Toon posts:

Asus v8460 dual monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus gisteren voor het eerst in mij leven een beetje zitten spelen met twee monitoren op een computer, als het kan met je nieuwe kaartje moet je het tenslotte proberen ook :)

Maar goed, tweede (oude) monitor aangesloten, en het werkte dus gewoon goed. Toen ik echter win98 opnieuw opstartte kreeg ik zeg maar het boot gedeeltje van het opstarten op mijn normale monitor, en toen windows starte nam hij alleen nog de tweede monitor voor uitvoer. Windows dacht dat dit de primaire monitor was, en gebruikte ook de resolutie die ik daarvoor altijd gebruikte, en dat kon die oude monitor dus niet aan... *zucht*.

Goed, volgende poging werd alleen die oude monitor gebruikt, ook tijdens het booten. Ok, dus ik dacht: ok, dan sluit ik de goede monitor wel aan op de dvi aansluiting waar ik dus eerst die oude monitor aan had hangen. Start opnieuw ok, en er komt niets op het scherm, sluitte ik de monitor aan op de "normale" uitang, zat daar dus het beeld op.

Nou ja, ik dacht weer terug te zijn in de situatie van voor ik de tweede monitor aan PC hing, maar bij de volgende reboot bleek uiteraard het tegendeel... Het signaal bleek nu weer op de dvi aansluitign te zitten.

Dus, om een lang verhaal kort te maken: Mijn videokaart ontwijkt mijn monitor 8)7
Iemand een suggestie? Zijn er ergens hidden magical settings ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Een klein trapje dan maar...

Heb gisteren de nieuwe detonators geinstalleerd, in de hoop dat dat zou helpen. Na de reboot bleef het beeld netjes op de gewone monitor uitgang, dus ik dacht dat mijn problemen ten einde waren.

Maar goed, bij de volgende reboot sprong het beeld na de boot en bij het starten van windows dus weer naar de DVI uitgang. :(

Verwijderd

Je kan toch instellen welke monitor primary moet zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het lijkt dus alsof windows steeds verwisseld aan welke uitgang van de kaart welke monitor hangt. Heb ingesteld dat mijn MAG(oid) primary is. Als ik beide monitoren aan de kaart hang neemt hij soms de oude monitor als MAG (mooie lichtflitsen rare plaatjes krijg je dan).

Als ik er een monitor aanhang staat beeld tijdens booten geloof ik altijd op de gewone uitgang. En bij het starten van windows word een random uitgang genomen voor het beeld. Staat er misschien in de windows registry iets wat kan helpen (ben nu niet thuis, dus kan even niet zoeken).

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

offtopic:
T1cal... had je geld teveel ofzo?? Die Asus V8460 is relatief erg duur. Zelf heb ik een Asus V8440 gehaald voor CampZone 2 en 'tis dat m'n celeron 700 em niet goed aankan, maar voor de rest bevalt ie toch al wat beter dan m'n ouwe tnt2 :P

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
nobody122 schreef op 09 augustus 2002 @ 15:02:
offtopic:
T1cal... had je geld teveel ofzo?? Die Asus V8460 is relatief erg duur. Zelf heb ik een Asus V8440 gehaald voor CampZone 2 en 'tis dat m'n celeron 700 em niet goed aankan, maar voor de rest bevalt ie toch al wat beter dan m'n ouwe tnt2 :P
offtopic:
Ik zou hem zelf ook nooit gekocht hebben... was jarig, en mijn vriendinnetje ging ineens rare vragen stellen over wat ik de vetste videokaart vond enzo. En een paar weken later had ik hem :o. _/-\o_ to my girlfiend O+.
(Had ze wel met paar vrienden en mijn en haar ouders geregeld hoor, ze is niet helemaal gek ;))

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

offtopic:
hehe mazzelaar ;)

en nu genoeg offtopic geluld... hoe krijgt deze meneer zijn 2 monitoren aan de praat??????????????????????? :? (8>

Hoi

Pagina: 1