dus als ik wil uitbreiden kan ik het beste scsi aanschaffen?
of extra ide controllers..
WEBN & chill (@IBKR)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:40 schreef Hazzz-E het volgende:
dus als ik wil uitbreiden kan ik het beste scsi aanschaffen?[/quote]:?
dus als ik wil uitbreiden kan ik het beste scsi aanschaffen?[/quote]:?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:43 schreef DeadKennedy het volgende:
of extra ide controllers..[/quote]en hoe doe ik dat?
of extra ide controllers..[/quote]en hoe doe ik dat?
Zitten er standaard geen 2 ide poorten op een moerderbord?
Dat zou dus betekenen dat je acht IDE devices op je MOBO kan aansluiten
Dat zou dus betekenen dat je acht IDE devices op je MOBO kan aansluiten
Russian Blue Neji
Kate Bush
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:45 schreef FrankGuthrie het volgende:
:?[/quote]Een scsi-controler kopen voor scsidrives
:?[/quote]Een scsi-controler kopen voor scsidrives
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:46 schreef Hazzz-E het volgende:
en hoe doe ik dat?[/quote]EEEHHh, naar de winkel lopen.
T'is namelijk een kaartje
en hoe doe ik dat?[/quote]EEEHHh, naar de winkel lopen.
T'is namelijk een kaartje
Russian Blue Neji
Kate Bush
je gaat naar de winkel: zegt IK WIL EEN IDE CONTROLLER
krijg je waarschijnlijk een pci kaartje met extra aansluitinkies voor harde schijven
krijg je waarschijnlijk een pci kaartje met extra aansluitinkies voor harde schijven
WEBN & chill (@IBKR)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:46 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat zou dus betekenen dat je acht IDE devices op je MOBO kan aansluiten :)[/quote]oh zo
Dat zou dus betekenen dat je acht IDE devices op je MOBO kan aansluiten :)[/quote]oh zo
Als je effe duidelijk erbij zegt wat je hebt en wat je erbij wilt hebben.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Verwijderd
Op een IDE? Beetje vage formulering. Maar, op 1 ide controller op je moederbord kunnen 2 apparaten.
Mijn oude 486 kan maximaal 2 IDE apparaten aansluiten. De meeste nieuwe computers (en al wat oudere) kunnen 4 IDE apparaten aansluiten, die hebben twee IDE controllers, en er zijn ook moederborden waar je er standaard 8 op kunt aansluiten (o.a. de Asus A7V).
Maar je kunt iig altijd een extra controllercard erbij kopen, waar je dan weer 4 (of soms meer) IDE apparaten op kunt aansluiten.
Dus in principe kun je ook best wel veel IDE apparaten aansluiten in je compu.
Mijn oude 486 kan maximaal 2 IDE apparaten aansluiten. De meeste nieuwe computers (en al wat oudere) kunnen 4 IDE apparaten aansluiten, die hebben twee IDE controllers, en er zijn ook moederborden waar je er standaard 8 op kunt aansluiten (o.a. de Asus A7V).
Maar je kunt iig altijd een extra controllercard erbij kopen, waar je dan weer 4 (of soms meer) IDE apparaten op kunt aansluiten.
Dus in principe kun je ook best wel veel IDE apparaten aansluiten in je compu.
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:48 schreef DeadKennedy het volgende:
krijg je waarschijnlijk een pci kaartje met extra aansluitinkies voor harde schijven[/quote]LOL, maar ik was je net iets voor
krijg je waarschijnlijk een pci kaartje met extra aansluitinkies voor harde schijven[/quote]LOL, maar ik was je net iets voor
Russian Blue Neji
Kate Bush
Hoeveel kan je dan op een Asus P3V4X aansluiten?
