[screenies] Maxtor kapot, powermax zegt van niet

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 20:27
Ik heb eind april een Maxtor aangeschaft, 40 gb, 5400 rpm, vorige week blue screens enzo, formatteren. De schijf bleek dus kapot te zijn. Hij was echt super langzaam. Powermax vind van niet, alle tests (90 sec, lang, burn-in test) passed, Sisoft Sandra zegt dat de schijf kapot is.

links voor screenshots:

http://members1.chello.nl...isk_page/screenshots.html

Vooral die laatste screenshot is eng. Dit is natuurlijk 'geen' garantiemateriaal, want PowerMax zegt dat de schijf goed is.

Wat kan ik hiermee doen? Een mp3 luisteren kan al bijna niet meer, zo langzaam. Ik kan wel de RMA van maxtor.com invullen, maar men zei al, dat dit niet helpt, omdat de schijf in weze nog goed is.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:18
Gewoon terugsturen, de RMA zal wel werken.
Powermax zegt wel meer :)

Powermax zei bij mij ook dat de schijf goed was, maar hij was echt baggertraag. Teruggestuurt en binnen een week een nieuwe.

• RedHat
Thanks
Hoe moet ik hem versturen? geformatteerd, zonder partitie(tabelloos) :?
Of gewoon met win2k erop

• MikeN
Maakt niet uit, ik had een low level format gedaan in powermax, maar dat was meer om te kijken of dat zou helpen.

Je krijgt wel een lege schijf terug, dus je data is foetsie, dus wel ff backuppen wat je nog wil houden ;)

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
Gewoon. Als je er troep op wil laten is het best. Je zal het alleen wel kwijt zijn :D
Dus gewoon leeg toe sturen.

Linux is zo cool dat ik het koud heb

• RedHat
MikeN schreef op 06 augustus 2002 @ 15:03:
Maakt niet uit, ik had een low level format gedaan in powermax, maar dat was meer om te kijken of dat zou helpen.

Je krijgt wel een lege schijf terug, dus je data is foetsie, dus wel ff backuppen wat je nog wil houden ;)
Die was al foetsie

Alle bestandsnamen waren 'opeens' gernamed naar úúéð enzo.

Kost dat geld? (verzendkosten etc)? En hoeveel is dat +/- ?

Backup schijf ging ook kapot in een andere pc overigens

• MikeN
Mjah, je moet hem versturen naar Ierland.

Aangetekend is 10 euro, niet aangetekend is 5 euro.

Er zitten niet echt voordelen aan aangetekend was mijn ervaring, de tracktrace om te kijken of je pakketje er al was werkte namelijk niet |:(

Verwijderd

9 van de 10 keer als powermax niks zegt en de hd is traag ligt het aan de drivers (meestal via) dus haal je via drivers weg install ze opnieuw dan is het meestal opgelost :-)

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Gewoon bij je reseller aankloppen en laten omruilen.
Zo doen wij dat met klanten die onder garatie kopen!

>:)

• MikeN
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:08:
9 van de 10 keer als powermax niks zegt en de hd is traag ligt het aan de drivers (meestal via) dus haal je via drivers weg install ze opnieuw dan is het meestal opgelost :-)
Om dat uit te sluiten zou ik de hd even uittesten in een andere pc. Is hij dan nog traag dan is het echt de hardware zelf.

• AleXtc
  • Laatst online: 23-02 15:37

AleXtc

Wannabe Pirat

[Edit]

We gaan hier geen tips en truuks neerzetten om opzettelijk hardware te slopen enzo..

Als die hdd kapot is heb je sowieso recht op garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 06-08-2002 16:21 ]

• RedHat
ff via drivers geinstalleerd, van 1700 punten in sisoft sandra naar 22000 punten, maar zoveel mag die via drivers toch niet uitmaken? ik bedoel, 10 keer sneller. Alles werkt wel weer, ben ik blij mee, maar heb eigenlijks nooit via drivers gebruikt, nooit gemerkt dat die schijf zoo sloom was... Dus ik trek m'n twijfels. Wat zeggen jullie?

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-03 22:04

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

[Edit]

We gaan hier geen tips en truuks neerzetten om opzettelijk hardware te slopen enzo..

Als die hdd kapot is heb je sowieso recht op garantie.

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 06-08-2002 16:21 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Schijf is gewoon heel, het kan heel goed aan de via drivers liggen. Niks mis mee dus. In het vervolg overigens wel even lezen in de handleiding / troubleshooting / faq van de schijf voordat je een RMA wil maken, dit staat er dus echt zeker weten in !!!

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• RedHat
its_me, ik wist niet dat het zoveel verschil uit mocht maken. Ik bedoel, 1700 punten, met doorvoersnelheid van nog geen 2 mb, ff later, meteen 40 mb doorvoersnelheid, en ook meteen 10x zoveel punten, dat gaat toch boven je verwachtingen :?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Als je schijf geen rare geluiden maakt, powermax de schijf goed vind, en je met de juiste drivers een goede snelheid haalt is hij gewoon niet stuk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Check die schijf eerst eens met een bootdisk van Maxtor. Als die geen rare dingen laat zien, gaat RMA ook niet op..
Pagina: 1