Toon posts:

Hd's plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de grootste zwarte chieftec kast.. allebei de hd rekjes 2 harddisks.. boven in 2 harddisks in een coolermaster harddisk geval ;) Maar nu wil ik er nog meer hd's bij hebben aangezien alles vrij vol staat. Iemand een idee? Ik zat zelf er al aan te denken om een soort van kastje naast mn eigen kast te maken waar je uitsluitend hd's in vast kan maken. Wil nl nog een raid controller erbij en dan stuk of 4 a 6 hd's nog erbij halen om bij te plaatsen. Kopen wel verspreid natuurlijk :D

Oke kom maar op met jullie ideetjes :P

Verwijderd

effe casemodden dan maar hè, boven kast van je kast verhogen??
Of wat ook erg strak is, je kast verhogen door onder je kast een soort extra box/steun te maken waarin je vervolgens je hd's in kunt zetten... dus zeg maar een onderstel maken onder je kast.. effe mee spuiten in de kleur van je kast, fan erbij voor warmte afvoer en klaar is je kast weer. O-)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... dat lijkt mij minder slim.. ik had meer zoiets van: Ik koop een 2e chieftec kast.. en bouw die helemaal om tot hd kast.. dus daarin alle hd's .. fans ervoor , achter fans voor out take en klaar.. extra voeding eventueel erbij in.. al hoewel 550 watt voldoende moet zijn..

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Nou 6 in de hdd bays, dan kun je er nog zo'n 5 kwijt in de 5 1/4" bays met van die ophangdingen

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Nope.. 6 hd's erin.. lekkere koeling heb je dan nog.. niet slim.. zeker niet als ze in raid-0 draaien.. en boven kan ik ook niet veel meer kwijt.. Zeg maar nix meer.. 2 branders, 2 dvd spelers...

Verwijderd

4 alu strippen maken waar ze tussen kunnen :? en dan onder de andere bays hangen

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:46:
Nope.. 6 hd's erin.. lekkere koeling heb je dan nog.. niet slim.. zeker niet als ze in raid-0 draaien.. en boven kan ik ook niet veel meer kwijt.. Zeg maar nix meer.. 2 branders, 2 dvd spelers...
Nou gooi 1 brander en 1 dvd speler eruit, en hoppa meer ruimte (snap niet wat je met 2 branders en 2 dvd spelers moet :?)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Uhm branden??? Doh... waarom denk je dat ik 2 branders heb gekocht? voor jan lul? :D

En dan nog, dan past het toch ook niet?? Ik wil er 6 hd's BIJ.. dus in totaal dan 10 hd's .. en 2 branders, 2 dvd spelers..

Verwijderd

wat moet je met 10 hd koop gewoon een paar grote hd net zo makkelijk en kost nog minder ook.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier niet om wat ik ermee moet.. geloof mij, ik heb het nodig.. hoe los ik het op, daar gaat het om....

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Kan je dan niet beter naar een andere kast gaan kijken?
Afbeeldingslocatie: http://www.maxtronweb.de/images/max2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wjasp.com.tw/upload/a0000010/en_US/prd_382.jpg
Laatste heeft 12 hd plaatsen 8)

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-07 16:52
Je kunt zo'n HD kast kopen, je weet wel, zo van die grote dingen die je aansluit op je pc op een of ander manier.

Zal sebiet een link erbij zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Overigens.. grote hd's ?? het gaat er ook om dat er 6 * 80gig inkomt. dat is goedkoper als bijv 4 * 120 gig..

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat voor kasten zijn er dan? Op kast gebied ben ik niet zo thuis.. althans niet voor dit soort werk :D

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Squall-sX schreef op 06 augustus 2002 @ 15:49:
Zal "sebiet" een link erbij zetten.
offtopic:
U is belg zeker?

No offence intended ;)

/offtopic

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Oke dan zo:

6Hdd's in de 2 Bays
1hdd boven je floppy drive
2hdd's in de 5 1/4 bays

Nu hoef je nog maar een oplossing te zoeken voor 1 hdd :)

iStockphoto

• Squall-sX
offtopic:
Ik ben Belg en trots erop :-)

Ik herinner mij kasten (even groot als een midi-kast) waar alleen maar hd's in zitten, zo heb je ook stand-alone schrijvers in van die kasten. Vind alleen geen link voor de moment. Je kunt natuurlijk altijd proberen van dit zelf te maken.

