Toon posts:

svcd kijken op je dvd speler werkt !!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had perongeluk van een dvd een svcd gemaakt ipv een vcd wat mijn dvd speler wel ondersteund.
ik heb een Sony DVP-NC600 en deze speelt geen svcd's af.
Als je de onderstaande procedure volgt lukt het wel ! (bij de Sony dvd spelers i.i.g)

Als je nu gewoon TMPGEnc download en je start hem op en je drukt de wizzard weg.

Ga dan naar file --> mpeg tools.

Druk dan op het 1e tabblad Simple Multiplex.

Druk op browse bij video input en selecteer je svcd file (mpeg2).

Selecteer bij output waar je de (s)vcd wil hebben.

Als laatste en het belangrijkste selecteer boven aan bij type, MPEG-1 video-cd

Druk dan op Run.

Het duurd een minuut of 5 voordat hij klaar is.

Sluit TMPGEnc.

Open NERO 5.5.x.x

Sluit wederom weer de wizzard af.

Kies dan aan de linkerkant vcd (GEEN svcd !!!)

Druk dan op new.

Selecteer rechts het filetje dat je net hebt gemaakt met TMPGEnc en sleep het filetje naar links onder.

NERO zal nu het filetje controleren en zal zeggen dat het niet overeenkomt met een standaard vcd.

Selecteer dan, Turn off standard compliance and continue.

Druk dan op het Brand icoontje en druk dan op Burn!

Nadat het cd'tje gebrand is stop je hem in je dvd speler en je kan heerlijk svcd kijken bij een resolutie van 480*576 zonder dat je dvd speler het ondersteunt ! >:)

Verwijderd

Volgens mij heb je nu gewoon een non-standard VCD. Die kan je zowiezo wel maken.. Mazzel dat jou sony deze nu wel goed afspeeld... Is die SVCD met VBR gecomprimeerd, of met CBR...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
haha, lol....

Je hebt een gewone mpeg 1 cd gemaakt, een VCD dus :)

Nouja, hij heeft de specificaties van een VCD, maar mischien de naam van een SVCD :P

Verwijderd

haha, lol....

Je hebt een gewone mpeg 1 cd gemaakt, een VCD dus

Nouja, hij heeft de specificaties van een VCD, maar mischien de naam van een SVCD
een resolutie van 480*576 zonder dat je
Niet helemaal gewoon dus...

Verwijderd

Topicstarter
Cutebritney schreef op 06 augustus 2002 @ 14:22:
haha, lol....

Je hebt een gewone mpeg 1 cd gemaakt, een VCD dus :)

Nouja, hij heeft de specificaties van een VCD, maar mischien de naam van een SVCD :P
is hij nu stom of ben ik da????

Het is juist andersom !!!
Je dvd speler denk dat het een vcd is en speelt hem gewoon af terwijl het in het echt gewoon een svcd is.
Het eenige wat je veranderd is de header zodat de dvd speler denk dat het een vcd is terwijl het wel degelijk een svcd is :D

Verwijderd

De truc is al wat ouder en nog steeds werkend zelfs op dvdspelers van sony.

Het enige wat er anders aan dit vcd-tje is dat het een svcd file bevat maar de opmaak/header is de standaard vcd opmaak.
Je dvdspeler tuint erdan in en je kan toch een perfecte mpeg2 stream vanaf een (s)vcd schijfje lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:31:
De truc is al wat ouder en nog steeds werkend zelfs op dvdspelers van sony.

Het enige wat er anders aan dit vcd-tje is dat het een svcd file bevat maar de opmaak/header is de standaard vcd opmaak.
Je dvdspeler tuint erdan in en je kan toch een perfecte mpeg2 stream vanaf een (s)vcd schijfje lezen.
kiek toch mensen die het snappen nu hopen dat er nog mensen zijn die er wat aan hebben :D

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik was idd ook wel benieuwd of je een VBR of een CBR hebt gebruikt bij het maken van de Svcd ?

Loop zelf al ff te klooien en met CBR is het mij nog niet gelukt een vloeiend afspeelbare (S)vcd te maken... SVCD dus met VCD header...

