Toon posts:

Enermax UC-9FAB potmeter vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Coolermaster HHC-001 met daarop een fan-adapter van 60 naar 92mm voor m'n Enermax UC-9FAB.
Aan deze fan zit een klein metertje om het toerental te regelen. Ik wil deze dus vervangen door een andere, want 't ziet er niet uit en 't is ook niet echt praktisch. Weet iemand toevallig wat voor weerstand die potmeter zou moeten zijn?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 12:25

AcouSE

Swedish Chef

20KOhm, meen ik zo. In principe kun je hem gewoon losknippen en dan ff meenemen naar de elektroboer op de hoek. Die meet hem even en geeft je een nieuwe mee... piece of cake...

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
AcouSE schreef op 06 augustus 2002 @ 14:31:
20KOhm, meen ik zo. In principe kun je hem gewoon losknippen en dan ff meenemen naar de elektroboer op de hoek. Die meet hem even en geeft je een nieuwe mee... piece of cake...
Ik heb er er eigenlijk op de normale plaats een pot meter in gezet zoals iedereen dat doet eigenlijk.

Je kan dan die oude eraf knippen maar je moet wel even de kabeltjes aan elkaar maken anders draait ie veel langzamer.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je aangesloten zoals iedereen dat heeft :? En als je dat metertje eraf knipt en die 2 draadjes aan mekaar maakt, dan heeft een potmeter toch weinig zin, of zie ik dat verkeerd ? :/

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 22:51

Sick Nick

Drop the top!

gewoon zo maken:

code:
1
2
3
F ============ stroomdraadjes
A --------------------------------------------[20 KOhm]
N --------------------------------------------[Potmeter]

Waarschijnlijk wel het draadje naar de potmeter verlengen maar dat maakt niet uit
Zo gaat ie werken

Zo werkte ie hier ook met 4 stuks van dede 80mm variant :) (Wel met 22 KOhm potmeters omdat ze bij de lokale onderdelentoko geen 20 KOhm potmeters hadden :+)