gemeen hoor hij vroeg ut aan mij
WEBN & chill (@IBKR)
Wat ik wil doen:
Wat er nu in zit:
1 ide:
- 16 gb pri
- dvd sec
2 ide:
- fikker pri
Wat er bij moet:
tweede hd
tweede fikker (plextor 12speed ding)
Wat er nu in zit:
1 ide:
- 16 gb pri
- dvd sec
2 ide:
- fikker pri
Wat er bij moet:
tweede hd
tweede fikker (plextor 12speed ding)
Verwijderd
Als je twee IDE aansluitingen hebt moet je er dus een kaartje bijkopen. Lijkt me niet zo moeilijk om te zien als je ff je moederbord bekijkt.
maar :?:?:?:?:?:?<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 17 oktober 2000 00:46 schreef FrankGuthrie het volgende:
Dat zou dus betekenen dat je acht IDE devices op je MOBO kan aansluiten :)[/quote]
Dat zou dus betekenen dat je acht IDE devices op je MOBO kan aansluiten :)[/quote]
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ultra DMA/66 support: Comes with an onboard PCI bus master IDE controler with two connectors that support four IDE devices on two channels.[/quote]dat is tekst uit boekje
wat kan ik nu?
wat kan ik nu?
matig, dat wordt controlercard of scsi-controler kopen
Wat een niveau weer zeg...
Een standaard moederbord setup (tegenwoordig) is gewoon 1 controller (IDE/ATAPI) met 2 bussen (data kanalen) en is voor allebei deze bussen een aparte aansluiting gerealiseerd op je moederbord. Op 1 bus kunnen 2 devices aangesloten worden, een Master en een Slave device.
Zodoende kunnen er dus 4 devices aangesloten worden.
En dan zijn er nog de moederborden met een aparte voorzien van een al dan niet RAID-IDE controller die over het algemeen dus ook nog 2 aparte bussen toevoegt aan je systeem.
De verschillen (voordelen/nadelen) uitleggen tussen SCSI en IDE gaan me hier even te ver, zeker aangezien dit met een beetje zoekwerk op zoveel andere plekken op het internet te vinden is.
Een standaard moederbord setup (tegenwoordig) is gewoon 1 controller (IDE/ATAPI) met 2 bussen (data kanalen) en is voor allebei deze bussen een aparte aansluiting gerealiseerd op je moederbord. Op 1 bus kunnen 2 devices aangesloten worden, een Master en een Slave device.
Zodoende kunnen er dus 4 devices aangesloten worden.
En dan zijn er nog de moederborden met een aparte voorzien van een al dan niet RAID-IDE controller die over het algemeen dus ook nog 2 aparte bussen toevoegt aan je systeem.
De verschillen (voordelen/nadelen) uitleggen tussen SCSI en IDE gaan me hier even te ver, zeker aangezien dit met een beetje zoekwerk op zoveel andere plekken op het internet te vinden is.
Laat maar.. .
Ik heb harde schijf, cdromspeler en cdbrander aangesloten op ide kabel. bij opstarten zie ik dat primary slave, secundary slave en master bezet zijn. dus alleen primary master is vrij. Daarop wil ik de dvdromspeler aansluiten. Maar in de toekomst wil ik ook extra harde schijf aansluiten. Moet ik een pcikaartje met extra aansluiting voor de harde schijf kopen of twee op een kabel kopen?Op dinsdag 17 oktober 2000 00:48 schreef DeadKennedy het volgende:
Oud, vraag hoort ook in OM thuis.
Antwoord op je vraag: Op je mobo zitten 2 ide porten, 1 ide kabel zitten 2 ide connectoren dus je kunt 4 ide apparaten kwijt in totaal. Wil je er meer dan koop je een pci ide kaartje. Nog iets, het is een stukie handiger als je je hd's op primary zet en je dvd/cdrom/brander op secundary.
Antwoord op je vraag: Op je mobo zitten 2 ide porten, 1 ide kabel zitten 2 ide connectoren dus je kunt 4 ide apparaten kwijt in totaal. Wil je er meer dan koop je een pci ide kaartje. Nog iets, het is een stukie handiger als je je hd's op primary zet en je dvd/cdrom/brander op secundary.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()