Toon posts:

[VB/Acces]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mayb ff een dom vraagje, maar als ik een paar gegevens wil inlezen in een tabel dan geeft ie aan dat sommige record (bijna allemaal :( ) niet kunnen worden ingelezen...

Ben er achter gekomen dat er geen lege velden mogen worden ingelezen.... Kan je hier wat aan doen? het zijn geen Null waarden, maar gewoon "".... das ut maffe :? :? ... moet ik spaties van maken ofzo? :?

• Skinny
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-07 18:17

Skinny

DIRECT!

Mijn glazen bol is mistig vandaag... Vermeld even wat meer gegevens. Stukjes code ofzo.

SIZE does matter.
"You're go at throttle up!"

Verwijderd

Topicstarter
:O zorry geen koffie gehad, natuurlijk wil ik wat meer gegevens geven...

ik heb bijv. een record met er in een adres, postcode, plaats en een naam.

Nou heb ik een stel adressen zonder naam...

ik voeg ze gewoon toe aan een andere tabel... dat is mijn doel :Y)

als ik met ADODB.Recordset aan de gang ga, en ik heb geen waarde in het veld naam en de rest wel en ik geef dan rstTabel.Update geeft ie een fout
Het veld Relatie.Naam mag geen null waarde bevatten!
Dit is echter niet zo, want Naam= "" en niet Null (duz IsNull(![Naam]) = false) :? :? :? wierd......

• Skinny

Skinny

DIRECT!

En wat heb je bij de velddefinitie van het "naam" veld van je doeltabel staan dan ? Staat daar niet vermeld dat ie vereist/niet-null mag zijn ? (volgens mij vindt Access "" ook wel aardig NULL trouwens)

SIZE does matter.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:00
Heb je een relatie liggen op dat veld met een andere tabel?
Of heb je op dat veld een unique constraint liggen?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle indexen en relaties uit die tabel gesloopt, helpt niets...

K weet niet cker btw of Acces "" Null vind, mayb wel... moet in dan er een 0 van maken of een spatie of iets dergelijks?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 14:22 . Reden: typo ]

• Skinny

Skinny

DIRECT!

Heb je heeeel toevallig van die "naam" geen primary key gemaakt (just in case) ?

Het lijkt mij dat er gewoon e.o.a. voorwaarde ergens staat waardoor "naam" in je doel-tabel niet leeg mag zijn.

Ik weet niet of er al veel gegevens in staan (in je doeltabel) ? Maak anders een nieuwe tabel met dezelfde structuur aan en kijk of het dan wel werkt.

SIZE does matter.

Verwijderd

Lijkt me inderdaad een gevalletje van lengte nul toestaan in de veld eigenschappen op "nee".
Controleer nog even alle veld definities in de tabel waarnaar je update in je tabelontwerp. suc6! Ik ga er overigens vanuit dat je dit niet tracht weg te schrijven in een uniek sleutel veld.

edit/
"" is overigens null in access, in dat geval kun je er inderdaad beter " " van maken, of er gewoon een waarde in zetten!
edit/

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 14:37 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Topicstarter
zal ut eens proberen (en neej is ook geen primary key, die heb ik er ook uit gehaald...) die nieuwe tabel... thnx....

Verwijderd

Topicstarter
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

niet goed!!! 8)7

dont shoot me for it, maar ik heb de fout gevonden, thnx jullie allen, maar idd als je lengte toestaan op nee hebt staan lukt het niet egt.

ik was ff blind, ik heb egt koffie nodig

maar bedankt voor jullie hulp _/-\o_

Verwijderd

ik vind zelf dat een veld met "" een null value hoort te bevatten

gewoon tijdens het updaten een if gebruiken

if invoer <> "" then rst("veld") = invoer

PS: access vind "" iets heel anders dan null (isempty of isnull)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gemerkt :Z
Pagina: 1