'Bijbranden' op een audio-CD met Nero 5.5.5.1.

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Waarschijnlijk is deze vraag al eens geweest, maar ik kan het antwoord niet vinden via de search, dus daarom stel ik hem maar eventjes toch snel stiekem.

Ik heb dus 2 audio-tracks op een CD gezet en de CD niet afgesloten. Vervolgens speel ik hem af via mijn audio CD-speler en hij leest keurig de 2 tracks.
Brand ik daarna er nog een track achter, dan leest de audio CD speler nog steeds alleen maar de eerste twee tracks en de derde dus niet. Kijk ik echter bij Medium-info van Nero, dan ziet Nero keurig: Sessie 1: 2 tracks, Sessie 2: 1 track.
Het afsluiten van de audio-cd maakt ook geen verschil.....mijn audio cd speler leest nog steeds alleen de eerste twee tracks
Deze CD heb ik gebrand via de 'audio-cd optie' van Nero.

Ook heb ik het geprobeerd via de 'multisession-cd optie' van Nero. Hierbij lukte me het niet om meteen een audio cd te maken, dus heb ik de liedjes geconverteerd naar .wav-files, maar dat is ook geen resultaat. Dan komt er niet eens geluid uit m'n boxe, als ik de cd in de audio cd speler doe.

Zelf denk ik dat mijn audio cd speler het dus gewoon niet aankan: meerdere sessies op een audio cd. Klopt dit?
Of ben ik gewoon een domme lul en doe ik iets fout en zo ja, hoe kan ik dan wel zorgen dat ik meerdere sessies op 1 audio cd kan afspelen in mijn audio cd speler?

Verwijderd

de meeste cd-speler kunnen alleen maar de eerste sessie van CD lezen

Verwijderd

Ook al laat je de cd open, dus niet finalize, er wordt een TOC weggeschreven met daarin informatie over waar je cdspeler tracks kan vinden. Je cd speler snapt voor zover ik weet alleen de eerste TOC die hij tegenkomt en daarom speelt hij alleen de eerste 2 liedjes af de rest negeert hij.

Tracks sparen en pas branden als je een volle cd heb lijkt me de enige manier.