Toon posts:

unresolved symbols

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke module(maakte niet uit welke en de symbols waren elke keer andere) die ik wil maken resulteert in een unresolved symbol error...Dit loste ik eenvoudig op door alles in de kernel te compileren...

Nu wil ik echter win4lin instaleren en krijg dus weer hetzelfde na een modules_install...
Ik hen nu (na al een hele dag gezocht te hebben naar rare kernelopties die ik aangevinkt kan hebben in mijn config) een kernel 2.4.18 vers van kernel.org geplukt en het nog eens geprobeert. Zonder resultaat. Voor zover ik weet hen ik geen vreemde opties in de .config staan.
Om deze post een beetje leesbaar te houden heb ik de .conf en de errormelding geupload naar hier... .config en error
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Zet symbol versioning aan / uit (indien het aanstond uit, en omgekeerd)
De tweede optie onder 'Loadabke module support'

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd aan/uit...maar het helpt niet.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 12:58:
Elke module(maakte niet uit welke en de symbols waren elke keer andere) die ik wil maken resulteert in een unresolved symbol error...Dit loste ik eenvoudig op door alles in de kernel te compileren...

Nu wil ik echter win4lin instaleren en krijg dus weer hetzelfde na een modules_install...
Ik hen nu (na al een hele dag gezocht te hebben naar rare kernelopties die ik aangevinkt kan hebben in mijn config) een kernel 2.4.18 vers van kernel.org geplukt en het nog eens geprobeert. Zonder resultaat. Voor zover ik weet hen ik geen vreemde opties in de .config staan.
Om deze post een beetje leesbaar te houden heb ik de .conf en de errormelding geupload naar hier... .config en error
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
In /usr/src staat een symlink 'kernel'. Verwijst deze naar de directory waar je 2.4.18 sources + .config file in staan? Daarna, ik ga ervanuit dat je standaard procedure volgt (make <iets>config dep bzImage modules modules_install), gebruik je de daaruit resulterende Symbols.map+ bzImage als vmlinuz/Symbols.map, copy je die naar /boot, pas je je lilo.conf/grub.conf naar behoren aan en (in case of lilo) installeer je die dan? Dan reboot je om kernel te laden, geeft 'uname -r' dan de versie van de nieuwe kernel aan (altijd checken!)? Geeft /sbin/depmod -a (als root) foutmeldingen?

Verwijderd

Wat is die mki-adapter precies?
Volgens mij is het geen standaard kernel module.
Is het een patch die in de source-tree opgenomen wordt, of compileer je hem als losse module.

En bij het compileren van je kernel, gebruik je toch wel make dep en make clean hoop ik. Anders krijg je inderdaad dit soort problemen.

Verwijderd

Topicstarter
In /usr/src staat een symlink 'kernel'. Verwijst deze naar de directory waar je 2.4.18 sources + .config file in staan?
Deze symlink heb ik niet... je bedoelt de symlink linux? deze verwijst netjes naar /usr/src/linux-2.4.18
Symbols.map+ bzImage als vmlinuz/Symbols.map, copy je die naar /boot, pas je je lilo.conf/grub.conf naar behoren aan en (in case of lilo) installeer je die dan? Dan reboot je om kernel te laden, geeft 'uname -r' dan de versie van de nieuwe kernel aan (altijd checken!)? Geeft /sbin/depmod -a (als root) foutmeldingen?
Als je System.map bedoelt dan is het antwoord op al je vragen ja....
Wat is die mki-adapter precies?
Volgens mij is het geen standaard kernel module.
Is het een patch die in de source-tree opgenomen wordt, of compileer je hem als losse module.
Dit is een patch verkrijgbaar op www.netraverse.com. Wat het precies doet weet ik niet, maar je hebt hem nodig om win4lin te instaleren. Je krijgt in ieder geval een extra optie in je kernel menu die je aan moet zetten.
/edit
de kernel bakken doe ik als volgt. make mrproper, m'n .config kopieren vanaf een veilige plaats, make menuconfig, make dep clean bzImage modules modules_install
(make mrproper ben ik pas gaan gebruiken door deze probleemen...maar het helpt geen zier)

Verwijderd

En die patch is ook bedoeld voor 2.4.18?
En de .config, ik neem aan dat die ook van een 2.4.18 is. Als hij van een 2.4.17 is zou je eerst nog make oldconfig kunnen draaien.
Pagina: 1