.

Verwijderd

Had ik ook gehad een paar jaar geleden met een Viper 770 Ultra 32 MB en Pentium 2( oud systeem) , toen moederboard vervangen door een AMD AK72 en alles deed het weer gewoon.

• weertenaar
het is dus de ipanel, toen ik die gisteren weer aansloot had ik weer dezelfde problemen. Misschien moet ik ergens iets instellen ofzo, voorlopig blijft die ipanel er iig vanaf
Pagina: 1