[ Voor 0% gewijzigd door Raymond op 06-08-2002 18:24 . Reden: snoeiwerk ]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Hee tof man! Heb nog een hele stapel dvd backups op mijn pc staan en moeten nog omgezet worden naar (s)vcd.

Ga vanavond meteen proberen.....bedankt voor de tip! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb namelijk geript met dvdeo (jaja das stom :P) in svcd formaat dan met MPGEnc zoals boven staat beschreven veranderd in een zogenaamde mpeg-1 (vcd) formaat.
En dan gebrand met nero als vcd.
Zo simpel ist en bij mij werkt het. kweet niet wat voor dvd speler jij (baklap) hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 14:42:
Hee tof man! Heb nog een hele stapel dvd backups op mijn pc staan en moeten nog omgezet worden naar (s)vcd.

Ga vanavond meteen proberen.....bedankt voor de tip! _/-\o_
laat me weten of het bij jou ook werkt en wat voor dvd speler je hebt !

• Baklap

Baklap

Ik heb een Philips 9 nog wat matchline. Speelt fantastisch VCD af maar helaas ben ik nog niet geslaagd in het maken van een goed lopende Svcd met vcd header. Hij ziet het wel en speelt het ook af maar het beeld stopt steeds een seconde of 2 en gaat dan weer verder. Mijn boerenverstand zegt dan dat de bitrate gewoon te hoog is... :P

Nu zag ik jouw topic en dacht.. he mischien weet hij het :) Maar het zal wel weer prutsen worden... :+

Verwijderd

Topicstarter
Baklap schreef op 06 augustus 2002 @ 14:47:
Ik heb een Philips 9 nog wat matchline. Speelt fantastisch VCD af maar helaas ben ik nog niet geslaagd in het maken van een goed lopende Svcd met vcd header. Hij ziet het wel en speelt het ook af maar het beeld stopt steeds een seconde of 2 en gaat dan weer verder. Mijn boerenverstand zegt dan dat de bitrate gewoon te hoog is... :P

Nu zag ik jouw topic en dacht.. he mischien weet hij het :) Maar het zal wel weer prutsen worden... :+
of ik nu de hoogste bitrate pak bij een svcd of een andere wat lagere maakt bij mij geen verschil.
Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe enkel weet dat het op de meeste dvd spelers van sony in ieder geval werkt en jah als iemand anders met een ander merk het ook voor elkaar krijgt laat het ons ff weten :)

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:20
in principe hoort elke DVD speler een SVCD af te spelen :)

want DVD's zijn ook gewoon MPEG2 movies maar dan super hoge kwaliteit :)

een SVCD is dit niet die is een stuk lager max 2100kbit/s als ik et goed roep maar wel nog de zelfde MPEG2

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 10:20

cruncher

wanna crunch someone?

Jaguar645 schreef op 06 augustus 2002 @ 16:24:
in principe hoort elke DVD speler een SVCD af te spelen :)

want DVD's zijn ook gewoon MPEG2 movies maar dan super hoge kwaliteit :)

een SVCD is dit niet die is een stuk lager max 2100kbit/s als ik et goed roep maar wel nog de zelfde MPEG2
In principe ja, maar dan moet je dvd-speler wel geprogrammeerd zijn om variabele bitrates te ondersteunen voor alles minder dan dvd.... en dat doet mijn pioneer dv717 helaas niet.... :(

Maar ik wil deze "truuk" wel gaan proberen, klinkt interessant.......

can you read my mind?

• Jaguar645
cruncher schreef op 06 augustus 2002 @ 16:34:
[...]

In principe ja, maar dan moet je dvd-speler wel geprogrammeerd zijn om variabele bitrates te ondersteunen voor alles minder dan dvd.... en dat doet mijn pioneer dv717 helaas niet.... :(

Maar ik wil deze "truuk" wel gaan proberen, klinkt interessant.......
pas dan ook geen VBR toe in je encode maar gewoon een CBR :)

• Jaguar645
dit is mischien wel een handige link voor mensen die bijna nooit SVCD's geencode hebben --> http://www.vcdhelp.com/tmpgencsvcd.htm

• cruncher
  • Laatst online: 18-02 10:20

cruncher

wanna crunch someone?

