Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!
De 1440 heeft geen PCMCIA, de 4000 wel. De 1440 is een iets nieuwer model en ziet er (naar mijn mening) wat beter uit dan de 4000. De 1440 is (volgens www.jewelnotebooks.nl) ook een halve kilo lichter.
Op hun website kan je natuurlijk ook de details nog even vergelijken.
Op hun website kan je natuurlijk ook de details nog even vergelijken.
[ Voor 0% gewijzigd door Coppertop op 06-08-2002 13:53 . Reden: toevoegingen ]
mijn pa heeft een Jewel notebook, op zich een goede machine, ook al geeft hij op het moment wat problemen met het scherm (valt af en toe uit) en verder maakt hij behoorlijk wat geluid (fan staat altijd aan).
maar verder is het een goed bakkie.
zelf zou ik toch een dell kopen oid
Dat de fan altijd aan staat is ook wel begrijpelijk want hoogst waarschijnlijk zit er geen mobile processor in. Bij Jewel zijn er maar weinig (misschien wel geen) notebooks die gebruik maken van een mobile processor. Ook de Opal en de Saffier niet. Ze zullen dus wel behoorlijk warm worden, dus of je ze dan nog op je schoot kan houden weet ik niet.Terw_Dan schreef op 06 augustus 2002 @ 16:57:
mijn pa heeft een Jewel notebook, op zich een goede machine, ook al geeft hij op het moment wat problemen met het scherm (valt af en toe uit) en verder maakt hij behoorlijk wat geluid (fan staat altijd aan).
Ik zou ook inderdaad voor een Dell gaan. Om precies te zijn heb ik een Dell Inspiron 4150 in bestelling staan. Als het goed is komt hij de 15e
Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.
op schoot houden wordt afgeraden door Jewel.Stimpy001 schreef op 06 augustus 2002 @ 19:06:
[...]
Dat de fan altijd aan staat is ook wel begrijpelijk want hoogst waarschijnlijk zit er geen mobile processor in. Bij Jewel zijn er maar weinig (misschien wel geen) notebooks die gebruik maken van een mobile processor. Ook de Opal en de Saffier niet. Ze zullen dus wel behoorlijk warm worden, dus of je ze dan nog op je schoot kan houden weet ik niet.
Ik zou ook inderdaad voor een Dell gaan. Om precies te zijn heb ik een Dell Inspiron 4150 in bestelling staan. Als het goed is komt hij de 15e
* E-Mile heeft een Jewel Opal 4000 en hij werkt heel erg lekker..
Leuk detail is dat hij uitgerust is met 2x de backslash toets
voor de rest kan je 'm wel op schoot houden, maar de fan zit in 't midden, dus je moet je benen aan de buitenzijde van het apparaat plaatsen, prima te doen, andere oplossing is ff een plankje/stuk plastic gebruiken.
Leuk detail is dat hij uitgerust is met 2x de backslash toets
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Mn oom heeft eer eentje, de Jade 8060.
Wat een beesten bak is dat ding
Helaas vinnik het geluid een beetje brak van dat apparaatje, maarja je kan niet alles hebben
Wat een beesten bak is dat ding
Helaas vinnik het geluid een beetje brak van dat apparaatje, maarja je kan niet alles hebben
Er bestaat geen goed geluid uit een laptop, tenzij je een mini-woofer in een bay mikt, maar dat word'm ook niet, dus thuis op je versterker zetten en onderweg een koptelefoon eraan hangen...
AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
In Netwerk (belgisch pc boekje) staat er deze maand een test in van laptops onder de 2000 Euro. De jewel 1440 is daar uitgeroepen als Multitopper (best presterend)
En de Mitac 8575 als uitmuntend (best prijs kwaliteits).
De jewel had als nadeel dat er geen pc kaart in kon.
En de Mitac 8575 als uitmuntend (best prijs kwaliteits).
De jewel had als nadeel dat er geen pc kaart in kon.
hmmm, dan heb jij waarschijnlijk die compaqs niet gehoord.E-Mile schreef op 28 augustus 2002 @ 02:33:
Er bestaat geen goed geluid uit een laptop, tenzij je een mini-woofer in een bay mikt, maar dat word'm ook niet, dus thuis op je versterker zetten en onderweg een koptelefoon eraan hangen...
wil niet vervelend zijn, maar daar komt toch behoorlijk lekker geluid uit.
Verwijderd
Tip: koop laptop met een mobile processor. Ipv een desktop processor. Gevolg is minder herrie.
Verwijderd
Maxdata maakt goede laptops met mobile processors. Kijk maar eens op www.maxdata.nl
Bij sommige dealers kan je zelf configureren zoals Pc Vergelijk www.pcvergelijk.com
Bij sommige dealers kan je zelf configureren zoals Pc Vergelijk www.pcvergelijk.com
Verwijderd
Heb zelf een jewel bevalt zeer goed enige echte nadeel is dat the fan bij mijn model aan de onderkant zit.
m'n zus heb een jewel met een p4 1800Mhz processor (niet mobile), het is echt een lekker laptopie alleen hij wordt wel extreem warm (had ze maar mobile moeten nemen
)
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Ben dagelijks met Jewel laptops bezig (op 't werk) en ik verbaas me ook niet meer dat ze constant goed uit verschillende testen komen. Computerland heeft nu trouwens een ontzettend mooie aanbieding van een Jewel laptop (geen reclame
), dat gaat om een zgn Emerald 2002, behuizing van een Jewel 1440, alleen dan zilvere binnenkant. € 1699,- met 2.0ghz/256mb/30gb/combo-drive zie ook de computerland.nl frontpage.
Verwijderd
Deze aanbieding is echt goed! maare zit nu echt te twijfelen tussen die lidl aanbieding:
targa visionary/amd athlon XP1800+/512mb/40gig/combo-drive/savage 32mb shared/15,1" voor €1699
Waar zouden jullie voor gaan? die jewel heeft geen mobile die van lidl wel. Wie kan mij vertellen welke aanbieding beter is??
targa visionary/amd athlon XP1800+/512mb/40gig/combo-drive/savage 32mb shared/15,1" voor €1699
Waar zouden jullie voor gaan? die jewel heeft geen mobile die van lidl wel. Wie kan mij vertellen welke aanbieding beter is??
Pagina: 1