Meerdere tekensets op 1 HTML pagina?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoi, ik ben een website aan het maken, waar een stukje hebreeuwse tekst op moet. :X Hier kan ik een aparte charset voor gebruiken (dmv een META tag), en dat werkt prima. Maar op dezelfde pagina wil ik ook een stukje tekst neerzetten met een normale charset. Een stukje in het Engels namelijk.

Is het mogelijk om op één pagina zowel 'normale' tekst als een tekst met een andere tekenset te gebruiken? Je kunt maar 1x een META tag met een charset gebruiken lijkt me. Maar misschien iets met CSS'jes? Ik heb geen flauw id meer, en ben ten einde raad.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49158

als je een aparte charset aanroept moet de "user" deze ook hebben vlgns mij, denk aan bv japanse/chinese sites die dan die set gaan downloaden. (of zit ik verkeerd te denken?)

makkelijker lijkt me om een plaatje hiervoor te gebruiken

of in een frame/iframe laden met een aparte charset,dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

unicode is het goede antwoord (wanneer gaat die search weer eens werken!!)

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Anoniem: 24491 schreef op 06 augustus 2002 @ 16:16:
unicode is het goede antwoord (wanneer gaat die search weer eens werken!!)

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> zo dus
Unicode kennik, die zou ook moeten werken, maar dan worden de tekens voor Hebreeuws niet weergegeven als Hebreeuws, maar als allemaal "Westerse" tekens met trema's enzo.. :(

Nog meer tips? Ik voel dat we er wel komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24491

De juiste fontset installeren, dan gaat het wel goed, je kan nl. niet met Helvetica japanse tekens weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 16:44
Skate2000 schreef op 07 augustus 2002 @ 09:48:
[...]

Unicode kennik, die zou ook moeten werken, maar dan worden de tekens voor Hebreeuws niet weergegeven als Hebreeuws, maar als allemaal "Westerse" tekens met trema's enzo.. :(

Nog meer tips? Ik voel dat we er wel komen
Unicode moet wel werken. Als je naar http://www.unicode.org/charts/ gaat zie je dat je voor Hebreeuws de volgende 'range' hebt: 0590-05FF.

Dit wil zeggen dat als je die tekens wil maken in een html pagina, je de hex-waarde van een karakter (alef is hier bijvoorbeeld 05D0) om moet rekenen naar decimaal en neerzetten dmv. &#dec;
Dit zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 08:32

OkkE

CSS influencer :+

Is het misschien niet makkelijker om de Hebreeuwse text als plaatje op de site te zetten.. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skate2000
Mja, uiteindelijk heb ik het opgelost door alle Hebreeuwse tekst op een aparte pagina te zetten in een popup. :) Doorelkaar kan iig niet. Thnx allemaal!!
Pagina: 1