OpenGL te donker in UT/TO en D3D werkt niet ?

Pagina: 1
Acties:

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Speelde dus eerst in d3d maar dat werkt niet zo lekker, nu naar openGL overgeschakeld, is alles te donker :(
dus ik fijn prutsen met F11 (brightnes +) werkt ook niet :(
dus dacht ik dan maar weer 3d3 helaas pindakaas
nix geen beeld alleen maar het gezoem en geklik van de rolemnutje in UT :'(
wie helpt ?
ik een oplossing om het in OpenGL lichter te maken helpt me meer dan in d3d het weer aan de praat te krijgen :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49
Download een nieuwe OpenGL driver van de Epic site, en misschien heb je perongeluk wel de brightness van D3d heel laag gezet waardoor het lijkt dat je nix ziet, heb ik ook wel eens gedaan :p

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

Je moet de zgn loki-openGL driver hebben. Dat fixt de brightness in OpenGL en zorgt ervoor dat je ook de textures van de 2e cd kan gebruiken.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
bloasfist schreef op 06 augustus 2002 @ 13:36:
Je moet de zgn loki-openGL driver hebben. Dat fixt de brightness in OpenGL en zorgt ervoor dat je ook de textures van de 2e cd kan gebruiken.
Waar vind ik die driver :?

Ik heb ook de ut gotye met die s3tc textures maar deze enable ik dan ut.ini

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Eneuh, heb je deze pagina al gelezen?
http://unreal.epicgames.com/Direct3D.htm

Niet zo heel spannend, maar wordt dus geadviseerd om de laatste drivers van je VGA kaart te installeren. Maar.. denk dat je daar zelf ook al op gekomen was :*)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

TLRnZ schreef op 06 augustus 2002 @ 13:39:
[...]

Waar vind ik die driver :?

Ik heb ook de ut gotye met die s3tc textures maar deze enable ik dan ut.ini
http://www.google.com/sea...sa=n&oq=loki+opengldrv.dl

Daar staan een boel dode links tussen, maar uiteindelijk heb ik hem ook zo gevonden. Contact me anders.
Ik zou sowieso OpenGl gebruiken. Sneller en mooier namelijk. Zeker met die loki driver.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• ernst
heb net iets open GL ugs geinstalleerd maar zonder effect
still dark :/
zal nu de originele deto's er eens op gooien

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• ernst
grmpf net de deto's van de nvidia site erop gegooid
maar nog niet goed :'(
als iemand weet waar ik mijn plaatje kan uppen ? dan kan ik laten zien wat ik bedoel
t'is echt om te :'(
plz mensjes ;(

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:58
als je dit alleen hebt met UT/TO, dan lijkt het me verstandiger dat je gewoon de brightnes verhoogd in het spel zelf

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• ernst
TLRnZ schreef op 06 augustus 2002 @ 15:15:
als je dit alleen hebt met UT/TO, dan lijkt het me verstandiger dat je gewoon de brightnes verhoogd in het spel zelf
ja m8 maar dat werkt dus niet.
niet met F11 en niet in het menu :'(

• ernst
net weer eens in d3d geprobeerd. t werkt nu wel maar met gem 20FPS :'(
GTS @ P IV 1,6 512mb DDR Win XP (not yet oc'ed)

• ernst
ben k weer (in de hoop toch een reactie te krijgen waar ik wat mee kan)
ik heb net UT+4.36+TO opnieuw geinstalleerd maar ik blijf met het probleem dat de inmiddels weer werkende d3d 20FPS geeft en OpenGL way te donker is
Q3 heb ik net ff getest maar dat draaid prima
het brightness probleem zit dus in TO/UT ?
modje: mag ik bij deze toestemming een nieuw topic in de spielerij te openen ?
bvd.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:49
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat je je brightness niet kan verhogen? Bedoel je niet verder verhogen of dat ie vast zit ofzo?

• ernst
Postov schreef op 06 augustus 2002 @ 23:53:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld met dat je je brightness niet kan verhogen? Bedoel je niet verder verhogen of dat ie vast zit ofzo?
ik kan aan t schuifje (software in UT) schuiven wat k wil maar er gebeurd nix

Verwijderd

unreal.epicgames.com

dan kijk je ff naar de post van dan vogel en dan download je dat spul
je moet dan wat toe voegen in je unrealtournament.ini en dan start je em op in safemode en kies je opengl

zo MOET ie werken

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Waarschijnlijk staat je gamma te laag, probeer anders eens Powerstrip te installen (te vinden in meuk sectie van Tweakers). Dan kun je als je powerstrip draait "ingame" de gamma verhogen dmv ctrl+alt+"numplus" ofwel de "+" aan de rechterkant boven de enter ;)
Dat moet werken >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

met de oude opengl drivers (die waren erg brak in UT) kon je de game niet verhogen
ook al trok je die slider helemaal naar rechts, dat had gewoon geen zin (het kon natuurlijk wel via je monitor)

met de nieuwe drivers kan dat wel

• ernst
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 12:58:
met de oude opengl drivers (die waren erg brak in UT) kon je de game niet verhogen
ook al trok je die slider helemaal naar rechts, dat had gewoon geen zin (het kon natuurlijk wel via je monitor)

met de nieuwe drivers kan dat wel
heb je svp plz een exacte link ?
ik zou werkelijk niet weten welke ik moet hebben en het schiet niet zo op in google als je niet de versie weet (ook niet met de ergens bovenstaande link :( )

plz plz Exact linkje naar de juiste OpenGL driver die ik hebben moet :)
you would realy help me verry muts daarmee _/-\o_ :Y) B)

Verwijderd

hmm was volgens mij niet zo lastig de laatste gewoon:
http://unreal.epicgames.com/files/opengldrv.zip
dan open je je unrealtournament.ini en zoek je naar de regel "[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]"
dan verplaatje je alles wat onder dat kopje staat door (let wel op dat je het kopje er niet 2 keer neer zet):
[OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
RefreshRate=75
DetailTextures=1
UseTrilinear=1
UseS3TC=1
UseTNT=0
LODBias=0
UseMultiTexture=1
UsePalette=1
UseAlphaPalette=0
Translucency=1
VolumetricLighting=1
ShinySurfaces=1
Coronas=1
HighDetailActors=1
MaxAnisotropy=0
AlwaysMipmap=0
UsePrecache=0
SupportsLazyTextures=0

er is nog een progje waarmee je alles uit en aan kan zetten, zodat je niet in je ut,ini hoeft te doen
dees heb je niet nodig, dacht ik. als dat wel is moet je het maar zeggen, ik kan em nanemlijk niet vinden

• ernst
haa dank u zo moet het gaan lukken :)

Pagina: 1