Toch nog een link gevonden, is niet echt wat ik bedoelde, ma komt in de buurt.
http://www.lgserver.com/server/content.php?co_id=SM_g
http://shop.exaplan.ch/in...target=p_113.html&lang=fr

edit:
nog een urlke

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

misschien heb je hier wat aan?
Fotootje van de binnenkant van mijn kast:

http://tweakers.net/~crew/kaj/kast.jpg

Achter de drivebays zitten twee SCSI-disks tussen twee ventilatieplaten van de ijzerhandel, en onder de floppydrive hangt er nog eentje aan een paar stripjes die je bij de Gamma haalt. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Kaj. op 06-08-2002 15:55 . Reden: woops, foto te groot ]

• Sjadow_
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Ik zag laatst van die kasten die in server ruimtes gebruikt worden, daar kan je best wel wat schijfjes in kwijt, kweet alleen niet of ze die in "normale" comp winkels verkopen :S

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb een Lian Li PC70, met daarin 9 harde schijven. Zes zitten in zo'n rekje direct achter 2 fan's. Twee zitten in 3,5 inch uitbreidingsslots (er kan nog een floppy drive bij). Eentje zit in een 5,1/4 slot.

Dan heb ik nog een DVD speler, en 4 vrije 5,1/4 uitbreidingen.

Siditamentis astuentis pactum.

• AMDtje
Afbeeldingslocatie: http://www.wjasp.com.tw/upload/a0000010/en_US/prd_425.jpg

HD kast

Verwijderd

In een chieftec gaan toch 3 hd's per bay ? Een extra bay boven de voeding van Blacknoise waar er weer 4 in kunnen (zou zelf max 3 erin zetten) en dan nog zo'n bay die je in de 5 1/4 kunt hangen waar dan ook weer 3 disks in kunnen. Wel voldoende fans in zetten natuurlijk, voor iedere bay 1 waarbij je degene boven de voeding weg kunt laten als je een fan boven de voeding monteerd. Dat zijn volgens mij 12 disks die je makkelijk in die kast kwijt kunt en dan heb je nog steeds ruimte voor die cd drives die je al hebt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 16:05 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:49:
Overigens.. grote hd's ?? het gaat er ook om dat er 6 * 80gig inkomt. dat is goedkoper als bijv 4 * 120 gig..
dat zal dan weinig schelen denk ik.

4x120gb WD = 708 euro
6x80gb Maxtor = 690 euro

En die drie branders (volgens je specs) en 2 dvd spelers is echte overkill.
Jouw systeem kan nooit tegelijk 3 cdr's fikken vanaf bijvoorbeeld 1 cdrom in de DVD. Ook 2 cdr's tegelijk wordt zeuren. Ze moeten immers allemaal op dezelfde IDEpoort, aangezien je er maar twee hebt.

En wat moet je in vredesnaam met 480gb ???
Ga je 100 dvd's rippen te gelijk???
of ga je er 96.000 mp3's opzetten???
Begin je een filmstudio???

• Squall-sX
hm, een pc heeft niet perse maar 2 ide-poorten, er bestaan daar uitbreidingskaarten voor. En ook nog SCSI, maar ik heb niet naar zijn specs gekeken, dus kan het zijn dat hij het op scsi heeft staan.

Verwijderd

je kan ook gewoon een server kast kopen :)
Kan je alles kwijt...
desnoods je vrouw *D

Verwijderd

Squall-sX schreef op 06 augustus 2002 @ 16:16:
hm, een pc heeft niet perse maar 2 ide-poorten, er bestaan daar uitbreidingskaarten voor. En ook nog SCSI, maar ik heb niet naar zijn specs gekeken, dus kan het zijn dat hij het op scsi heeft staan.
Hij heeft volgens zijn specs geen scsi en een ABit RAID bordje.
Daar zitten maar 2 IDE poorten op.

Verwijderd

Topicstarter
BlizzarD schreef op 06 augustus 2002 @ 15:54:
Oke dan zo:

6Hdd's in de 2 Bays
1hdd boven je floppy drive
2hdd's in de 5 1/4 bays

Nu hoef je nog maar een oplossing te zoeken voor 1 hdd :)
6 hds in bay kan niet.. teveel warmte..

