Toon posts:

document word opslaan als pdf?

Pagina: 1
Acties:
  • 273 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb word-dokumenten met tekst,maar ook worddokumenten met afbeeldingen.
Dokumenten met info /gebruiksaanwijzing.
Nu wil ik die via mijn website laten openen in een apart venster. Vaak zie je wel dat het geopend word in het zelfde venster met acrobat en ik maak zelf veel de fout om het te sluiten en je bent uit de website.
Hoe sla je de word-dokumenten nu op als pdf-dokument?
Je zou er denk ik ook een zipfile kan kunnen maken,maar niet een ieder weet dan wat te doen.
Of is er een beter alternatief.

Eenvoudig vraagje voor jullie ? ;)

Ellen.

Verwijderd

in word > save as html
de code is superbrak maar werkt wel.

om het asl pdf op te slaan heb je de Acrobat Distiller nodig.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Om PDF's te kunnen compileren heb je een pakketje nodig van Adobe dat nogal prijzig is. Zou het als ik jou was gewoon zippen en zo beschikbaar stellen ter download.

Download my music on SoundCloud

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 15:50
yup, daar heb je acrobat voor nodig :)

http://www.adobe.com/store/products/acrobat.html
slechts 249,- dollar.

niet geheel legaal te downloaden helaas ;)

Waarom eigenlijk niet gewoon als .doc laten staan :?

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik al geprobeerd,maar het dokument met afbeelding ziet er niet uit dan.
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:43:
in word > save as html
de code is superbrak maar werkt wel.

om het asl pdf op te slaan heb je de Acrobat Distiller nodig.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

Ik snap de link tussen het opslaan van een word document en
Nu wil ik die via mijn website laten openen in een apart venster. Vaak zie je wel dat het geopend word in het zelfde venster met acrobat en ik maak zelf veel de fout om het te sluiten en je bent uit de website.
Kun je niet zo linken naar je document en dat hij dus in een nieuw venster geopend wordt:

<a href="mydoc.doc" target="_blank">klik hier</a>

Verwijderd

Er is ook share- en freeware software die PDF's kan aanmaken. Lees o.a. de laatste c't (en dan heb ik het natuurlijk niet over Computer!Totaal).

Verwijderd

en papa_eend heeft een word naar html omzetter (zoek naar papa_eend en kijk in z'n sig)

Verwijderd

Topicstarter
<a href="mydoc.doc" target="_blank">klik hier</a>[/quote]

Als .doc dokument?

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 15:50
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:52:
en papa_eend heeft een word naar html omzetter (zoek naar papa_eend en kijk in z'n sig)
SchizoDuckie ;)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:05

Tim Schuhmacher

abasios

ja als doc

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

www.pdf995.com gratis pdf converter. Alleen wat popup reclame. Als het geinstalleerd is kun je met behulp van print je documenten als het ware naar .pdf file 'printen'.

Je 'saved' ze dus als het ware niet als pdf, maar je 'print' ze als pdf.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:56:
code:
1
<a href="mydoc.doc" target="_blank">klik hier</a>

Als .doc dokument?
Inderdaad, als .doc. Er wordt dan een nieuw scherm geopend waarin meteen die extra Word-balk in wordt geladen en jij het Worddocument kunt zien.

Maar nou zei je, dat je document er lelijk uitziet als online .doc.
In dat geval zou ik het toch echt omzetten naar PDF, ik weet niet of die gratis programmaatjes ook .doc documenten aan kunnen.

Edit: Ik heb wat!
http://www.win2pdf.com/
Zonder banners of wat dan ook, je moet hem gewoon installeren, en dan het document openen in Word en 'Printen'. In het printvenster moet je als Printer dan 'Win2PDF' kiezen. Hij geeft even een klein menuutje, en dan slaat hij hem op onder de naam die jij wil!

