Mijn Maxtor HD van 40 GB ging op gegeven moment raar doen. Toen dacht ik dus alle belangrijke files over te zetten, te formatteren en opnieuw Windoos erop te zetten.Een van de problemen bijvoorbeeld bij het starten van een MP3'tje was dat winamp dan middenin een andere MP3 begon te spelen?! Terwijl ik daar mee bezig was, deze schijf als d:, werden de namen van de mappen op deze schijf ineens andere willekeurige lettertekens. Toen dacht ik slim te zijn en scandisk te laten draaien. Die wist nogal de nodige beschadigde files te vinden en zou deze hebben 'gerepareerd'.
Resultaat is dat er vanaf deze schijf niet meer op te starten is en als deze als secundary schijf hangt, in de verkenner als lege schijf staat. Is het mogelijk de data op deze schijf voorlopig te repareren? (totdat ik ze alle mp3's/etc gebackupped heb?) Welk programma kan ik daarvoor gebruiken? Of rest mij alleen formatteren? In dit geval; wat is een betere manier dan formatteren gewoon via windows (dubbelklikken op schijf; formatteren)
Resultaat is dat er vanaf deze schijf niet meer op te starten is en als deze als secundary schijf hangt, in de verkenner als lege schijf staat. Is het mogelijk de data op deze schijf voorlopig te repareren? (totdat ik ze alle mp3's/etc gebackupped heb?) Welk programma kan ik daarvoor gebruiken? Of rest mij alleen formatteren? In dit geval; wat is een betere manier dan formatteren gewoon via windows (dubbelklikken op schijf; formatteren)