[IE 5] opslaan afbeelding alleen bmp?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 17:24

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Ik heb vandaag gemerkt dat ik geen afbeeldingen meer kan opslaan als jpeg, alleen maar als .bmp :(
Die weer openen in photoshop en dan opslaan als jpeg vind ik omslachtig en het moet gewoon werken.
Ik heb geen instellingen veranderd , iemand een idee?

Ik heb net een langer verhaal getikt, en verstuurt, maar het is weer zoekgeraakt in de dbase ofzo (thnx parse / react..) en heb geen zin om het nog een keer te tikken :(

http://www.worth1000.com/posts/image/9394_w.jpg

die wilde ik dus opslaan op m'n HD, maar dat wilde hij niet.
Ik draai IE 5 en geen 5.5 / 6 dus adviseer me ook niet om te upgraden, want dat wil ik niet.
Ik probeer het plaatje gewoon op te slaan door rechtermuisknop > afbeelding opslaan als.

W2k SP2 NL
Office XP Pro
IE 5

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:39
kun je het niet achter de bestand naam zetten (na opslaan gekozen te hebben ) dus
bestandsnaam
paatje.jpg ?

Check dit en help mee!

Verwijderd

Ik heb op het werk hetzelfde probleem. Ook IE 5.0
Ik copy altijd het pad van het plaatje en paste het vervolgens in de adresbalk. Dan zeg ik file > save as..
Ik heb zo geen id hoe je het kunt oplossen :?

• DaMoUsYs
dan kun je dus de bestandsnaam aanpassen als je daar de extensie dan achter zet werkt dat niet ?

Check dit en help mee!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• DaMoUsYs
maar hij wil niet upgraden zegt ie

Check dit en help mee!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
DaMoUsE schreef op 06 augustus 2002 @ 14:47:
kun je het niet achter de bestand naam zetten (na opslaan gekozen te hebben ) dus
bestandsnaam
paatje.jpg ?
geprobeerd, filesize is hetzelfde, alleen ik zie geen plaatje, ook niet in photoshop

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:53:
Ik heb op het werk hetzelfde probleem. Ook IE 5.0
Ik copy altijd het pad van het plaatje en paste het vervolgens in de adresbalk. Dan zeg ik file > save as..
Ik heb zo geen id hoe je het kunt oplossen :?
dat werkt ook niet :(
echt raar man, je veranderd niks en toch reageert je systeem ineens heeeeeeeeel anders

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
inderdaad, en dit gaat niet om een probleem met een username en/of password in het adres, maar bedankt voor het opzoeken :)

• DaMoUsYs
waarom wil je hem niet upgraden eigenlijk ?

Check dit en help mee!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

volgens mij heb ik er ook af en toe last van in IE6 maar dat heeft mijnsinziens niets te maken met username/password in de URL... vaaaag!

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Als je die afbeelding wilt opslaan als JPEG dan zal je toch echt moeten upgraden naar 6.
Ik snap het probleem niet echt, waarom zou je niet upgraden naar 6, 6 is gewoon beter en mooier. En upgraden is bijna altijd beter. Vergelijk het maar het upgraden van software, drivers etc.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Crazy D

I think we should take a look.

Ik heb dat in IE alleen als ik de pagina te lang open laat staan. Tjah wat te lang is weet ik niet.. maar als ik een plaatje direct save als de pagina wordt getoont kan ie m gewoon als jpg saven, maar als ik eerst een hoop aan t lezen ben en zeg een half uurtje later m wil saven, kan t ook alleen maar als bmp. Ik dacht altijd dat het komt omdat windows bij mijn weten intern met bmp's werkt, dan zal IE dat ook wel doen, en als je te lang hebt gewacht issie vergeten dat het een jpg was :?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Probeer eens je cache (temporary internet files) map te legen. Staat onder Tools > Internet Options.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
DaMoUsE schreef op 06 augustus 2002 @ 15:01:
waarom wil je hem niet upgraden eigenlijk ?
IE 5.5: zit een eigenaardige css handling in en is zeg maar zo lek als een mandje
IE 6: lek als een mandje en ik krijg rare webdesign fouten (tables die groter in IE 6 zijn dan in IE 5 enzo..)

en meer van dit soort ongein

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:06:
Als je die afbeelding wilt opslaan als JPEG dan zal je toch echt moeten upgraden naar 6.
Ik snap het probleem niet echt, waarom zou je niet upgraden naar 6, 6 is gewoon beter en mooier. En upgraden is bijna altijd beter. Vergelijk het maar het upgraden van software, drivers etc.
sorry dat ik het zeg, maar dat is bullshit, lang niet alles wat je upgrade is beter.
en dat je alleen maar jpeg'jes kan saven in IE6, yeah right, waar heb je dat verhaal gehoord? :)

• DaMoUsYs
ow dat wis ik ook niet
dan weet ik het verder ook net meer

Check dit en help mee!

Verwijderd

Dat komt omdat IE 6 de websites "werkelijk" weergeeft zoals de webdesigner ze heeft gemaakt. ( de websites komen beter tot hun recht)

Verwijderd

Als je het niet probeert, dan weet je het ook niet.

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:14:
Als je het niet probeert, dan weet je het ook niet.
hoe denk je dat ik erachter ben gekomen? juist :)

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
HUH?!?! ik probeerde net ff voor de gein e-rush's usericon op te slaan door de genoemde methode van rechtermuisknop enzo en nu werkt het wel??!?!

• DaMoUsYs
dan heeft crazy_d toch gelijk

Check dit en help mee!

Verwijderd

Hé, daar zitten wel licentierechten copright van mij op, betalen!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Topicstarter
ja, of Qloud, want ik heb net m'n inet cache weggefl*kkerd... maar that makes no sense to me... je leegt je cache en een menutje veranderd ineens :?

edit: op == of;

Verwijderd

Ik denk dat het gewoon een IE kuur is, want ik heb er ook last van met IE 6.0, dan ben ik druk bezig aan het saven en opeens kan ie alleen .bmp saven, maar als ik IE afsluit en opnieuw opstart, dan kan ik gewoon weer .jpg saven.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Scorperito schreef op 06 augustus 2002 @ 15:20:
ja, of Qloud, want ik heb net m'n inet cache weggefl*kkerd... maar that makes no sense to me... je leegt je cache en een menutje veranderd ineens :?
Zie de uitleg (of eigenlijk gok) in alleen mogelijk plaatje als BMP te saven in IE6

Die staat overigens in Software Algemeen, waar vragen over IE thuis horen

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Ik heb nog ff gegoogled:
http://www.mvps.org/inetexplorer/answers.htm#jpg_bmp
staat wel weer een link naar good ol' MS KB artikel 260650, en tevens de melding dat het waarschijnlijk een geheugenkwestie is. Dat lijkt al iets duidelijker.

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

WOS -> SA

Verwijderd

Wat al eerder werd vermeld je moet gewoon je tijdelijke internetbestanden deleten. probleem oplgelost. door deze hint was ik in ieder geval weer instaat om afbeeldingen als JPG op te slaan. succes iedereen.
Pagina: 1