K7s5a in PIO mode

Pagina: 1
Acties:

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:09

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
ik heb een K7s5a met op de eerste ide 2 udma66 hd's en op de 2e ide een dvd en een brander

Nu blijkt dus dat alles in de PIO mode draait en dat is voor de dvd en brander niet zo erg, maar die schrijven wil ik gewoon in DMA mode hebben.

Dus ik naar SiS en ECS, maar die hebben voor dit model (sis375) geen losse drivers voor XP onder het mom: het draait vanzelf.

Ik naar OCworkbench waar een hele FAQ etc. staat voor de K7s5a en daarin staat: draai SISIDE.exe voor de juiste mode. De link op de site werkt niet meer en als ik bij bijv. SIS en ECS naar de file zoek dan blijkt deze uit 1998? te komen, lijkt me niet de juiste.

Op de CD bij het MOBO staat ook wel een IDE-proggie maar deze komt niet verder dan het opstarten van de installatieprocedure (is de teller bij hondert dan begint ie weer opnieuw? )

Heeft iemand dit probleem ook?, en hoe krijg ik mijn schrijven nou op DMA ipv PIO
(XP staat al op DMA if available)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op de meegeleverde cd-rom staan toch echt ide drivers, die heb je dus eigenlijk niet nodig, ik draai ook zonder.
Je kunt ook de agp-driver installen, daar zit namelijk vaak de ide-driver bij-in.
http://driver3.sis.com/agp/agp110.exe

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nieuwste SiS IDE-drivers voor XP: ftp://ftp.asus.com/Pub/ASUS/misc/ide/siside20_2kxp.zip

Gisteren geinstalleerd, werkt perfect. :Y)

• Ettie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-07 16:17

Ettie

In geval van Windows 200 of XP:

ga naar apparaatbeheer en selecteer onder 'IDE ATA/ATAPI controllers' het Primair kanaal. Op het tabblad 'Geavanceerde instellingen' kun je de 'transfer mode' op de door jou gewenste stand zetten (PIO modus of DMA, indien beschikbaar).
Na wijzigen instelling even opnieuw opstarten en klaar 8) .

Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:09

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Topicstarter
TNX! TimMer, werkt perfect nu :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?