Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken een digitale camera in het buitenland te kopen, is er iemand die hier ervaringen mee heeft. En is import de moeite waard? (UK, US, Azie)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt niet de moeite waard te zijn dus

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 14:26

jonggoud.nl

@>--"--,--{

Je hebt een paar problemen:
a) garantie
b) VS bedrijven mogen vaan niet exporteren...
c) oplader is bijna nooit voor 220/230 v geschikt

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad die garantie nekt je, thnks hou het toch maar bij het vertrouwde kikkerlandje

Verwijderd

Hoi,

Ik zou geen camera uit America importeren. De voedingspecificaties en misschien ook andere hardwarecomponenten in de USA zijn namelijk afwijkend van de Europese. Wellicht werkt het hier prima, maar het uiterlijk is ook anders. Nikon heeft een blauwe streep in America en in Azie en Europe een rode streep. Garantie is elk geval een probleem. Ook ooit verkopen is moeilijker. Inruil bij bedrijven kun je vergeten. Ik adviseer je een camera in Duitsland te kopen of nog beter in Nederland bij een bedrijf dat ze uit Duitsland haalt. Ik heb zelf net de Coolpix 4500 gekocht. Duitse versie bij Nederlands bedrijf voor 799 euro. Perfecte camera, goede prijs en 1 jaar garantie! Let op dat de handleiding alleen in het Duits en Engels is en niet in het Nederlands. Soms wel te bestellen tegen betaling bij leveranciers.

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Camera's in een duitstalig gebied zijn idd veel goedkoper, viel me ook al op in de pricewatch, maar ik begrijp niet waarom...

你还记得吗 记忆的炎夏

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Als je een camera in het buitenland koopt, probeer er dan in ieder geval een te krijgen van binnen de EU, anders komen er nog invoerrechten op en dan gaat het voordeel al heel snel naar beneden.

Gewoon ff de duitse webstores checken (ff zoeken) en dan kan je aardig wat geld besparen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Het scheelt dus gigantisch (zeker als je hem via het vliegtuig laat meenemen)

nikon 5700 $ 579,-
fuji s602 $ 404,-

Lijkt me misschien toch wel het risico waard

sites:
http://www.bwayphoto.com/product.asp?item=nkcp57002
http://www.bwayphoto.com/product.asp?item=fjfps602

Verwijderd

Bway zijn de grootste oplichters die er zijn als ik de shop-survey moet geloven.....

Maar wel goedkoop luchtkasteeltje daar in Neeeeeeeew Yooooooooork.......

Verwijderd

Als aanvulling hierop wil ik nog even melden dat ik deze week een Minolta 7i gekocht heb via http://www.webvoordelig.nl
Goedkoop en op woensdag 17:00 uur besteld, dag erna om 13:00 uur binnen!

Heb geen aandelen webvoordelig ofzo....... :) maar die gasten hebben het goed voorelkaar

Nederlandse leverancier, garantie gegarandeerd, en volgens mij even duur of zelfs goedkoper dan onze oosterburen...........

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Duitse Pricewatch: http://www.idealo.de

Verwijderd

Goed om te zien dat ie inderdaad duurder is bij onze oosterburen....... :)

Verwijderd

ik kocht mijn camera in duitsland...daar heb je 2 jaar garantie...want dat is b lijkbaar wettelijk verplicht!
1e jaar is van fabruikant, 2e van winkeliel...aldus foto erhard...

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Verwijderd schreef op 09 augustus 2002 @ 10:08:
Bway zijn de grootste oplichters die er zijn als ik de shop-survey moet geloven.....

Maar wel goedkoop luchtkasteeltje daar in Neeeeeeeew Yooooooooork.......
hmmmm, idd niet al te best volgens de shop survey... :(

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:57
Vergeet niet dat er in Azie en de VS waarschijnlijk geen lader in het pakket zit.
Tevens ook geen geheugen kaart enz.. dus alleen maar de cam en de accessoires zijn erg duur dus beter in duitsland kopen dan in een ander werelddeel.
Wil je echt geen probs met garantie (wat je met duitse digicams over het algemeen ook niet hebt) moet je in nederland kopen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• zap8
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12 20:03

zap8

do ya wanna bump

LET OP: garantie probleem met artikelen gekocht in Duitsland. Aan de hand van llyama. Veel bedrijven hebben Europa in clusters verdeeld. Zo heeft llyama een cluster BENELUX en cluster Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Koop je een llyama monitor in Duitsland heb je geen recht op de bekende service van llyama.
Oficieel zou dit in niet mogen in een Verenigd Europa, maar die cluster schijnen wel weer te mogen. Dus ook dingen gekocht bij onze Oosterburen vallen niet altijd onder de garantie die je verwacht. Zou je je llyama monitor in Belgie hebben gekocht zou het geen probleem zijn.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

Pagina: 1