Toon posts:

Problemen met ide-controller.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers, ik heb het volgende probleem: Ik start zondag ochtend mn pc op loop ff weg en kom weer terug uiteraard :D Maar tot mij grote verbazing had hij Win XP niet gestart en vroeg om een bootflop....
Ik herstart dus mijn pc en zie dat hij mn schijf niet meer herkend (Overleden?) Nee, dat niet want ik prop hem in andere pc en die herkend hem gewoon, dus ik denk ik stop hem weer terug in mn andere pc alleen dan op de secondary ide controller maar ook daar word hij niet herkend :S
Dus is mn ide controller zn laatste rustplaats aan het opzoeken ?

Andere info:
2e schijf op mn primary ide controller ziet hij wel gewoon...
Brander op mn secondary ide controller ziet hij wel gewoon....

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

mm, men broer had laatst dat zen IDE primary em niet herkende, maar secondary wel...

maar dat bij jou ook niet... men broer had toen op zen secondary opgestart, belangrijke data naar mijn pc gebackupped, geformatteerd en hij doet et weer...
probeer maybe es met een andere hdd...

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
Andere hd herkend hij ook niet, zowel primary als secondary niet....

• Trek Y11
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-03 09:26

Trek Y11

Eat my shorts

Bios reset, misschien is dat een oplossing, heb ook wel eens vreemde dingen meegemaakt met mijn mobo.

Anders denk ik ook dat de controller overleden is.

What if this weren't a hypothetical question?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal dat ff proberen

Yes Yes het werkt gewoon !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. het klinkt wel erg wazig..

Tja, als je andere ide-devices ook niet meer herkend worden, dan mag je wel de conclusie trekken dat je ide-controllers het begeven hebben..

Anyway, ik heb je titel even wat aangepast.. Zo is het iets duidelijker.

Verwijderd

Twynn schreef op 06 augustus 2002 @ 16:15:
Hmm.. het klinkt wel erg wazig..

Tja, als je andere ide-devices ook niet meer herkend worden, dan mag je wel de conclusie trekken dat je ide-controllers het begeven hebben.
En als een van de andere IDE devices wél herkend wordt? Wat voor conclusie kunnen we dan trekken? (kabels checked!)

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 22:15

Pogostokje

* twiet *

mm, men broer had laatst dat zen IDE primary em niet herkende, maar secondary wel...
geformatteerd en hij doet et weer...
probeer maybe es met een andere hdd...
Heeft 'ie nou eigenlijk al ontdekt wat de oorzaak was? Was het echt dat spel of hebben we te maken met een controler die even de kluts kwijt was?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 10:16:
[...]

En als een van de andere IDE devices wél herkend wordt? Wat voor conclusie kunnen we dan trekken? (kabels checked!)
Dat had ik idd ook al gedaan, maar dat was het ook niet.

Ik ben wel benieuwd waardoor dit is veroorzaakt eigenlijk, heb zelf echt geen flauw idee, vooral omdat het bij het opstarten van de pc was, zat eerst te denken aan een virus op mn hd, maar ook dat was het geval niet :/

Verwijderd

Een dergelijk probleem heb ik ook.
Primair en secundair worden de CDrom en de CDRW wel herkend, maar geven geen dataoverdracht meer. Terwijl de HD prima functioneerd, zowel primair als secundair.
Alles al geprobeerd, master/slave, noem maar op: geen resultaat.
Ik heb hier zelfs ook al een draadje geplaatst, maar ook geen werkelijke oplossing gebracht.
Volgens mij is IDE land groter dan we denken, en heeft nog een hoop mysteries.

Any tweaker around with some solutions in his pocket???

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:09

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Probeer eens:
- CDrom apart of CDRW apart
- bios reset
- andere pc
- andere ide kabel
- bootdiskette (evt CDrom samen met hdd op primair en CDRW op secundair of andersom)
- autodetect ide devices o.i.d. in bios

Verwijderd

Pogostokje schreef op 07 augustus 2002 @ 10:20:
[...]
Heeft 'ie nou eigenlijk al ontdekt wat de oorzaak was? Was het echt dat spel of hebben we te maken met een controler die even de kluts kwijt was?
of met 'our beloved' hdd-temprature misschien :?

ik heb trouwens wel vaker IDE controller prob's gehad, ik heb nog een mobo liggen met kapotte controllers, die kwam met ongeveer gelijke fouten ... raaaar spul dat onboard IDE...

Verwijderd

Cassettebandje schreef op 07 augustus 2002 @ 13:18:
Probeer eens:
- CDrom apart of CDRW apart
- bios reset
- andere pc
- andere ide kabel
- bootdiskette (evt CDrom samen met hdd op primair en CDRW op secundair of andersom)
- autodetect ide devices o.i.d. in bios
- CDrom apart of CDRW apart: done -no result
- bios reset: bios geflashed met nieuwste versie-no result
- andere pc: dat is nog een optie!
- andere ide kabel: done -no result
- bootdiskette (evt CDrom samen met hdd op primair en CDRW op secundair of andersom): done -no result
- autodetect ide devices o.i.d. in bios: done -no result

Enige optie die open blijft lijkt dus het proberen in een andere pc. Ik vind het alleen erg vreemd dat de HD altijd gewoon herkend wordt, terwijl de CDrom en CDRW het opeens niet meer doen, in wat voor combinatie dan ook. Als het nu één van de twee was geweest......
Kan het een IDE fout zijn dat alleen CD-lookalike drives niet functioneren, terwijl HD's het goed doen? Zit er een type herkenning in, of iets dergelijks?

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
heb zelf ook een vaag probleem.

als ik mijn 2 cd-roms aansluit op de ide controller Primaire of secudaire dan vindt hij ze niet.
Maar als ik deze op primiare in mijn mobo stop en mijn hardeschijven in de ide controller stop doet hij het wel.

Anders om dus niet.

Iemand een idee.
Pagina: 1