Toon posts:

vreemd thuis netwerk probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerkje met een server en 3 clients, nu kunnen 2 (winME en Win98 SE) van die clients moeiteloos iets op de gedeelde HD van de server zetten en afhalen.

Maar nu client 3.. (win98 SE) die kan wel iets op de server zetten, maar er niet afhalen.
dan krijg je bericht van, u heeft geen rechten op deze schijf.

Dit is vreemd, want het was bij windows NT4.0 al zo. Nu heb ik die geformateerd en win 2K erop gezet. 1 account gemaakt en die gekopieerd voor iedereen. En het probleem is er NOG STEEDS 8)7

kan dit door een gedeeltelijke kabel breuk liggen of de netwerkkaart? of wat dan ook.. heeft iemand dit wel eens gehad?

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De account Client 3 heeft wel schrijfrechten op de server ?

Verwijderd

Topicstarter
"1 account gemaakt en die gekopieerd voor iedereen" en de andere kunnen wel schrijven.. dus yep.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je als administrator op client 3 inlogt, werkt alles dan wel naar behoren ?

Verwijderd

Topicstarter
hhhhhm... als admin werkt het wel... ik ga nog eens een keer met die accounts rommelen, want het is zo vreemd dat met dezelfde rechten het bij de een wel doet ne bij de ander niet

Verwijderd

win98SE... hoe wou je een gebruikersnaam opgeven??
maar het is idd redelijk vaag wel schrijfrechten maar geen leesrechten...

het enige wat ik kan bedenken is dat je al een connectie met die user naar de share hebt openstaan... 2 connecties naar 1 share met dezelfde user mag niet...(maar ik dacht dat dat ging om 2 connecties naar dezelfde share met 1 gebruikersnaam vanaf dezelfde machine)

Verwijderd

Wat je het beste kan doen is 1 groep aanmaken, daar de rechten op geven (share rechten) en dan die gebruiker in de groep hangen. dan moet het gaan werken.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:37:
Wat je het beste kan doen is 1 groep aanmaken, daar de rechten op geven (share rechten) en dan die gebruiker in de groep hangen. dan moet het gaan werken.
Dat klinkt best wel zinnig jah _/-\o_

iRacing Profiel

Verwijderd

zet alleen de share rechten op full control en regel de rechten verder met NTFS

Verwijderd

Topicstarter
Probleem gefixed, alle users effe weggedonderd en opnieuw gemaakt... en toen deed ie het weer wel... :D

bedankt voor de reacties

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

ehhh....typo in het wachtwoord misschien ;)
Pagina: 1