Het lijkt me een prima oplossing voor je documenten, Ellen :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

We gebruiken hier ook een tooltje om DOC's naar PDF te 'printen'; gaat prima.
Ik heb het ff in een zipje gedouwd en staat hier.
Installatiestappen staan in een bijgevoegd doc.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Net wat uitgeprobeerd. Gewoon het doc. dokument geimporteerd in mijn website onder nieuwe folder :Downloads. Nu in mijn navigatie erbijgezet downloads.De link naar het doc dokument gelegd. Nu opent het zich direkt in Internet explorer.Ook goed.de mensen kunnen het gewoon afprinten nu. Ga eens uitproberen als het in een extern venster zich opent. Zoals Tim schreef. En, Heidi, als ik het .doc dokument om zet naar html ziet het er niet meer uit omdat het afbeeldingen zijn met tekst en pijltjes enzo(gebruiksaanw)
Gaat die win2pdf eens downloaden. Zien hoe dat gaat.
Ik denk 1 pagina in .doc is prima als zo te houden maar als je een gebruiksaanwijzing hebt met meerdere pagina's dan denk ik toch dat het voor de mensen makkelijker is een pdf file.
Niet?
Geweldig zijn jullie;) Thanx!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Een doc document is trouwens ook beter aan te passen hoor, maar pdf is beter beveiligd tegen klakkeloos overnemen van misschien wel belangrijke tekst. Dus als je er van tijd tot tijd tekst aan toe moet voegen, kun je het beter .doc houden dan dat je telkens weer met die handeling het naar pdf moet omzetten.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze ook eens gedownload. Dank je.
Wel ingewikkeld hoor voor install. Je zou files op een andere plaats moeten stoppen. Ik heb het geheel nu opgeslagen in een folder onder Program files. En ik zie staan voor W95/98. Maar ik heb W2000 proff.
Gaat dat geen problemen geven?

Ellen.
Hangloozz schreef op 06 augustus 2002 @ 15:30:
We gebruiken hier ook een tooltje om DOC's naar PDF te 'printen'; gaat prima.
Ik heb het ff in een zipje gedouwd en staat hier.
Installatiestappen staan in een bijgevoegd doc.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:04:
Gaat dat geen problemen geven?
Probeer het eens meiske, het ergste wat er kan gebeuren is dat je computer een evil AI systeem ontwikkeld wat de computers van de amerikaanse overheid overneemt en Nukes op je vriendje afschiet....

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel ik eigenlijk dat er in de readme file staat hoe te install onder W95 en onder W97. Maar heb ik niet.
Nietzman schreef op 06 augustus 2002 @ 17:53:
[...]
Probeer het eens meiske, het ergste wat er kan gebeuren is dat je computer een evil AI systeem ontwikkeld wat de computers van de amerikaanse overheid overneemt en Nukes op je vriendje afschiet....

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

damn, nou je het zegt; het werkte niet on der W2K :{ |:(
fok, ekskjoes me dat ik valse voorlichting gegeven of -verwachtingen gewekt heb :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
No problems ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

win2pdf werkt wel onder windows 2000, en goed ook! (spam spam)

Ik moet helaas wel melden dat hij er een extra pagina achteraan plakt met daarop een linkje naar de makers van het programma. Dat ís *kuch* :X weg te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
>Edit: Ik heb wat!
>http://www.win2pdf.com/
Dit werkt dus heel goed en makkelijk!
Ik heb uitgeprobeerd dus zowel een .doc als met bovenst. progje gemaakt het .pdf dokument geopend via de navigatie in m'n website.Ik moeet zeggen dat de afbeelding in het .pdf niet meer duidelijk is. wel de tekst. In het word.doc is het perfekt!
Dus eigenlijk voor afbeeldingen is het PDF niet perfekt. Juist? Voor alleen tekst wel.
Nu nog eens uitproberen het in een apart venster te openen.

Verwijderd

PDF is ook voor afbeeldingen zeer geschikt. Het kan zijn dat die converter niet optimaal werkt, of dat door Word de kwaliteit achteruit gaat.
Als ik een PDF document maak met Acrobat of InDesign, dan is het keer op keer perfect. Maar dan moet je wel werken met vrij grote afbeeldingen, de resolutie moet hoog genoeg zijn bij bitmap afbeeldingen.
Vector tekeningen zijn uiteraard altijd perfect.