Boven floppy?? je kent chieftec kasten niet geloof ik :Z

Verwijderd

Topicstarter
Jongens.. mn specs kloppen niet meer :D

Er zitten 2 branders in , 2 dvd spelers..
Raid Controller onboard en dus binnenkort een raid controller met 4 poorten erbij..
Op de raid controller zitten nu 4 * 80 gig.. de berekening die jullie maken klopt niet voor mij.. ik werk in een compu winkel en kan het dus met korting kopen.. dan is het verschil tussen 80 en 120 gig wel ff wat groter als dat jullie denken...

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle mensen die willen weten wat ik met al die opslag capaciteit ga doen.. vrij groot plan hiero met de buren.. we gaan 1 enorm grote file server maken.. waar iedereen al zn data veilig op kan pleuren.. wat ook word geback-upped, waar we raid 1 draaien zodat alles nog dubbel staat, en tja dan heb je helemaal enorm veel ruimte nodig. elke mb is dan 2mb.. dus dan gaat het vrij hard heh..

Verwijderd

megano rules!
Afbeeldingslocatie: http://wkamphuis.student.utwente.nl/images/server/thumbs/Image02_thumb.jpg

en zo in het kastje
Afbeeldingslocatie: http://wkamphuis.student.utwente.nl/images/server/thumbs/Image06_thumb.jpg

met een fulltower kan je makkelijk 8 harddisks onder elkaar hangen, met 1cm tussenruimte heb je ook geen active koeling nodig. Zeker 7200rpm disks wil je niet dicht op elkaar in een rekje hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Hm ziet er goed uit :) Dan alleen nog constructie voor fans ervoor erbij....

Ennuh ik wil wel actieve cooling...

Verwijderd

Dan is de oplossing toch simpel.
Investeer in een fileserverkast.
Check http://www.supermicro.com/PRODUCT/Chassis/sc8x0.htm maar eens

Verwijderd

Topicstarter
Uhm.. nee want daar zit al cpu etc in.. dat wil ik dus niet...

Verwijderd

De ATC-310 van Coolermaster?? Wel duur, maar zeer goed gekoeld (7 koelers) en ruimte zat.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:20:
je kan ook gewoon een server kast kopen :)
Kan je alles kwijt...
desnoods je vrouw *D
Misschien is die Chieftec kast die hij heeft wel een Server case? DUH!

Denk voor je bl44t :X

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

AMDtje schreef op 06 augustus 2002 @ 15:49:
Kan je dan niet beter naar een andere kast gaan kijken?
afbeelding
afbeelding
Laatste heeft 12 hd plaatsen 8)
offtopic:
wleke kast is die onderste??? enneh, da`s toch een comp kast, en geen hdd???

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.com/images/Da-01bd.jpg

Die kast dus :P

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beetje offtopic, maar niet onbelangrijk. Denk goed na welke harde schijven je wilt gaan kopen.

Ik heb zelf een veel kleinere raid 0 array (2x60gb imb 120gxp), maar voordat ik bij deze keus kwam was ik wel weer een paar uurtjes verder. Elke harde schijf heeft zo'n beetje een plus & een min punt.
*De maxtor d740 presteert bijv. eens stuk minder in Raid 0.
*De WD of de Seagate (1 van de 2) presteerde in raid 0 slechter dan zonder raid 7(8)7.
*De IBM schijven hebben weer een wat hoger uitval percentage, wat gelukkig met de 120gxp nu weer rond normaal niveau is gekomen.

Aangezien de ibm schijven ook zeer goed presteren ben ik uiteindelijk voor ibm gegaan. Het is jammer (of gewoon ronduit KLOTE) dat de search het niet doet, hier staat waardevolle info in.

