Homevideo's naar (S)VCD

Pagina: 1
Acties:

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:18
Ik wil de (Hi-8) homevideootjes die ik heb gemaakt van mijn kids (NEE, niet ZULKE homevideo's voor de perverse geesten hier ;) ) naar een (S)VCD zien te krijgen. Nu weet ik wel hoe ik een (S)VCD moet branden, maar ik moet dan wel eerst mijn videootjes op mijn PC zien te krijgen en wat knippen en plakken. Hoe doe ik dat (zonder dat het veel gaat kosten.. ik ben een echte Hollander he..)?
Is een simpele videokaart met VIVO genoeg?

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik heb hetzelfde als jij: ook een Hi-8 videocam waarvan ik opnames wil digitaliseren. Nu heb ik een Radeon 64 ViVo en met het bijgeleverde ATI TV-capture programma kan ik naar keuze naar VCD of SVCD capturen, wat ik vervolgens met het programma VCDEasy ( http://www.vcdeasy.org/ ) naar CD brand. Dit programma kan zowel VCD als SVCD bronnen branden en het heeft veel meer mogelijkheden dan Nero 5.5.

SVCD geeft trouwens duidelijk betere kwaliteit voor m'n homevideo's dan VCD, maar dan kun je minder kwijt op je CD.

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door Haay op 06-08-2002 15:54 . Reden: foutje opgelost en URL toegevoegd ]

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
Ik heb me er de afgelopen maand veelvuldig mee bezig gehouden en veel manieren getest. Voor mij werkt de volgende methode het best:
capturen met virtual dub met mjpeg (q=19) op 720x576
Vervolgens met het programma DVD2SVCD het programma omzetten naar SVCD (kwaliteit van Vcd is zeker niet toereikend)
Binnen dat programma gebruik ik smartdeinterlace (om ook op de computer fatsoenlijk te kunnen kijken), ik gebruik als encoder CCE 2.50, verder gebruik ik anti-noise filter op 6, en nog wat andere instellingen! Probeer maar eens uit, maar gebruik in ieder geval de CCE encoder, want deze geeft het beste beeld! Op www.doom9.org staat wel een handleiding van het programma DVD2SVCD!

24x sf175s + gw5000-dt op oost