Tja, Word is nu niet het meest geschikte programma om PDF documenten mee te maken, maar als je je afbeeldingen maar op een relatief hoge resolutie houdt, dan zal dat ook wel mee kunnen vallen.

Verwijderd

Topicstarter
>Tja, Word is nu niet het meest geschikte programma om PDF documenten mee te >maken, maar als je je afbeeldingen maar op een relatief hoge resolutie houdt, >dan zal dat ook wel mee kunnen vallen.[/quote]

Welke dan wel voor afbeelding +tekst?
De afbeelding is jpeg.
Als PSD file is nogal zwaar , andere aangewezen dan?

Trouwens,ik heb gemerkt dat,zoals ik hiervoor heb beschreven, dat e wel een extern venster word geopend voor het .doc of .pdf dokument. Je kunt het gewoon sluiten en de website is er nog. Ik heb hier verder niets voor hoeven doen.
Hoe kan dat?
De andere gewone pag. met foto's en tekst worden geopend via de navigatie links in de body.
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:00:
PDF is ook voor afbeeldingen zeer geschikt. Het kan zijn dat die converter niet optimaal werkt, of dat door Word de kwaliteit achteruit gaat.
Als ik een PDF document maak met Acrobat of InDesign, dan is het keer op keer perfect. Maar dan moet je wel werken met vrij grote afbeeldingen, de resolutie moet hoog genoeg zijn bij bitmap afbeeldingen.
Vector tekeningen zijn uiteraard altijd perfect.

Tja, Word is nu niet het meest geschikte programma om PDF documenten mee te maken, maar als je je afbeeldingen maar op een relatief hoge resolutie houdt, dan zal dat ook wel mee kunnen vallen.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

ellen: kijk eens op www.wvware.com. dat is de software die 'achter' de link in mijn sig zit. Er is ook een wvPdf namelijk :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry,maar waar moet ik daar zoeken?
Ik heb trouwens wel de software geprobeerd via jouw link onderaan. Volgens mij de eerste keer dat ik het probeerde zag het er niet goed uit en nu 2x geprobeerd en na convert komt er niets. Leeg scherm.

Ik ben trouwens al doende tot de konklusie gekomen dat het wel "eng "is zo met een word dok.Misschien ook met het pdf dokument . Iedereen kan dus gewoon wijzigingen aanbrengen ,opslaan. En je dokument via je web is gewijzigd! Raar!!
Kun je trouwens iets doen om dat te voorkomen?

Ellen.
Papa Eend schreef op 06 augustus 2002 @ 20:17:
ellen: kijk eens op www.wvware.com. dat is de software die 'achter' de link in mijn sig zit. Er is ook een wvPdf namelijk :)

Verwijderd

Mm die programma;s zitten vol reclame. Elke pagina staat 'created by: $naam'

Verwijderd

lieve jongens en meisjes
ADOBE heeft hier ook gewoon iets op gevonden:
http://createpdf.adobe.com
login (eigen naam) en je kan dit 5 keer doen.. daarna maak je evt weer een nieuwe login.. of je ehm kooopt pdf-builder nogiets.

Verwijderd

Topicstarter
"*kuch* uh hoe..?
Dark Blue schreef op 06 augustus 2002 @ 18:44:
win2pdf werkt wel onder windows 2000, en goed ook! (spam spam)

Ik moet helaas wel melden dat hij er een extra pagina achteraan plakt met daarop een linkje naar de makers van het programma. Dat ís *kuch* :X weg te krijgen...

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Moet je het aanschaffen denk ik ..?

Verwijderd

Download gewoon even de volledige versie van Adobe Acrobat 5.0 (niet de reader) van een peer-to-peer (bv Kazaa)
Dan de nieuwe patch erop voor verie 5.0.5 (http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=1444) te krijgen: die integreert in Word een icoontje om volledige documenten naar PDF om te zetten!

In het document 1 druk op de toets en klaar is kees! Zo easy is dat

Veel plezier ermee

Check your email too!
Pagina: 1