Btw, wanneer gaat die search het weer doen :? Ik ben nu steeds meer op andere forums/fora's aan het kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Simpel, IBM :P

Verwijderd

Topicstarter
Wel 1 ding om over na te denken wwillem, ibm hds bestaan dadelijk niet meer.. conner gaat het dan worden :+ ;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:15:
Wel 1 ding om over na te denken wwillem, ibm hds bestaan dadelijk niet meer.. conner gaat het dan worden :+ ;)
Owh, dat wist ik niet. Hoe weet jij dat (bron) :? Een ibm disk met een Conner naamplaatje erop zal het ook wel best doen denk ik hoor >:)

• AMDtje
3lmowww schreef op 06 augustus 2002 @ 16:58:
[...]

offtopic:
wleke kast is die onderste??? enneh, da`s toch een comp kast, en geen hdd???
De onderste is van lian-li
http://www.lian-li.com/pr...p?action=viewPD&prdid=382

Is idd een comp kast, maar das wel handiger dan 2 kasten. Nadeel is dat ie erg duur is.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:25:
[...]

6 hds in bay kan niet.. teveel warmte..

Boven floppy?? je kent chieftec kasten niet geloof ik :Z
:Z Jij kent chieftec kasten geloof ik niet :Z

Heb zelf een DA-01-BD

En about koeling: Voor elke hdd bay kan een 80mm fan. Zet deze op 7v en je hoort niks meer en je hdd's zijn gekoeld. Worden ze wat warm, zet ze dan op 12v.

D'r kunnen niet voor niets 3hdd's per bay in :Z

iStockphoto

Verwijderd

Wat je ook zou kunnen proberen is om boven de voeding een klein rack modden. daar heb wel nog wat redelijk plaats over (als je niet al een 2e PSU in hebt hangen :) )
En jou kast is dus de dragon tower. En je kunt eventueel ook nog een klein rack modden onder het onderste carrage. En als je in alle plaatsen waar je fans kunt plaatsen ook fans in doet, dan wordt het ook niet zo warm. Standaard is er voor 5 fans plaats... Alleen raad ik wel aan om de fans op 7 volt te laten lopen anders wordt het echt een poke herrie :)

Ik hoop dat je eruit komt.

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:39:
Wat je ook zou kunnen proberen is om boven de voeding een klein rack modden. daar heb wel nog wat redelijk plaats over (als je niet al een 2e PSU in hebt hangen :) )
En jou kast is dus de dragon tower. En je kunt eventueel ook nog een klein rack modden onder het onderste carrage. En als je in alle plaatsen waar je fans kunt plaatsen ook fans in doet, dan wordt het ook niet zo warm. Standaard is er voor 5 fans plaats... Alleen raad ik wel aan om de fans op 7 volt te laten lopen anders wordt het echt een poke herrie :)

Ik hoop dat je eruit komt.
psst.... 6 fans

;)

iStockphoto

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 08:17

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:15:
Conner is al een paar jaar niet meer dat is nu Seagate.

IBM HD's is ook over tijd niet meer dat woord Hitachi.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

ja maar 5 die je gelijk erin kunt klikken, en die 6e is een 92 mm fan als ik mij niet vergis .......

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:58:
[...]

ja maar 5 die je gelijk erin kunt klikken, en die 6e is een 92 mm fan als ik mij niet vergis .......
Jep helemaal goed :)
Die 92mm kan je nog extra boven je voeding doen, mist je de nieuwere versies hebt van de Chieftec kasten. Heb je een oudere kast zonder 92mm gat, dan moet je even contact opnemen met de winkel waar je 'm gekocht hebt, en vragen naar een nieuwe backplate

iStockphoto

Verwijderd

BlizzarD schreef op 06 augustus 2002 @ 20:07:
[...]

Jep helemaal goed :)
Die 92mm kan je nog extra boven je voeding doen, mist je de nieuwere versies hebt van de Chieftec kasten. Heb je een oudere kast zonder 92mm gat, dan moet je even contact opnemen met de winkel waar je 'm gekocht hebt, en vragen naar een nieuwe backplate
GRATIS???
(niet dat ik al zo´n gat heb)
(shit laat het nou net memmo zijn waar ik hem gekocht heb...)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 21:20:
[...]

GRATIS???
(niet dat ik al zo´n gat heb)
(shit laat het nou net memmo zijn waar ik hem gekocht heb...)
Ik dacht van wel maar nagel me er niet aan vast :)

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb het anders opgelost. Vriend van me gaat een kast in mekaar schroeven waar je 20 hd's in kan bouwen. 2 Voedingen en vrij groot lomp :D Ik laat hem zien zodra die klaar is :)
Pagina: 1