Toon posts:

blauwe waas over beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey dudes,

ik probeer ff een probleempje op te lossen voor moeders hier, maar ik kom er niet uit. Haar monitor geeft vaak een soort van blauw filter over het scherm (rood wordt hierdoor bijvoorbeeld bijna zwart, wit wordt lichtblauw). Dit flikkert af en aan. Een goede ouderwetse stoot tegen de monitor heeft nul komma nul effekt, dus wellicht dat het ook aan de videokaart zou kunnen liggen of de kabel die de twee verbindt?? Als iemand een idee heeft, laat U horen want moeders kan in haar bridgeprogrammaatje zo de ruiten niet meer van de schoppen onderscheiden ;)

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Waarschijnlijk een breuk in de monitorkabel. Misschien eens vervangen.

• Jeroen 98675432
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09-2021
"Rammel" eens wat aan de monitor kabel. Als het beeld dan òf normaal, paars, rood, groen of blauw wordt, dan is het inderdaad de monitorkabel die kapot is.
Vervolgens even de garantievoorwaarden van de monitor nakijken om na te gaan of je nog voor garantie in aanmerking komt.

Verwijderd

Ik zou ook eens de vga connector controleren om te kijken of er geen pinnetje is omgebogen of slecht contact maakt.

Verwijderd

Probeer de monitor kabel eens bij een andere pc.

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:21

xos

Ik weet niet hoe oud die monitor is maar heb weleens gehoord dat de kleur van een beeldbuis "op" kan raken. Geloof dat er drie primaire kleuren inzitten in de vorm van een cathode/anode ? die fotonen uitzenden van de betreffende golflengte. Het kan zijn dat na verloop van tijd een van die cathode/anode op is waardoor er een bepaalde kleur niet meer uitgezonden wordt.

Maar heb dit van horen gehoord dus weet niet of het ook echt zo is?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Vaak schoon gemaakt met glassex?

Die geeft namelijk ook een blauwe waas. Alhoewel je die dan wel bijna altijd moet zien. (beetje afhankelijk van licht inval)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:33

Tsuranim

There is only one

Kan van alles zijn: VGA-kaart die niet goed in het slot zit (ook 1 maal gehad, ook verdwenen kleuren), vga-connector die niet goed contact maakt, kabel met breuk, of monitor die aan zijn einde is.
Meest makkelijk te checken: monitor aan ander pc zetten.

Verwijderd

LuCarD schreef op 06 augustus 2002 @ 17:05:
Vaak schoon gemaakt met glassex?

Die geeft namelijk ook een blauwe waas. Alhoewel je die dan wel bijna altijd moet zien. (beetje afhankelijk van licht inval)
whehehe sorry hoor wel heel ver gezocht

:)

misschien is dat beeldcannon gewoon een beetje op B)

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
gewoon een nieuw cathode-patroon erin en klaar is kees :D

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Pagina: 1