Jaguar645 schreef op 06 augustus 2002 @ 16:36:
[...]

pas dan ook geen VBR toe in je encode maar gewoon een CBR :)
Gewoon kabeltje trekken van pc naar tv gaat sneller......

can you read my mind?

• Jaguar645
cruncher schreef op 06 augustus 2002 @ 16:40:
[...]

ook een optie ja :)

Verwijderd

volgens mij werkt het niet voor alle dvd spelers....bijvoorbeeld de playstation 2...die laat niks gekopieerd toe ;(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:19:
volgens mij werkt het niet voor alle dvd spelers....bijvoorbeeld de playstation 2...die laat niks gekopieerd toe ;(
Het werkt inderdaad niet voor alle dvd spelers ze moeten wel een variabele bitrate aankunnen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 09:52
Zo, ik heb even flink lopen snoeien in een aantal replies. Dat is helemaal niet gebruikelijk en zelfs ongewenst, maar er werd op een belachelijke manier offtopic gegaan.

Laat dat!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Kettrick

Rantmeister!

cruncher schreef op 06 augustus 2002 @ 16:40:
[...]

niet als je een aparte kamer hebt voor je thuisbuiscoop ;)

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 10:34
jawel dat kan wel, maar dan wordt het kabeltje gewoon langer. Dat werkt hier prima!

[ontopic] Ik moet dat ook maar eens proberen. Zelf het flashen van de firmware van de philips pro175 op mijn philips pro170 heeft mijn speler niet overtuigd dat ie svcd moet kunnen afspelen. Hij spuugt ze gewoon uit! Ben benieuwd of ie een non-compliant vcd wel pakt...

• toastingnow
  • Laatst online: 27-02 10:44
Topicstarter, heeft het dan wel dezelfde kwaliteit als een svcd?

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Behoud je nog een redelijke kwaliteit in svcd-formaat? Is ie beter dan de kwaliteit van een videoband?

• Baklap

Baklap

Yep kwaliteit veranderd niet. Het enige wat er gebeurt is dat je de DVD speler voor de gek houd door net te doen alsof er een VCD inzit. That's all..

(ps het is mij nog niet helemaal gelukt :( )

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 13:07
Download hier es een sample en kijk of je DVD speler die pakt, zo ja; dan zou ik zeggen dumpen die SVCD en ga voor KVCD, serieus, vooral omdat je direct van DVD ript wordt het resultaat echt vet goed: www.kvcd.net

sensei_d.fpv channel

• Baklap

Baklap

Hmm die link ziet er goed uit... ik ga er eens mee aan de gang. Thx

Verwijderd

>mariahcareylover

hoe voeg jij de subtitles toe via dat kvcd, op vcdhelp.com kan ik niks vinden

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-03 09:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Op de Sony DVP-S725D werkt dit "truukje" ook perfect, had het al een tijdje terug gelezen op vcdhelp.com

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Mijn DVD speler speelt gewoon SVCD af :P

Das nog veel makkelijker (en ik heb nog wel een no name el cheapo ding :) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Animal
  • Laatst online: 00:29
Is dit niet een beetje een oud verhaal???

Ik heb ook al een een topic gepost hierover.

ps werkt de zoeker weer?

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

No offence verder, maar dit trucje werkt al sinds jaar en dag in de DVP-series van Sony. Overigens is er een klein probleem. De 'SVCD' wordt namelijk gelezen door de CD-module, en niet door de DVD-module in je DVD-speler. De CD-module is gemaakt voor VCD, Audio-CD en eventueel MP3-CD, en is niet in staat om vrij hoge bitrates te halen. Daarom zul je merken, dat een disc met een te hoge bitrate ondanks het veranderen van de headers, niet kan worden gelezen. Je krijgt dan een vervormd en out-of-sync beeld of je ziet gewoon helemaal niets.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Sensei_D
  • Laatst online: 04-03 13:07
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 18:25:
>mariahcareylover

hoe voeg jij de subtitles toe via dat kvcd, op vcdhelp.com kan ik niks vinden
Nou je maakt KVCD gewoon met TMPGEnc dus kun je je film gewoon frameserven met VirtualDub en bij de filters de subtitling uitkiezen, dit staat weer wel op www.vcdhelp.com ;) Bij HOWTO en dan EDIT

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1