Toon posts:

IR en de T68i

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het volgende is er gaande:

Ik heb sindskort een T68i, en nu wil ik natuurlijk me eigen logo op de achtergrond! ff wat rond gespeurt hiero, en kwam met het proggie Image Editor (van Ericson zelf) op de proppen!

ff de infrarood poort op me Asus laptop opgewarmt en connecten maar, dacht ik dan! Niet dus! :(

Hij connect maar voor een paar seconden en dan verbreekt ie de verbinding weer, en dan een tijdje later connect ie weer voor een paar seconden! Geen idee waar dit aan kan liggen!

IN de tijd dat telefoon en laptop connected zijn, probeerde ik dus met da proggie Image Editor, me eigen logo op me GSM'tje t ekrijgen! Maar de knop Download blijft gedisabled, wat dus wil zeggen dat da nie door gaat! |:(

Wat ik doe om te connecten:

- IR poort inschakelen van me laptop
- Item ontvangen selecteren op me T68i

Da zou toch genoeg moeten zijn?

Me laptop draait op Win 98 SE ! Weet nie of dat er iets mee te maken heeft dat ie steeds maar ff connect, en da proggie nie ziet dat ie connected is !

Iemand die hiervoor een oplossing weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:45

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Voor het uploaden van een plaatje heb je helemaal geen software nodig. Zodra je laptop de T68i vindt, zie je rechtsonder in je systray het IR-icoontje dat aangeeft dat er een apparaat binnen bereik is.

Vervolgens selecteer je met de rechtermuisknop in de Explorer ofzo een plaatje (gif of jpg), en kies je "verzenden naar " --> "IR ontvanger". Op je T68 zie je dan dat een apparaat een afbeelding wil verzenden. Druk op "yes" om hem te ontvangen et voila :)
Het leuke is namelijk dat de T68i door je laptop als een andere computer gezien wordt. In principe kan je hem zelfs gebruiken om tijdelijk kleine files in op te slaan :Y)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 22:51
ok. Ik heb zelf de t68i, en ik gebruik Mypictures van SonyEricsson. (net nieuwe versie uit) Dat gaat prima. Ik zet IR aan op mijn laptop, en op mijn foon, en syncen maar.

Let op... In de software zit een plaatje van je telefoon. (die preview) Je moet daarin wel je eigen foon selecteren. (Als ie op de T68 ipv T68i staat, werkt het al niet)

Maarreehh... om files te versturen, kan je beter hier ff checken:

http://www.christersson.org/software_sendfile.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik begrijp er helemaal nix van!
Ik heb alles geprobeerd, met of zonder XTND software of wat dan ook..
Maar ook zonder dat, dus onder de 'kale XP' infraroodsoftware krijg ik nog steeds dat hij EVEN verbind en dan weer weg is he.
Voor mij totaal een raadsel
Ook heb ik van de ericsson site de originelesoftware gehaald waarmee je ook smsberichten uit je telefoon kan zuigen, maar ook dat werkt niet helaas, ook niet met die "Mobile Phone Monitor die me de neus uitkomt' omdat het allemaal niet werkt :-s
Ik draai XP op een Medion Laptop met ingebouwde infraroodpoort.
De infraroodpoort schijnt van National Semiconductors te zijn.
Het is niet dat de ir poort defect is, want met mn Palm werkt het foutloos..

Wie o wie weet meer? dank u zeer! :)

Gegroet!
Gianni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je IR eens "aan" ipv item ontvangen. Zet dan ook je IR van je notebook aan en er zou dan een icoon moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb sinds Woensdag ook een Medion Notebook. en een t68i, wat ik ook doe de verbinding blijft even staan en dan weg. ... Precies hetzelfde als bovenstaande dus :(

Alles wat in me opgekomen is al geprobeert, en hele GOT Forum afgezocht

Weet er iemand een oplossing?

Greetz Wytze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem opgelost. Hier komt de oplossing voor de andere mensen die misschien ook porblemen hebben met Infra-rood communicatie tussen hun mob. phone en laptop;
Ga naar Control Panel --> System --> Device Manager --> Infrared en kies 'Advanced' (2e Tablad) Verlaag daar de Maximum Transfer Rate van 4 mBit naar 115,2 KB. Nu werkt je wireless verbinding als een tierelier !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de t68i met een topline laptop maar gooit nog steeds gewoon de verbinding er uit. Ik heb alle bitrates geprobeerd.

Heeft iemand nog een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Is dit al opgelost?

Ik zit met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Overal lees ik hier T68 topics, maar schijnbaar heeft niemand dit bekend probleem? Iemand die ons kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij kwam het voor als ik via de mobiel een internet provider probeerde te bereiken. 06760 nummer gloof ik, deze is echter niet toegestaan met kpn prepaid, want met abbo werkt het wel gewoon. Probeer eens simkaart te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:59
Er was laatst een 8310 topic waar ze hetzelfde hadden. Daar hadden ze het opgelost door de it poort op de pc niet te laten zoeken naar apparaten maar alleen de phoon te laten connecten en toen pakte xp hem vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:06
Ik heb ook een probleem met de IR van mijn laptop, als ik met de Phone book& message manager van ericsson werk, ik kan mijn tel. boek wel uit mijn tel halen, mar terugsturen/syncen doettie niet :( heb ook winXP en ook al op 115,2 KB geprobeerd

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ir driver instaleren vanuit cd SE
IR op 115,2 kb zetten zeer blangrijk anders werkt het niet.
telefoon op ietem ontvangen aan
dan moet de pc telefoon zien
ga naar fun andd games
Mijn afbeeeldingen
yes
verzenden
via infrarood
verzenden
dan in ontvangen bestanden heb je het gif plaatje
van pc naatel gaat in omgekeerde volgerde
rectermuisknop
kopieren naar infrarood
telefoon vraagt om bevestiging
geen speciale software nodig
als de file maar aan t68 voorwaarden voldoet
voor leuke software naar http://www.christersson.org/software_main.asp

groet

p800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Het is gelukt, met andere software van Ericsson! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

Verwijderd schreef op 05 November 2002 @ 21:54:
Ir driver instaleren vanuit cd SE
IR op 115,2 kb zetten zeer blangrijk anders werkt het niet.
telefoon op ietem ontvangen aan
dan moet de pc telefoon zien
ga naar fun andd games
Mijn afbeeeldingen
yes
verzenden
via infrarood
verzenden
dan in ontvangen bestanden heb je het gif plaatje
van pc naatel gaat in omgekeerde volgerde
rectermuisknop
kopieren naar infrarood
telefoon vraagt om bevestiging
geen speciale software nodig
als de file maar aan t68 voorwaarden voldoet
voor leuke software naar http://www.christersson.org/software_main.asp

groet

p800
Dit is me zelfs gelukt zonder watvoor driver dan ook te hoeven instaleren

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:26
ff een kickje in dit topic, ik krijg het niet voor elkaar om mijn palm met de ericsson te laten syncen , heb de driver voor de t68i van palm site gehaald maar die werkt helemaal niet??? iemand ervaring hiermee of een tipje?
Pagina: 1