Toon posts:

IBM 60GXP ombouwen tot USB 2.0 schijf?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een IBM Deskstar 60GXP 60 GB schijf liggen en ik vroeg me af of er inmiddels mogelijkheden zijn om hiervan een verwisselbare schijf te maken zoals bijvoorbeeld de Maxtor 3000LE. Het liefst USB 2.0, omdat ik op m'n nieuwe PC al deze poorten heb. FireWire is volgens mij al wel mogelijk, maar dan zou ik weer een FireWire kaart moeten aanschaffen. Kan USB 2.0 eigenlijk wel met een 7200 RPM schijf werken? FireWire kennelijk wel. Suggesties?

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Voor een USB2.0 oplossing zou ik niks weten, maar voor Firewire vond ik bij alternate de volgende 2 oplossingen:
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/t5ff07.html
http://www.alternate.nl/html/nodes_info/t5ff05.html
Ik heb zelfs overigens een USB1.1 model, met een 40gig 7200 Maxtor disk, en dat werkt wel alleen is de langzame doorvoor snelheid soms wel irritant!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
Theoretisch kan zelfs USB1 met 7200rpm overweg, toerental is met name van belang bij zoektijd, niet zozeer voor datadoorvoer... al is het natuurlijk wel in het voordeel, voornamelijk bij een slecht gefragmenteerde disk.

USB2 is 480Mbit, firewire 400Mbit, dus dat maakt mekaar niet veel uit.

gewoon een externe case scoren, firewire of usb2, maakt niet zoveel uit. in jouw geval: usb2, dat heb je... aan de andere kant, firewire is ook wel handig, en kost niet zoveel.. 20 eur ofzo voor merkloos kaartje

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Freecom heeft wel een paar Drive-in-USB kits beschikbaar hiervoor.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Tatsu schreef op 06 augustus 2002 @ 17:05:
Freecom heeft wel een paar Drive-in-USB kits beschikbaar hiervoor.
Het lijkt erop dat die alleen voor CD Rom spelers en vergelijkbare apparaten zijn. Niet voor harde schijven. :/

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Behuizingen die USB 2.0 (en Firewire) ondersteunen zijn alleen nog maar verkrijgbaar in 2,5" formaat (voor laptop hdd's).
Denk dat je het beste een goedkope firewire kaart erbij kan nemen en daarop aansluiten.

USB 1.0 kan wel, maar dat is maximaal 11 mbit. (erg traag dus)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

zou je die 60GXP wel vertrouwen als mobiel apparaat? die dingen crashen als ze stilstaan al erg vaak (mijnes ook) dus lijk me nie handig om ermee te gaan wandelen!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 16:19
dreeke schreef op 06 augustus 2002 @ 21:52:
Behuizingen die USB 2.0 (en Firewire) ondersteunen zijn alleen nog maar verkrijgbaar in 2,5" formaat (voor laptop hdd's).
Denk dat je het beste een goedkope firewire kaart erbij kan nemen en daarop aansluiten.

USB 1.0 kan wel, maar dat is maximaal 11 mbit. (erg traag dus)
Firewire en USB2 hdd behuizingen zijn er ook voor 3.5" hd's, heb er hier eentje liggen... met firewire..
www.skymaster.com.tw

Je ziet ze alleen niet zovaak :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Het lijkt erop dat die alleen voor CD Rom spelers en vergelijkbare apparaten zijn. Niet voor harde schijven.
Ze zijn voor IDE/ATA apparaten en dan werken HDD's ook gewoon. Maar meestal willen mensen zo'n kast voor hun brander of CDROM speler omdat een kant-en-klaar externe oplossing veel duurder is.

Ik heb het ooit eens een HDD (bij gebrek aan een CDrom om te testen) in een USB1 kastje gezet en het werkt zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 07 augustus 2002 @ 11:43:
[...]

Ze zijn voor IDE/ATA apparaten en dan werken HDD's ook gewoon. Maar meestal willen mensen zo'n kast voor hun brander of CDROM speler omdat een kant-en-klaar externe oplossing veel duurder is.

Ik heb het ooit eens een HDD (bij gebrek aan een CDrom om te testen) in een USB1 kastje gezet en het werkt zonder problemen.
Maar past het dan allemaal wel goed als zo'n behuizing eigenlijk voor CD Rom spelers e.d. gemaakt is?

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Verwijderd

USB 1 kan zeker, dit is wel traaaaaaaag.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik heb een extern FireWire kastje (ik had al een FireWire-kaart voor onze digitale camera) met een Maxtor 60GB 7200RPM harde schijf erin en het werkt perfect! Ik heb volgens mij de 5,25" Sky Case (http://www.skymaster.com.tw/products/book/5_25_case.htm) (lijkt er erg veel op), dus dat bewijst dat die kastjes alle IDE-apparaten aankunnen. gewoon in je FireWire-kaart steken en hij herkent hem meteen (hij installeert dus ook zelf)! Met USB 2.0 zal het hetzelfde zijn, insteken en in een paar seconden kan je hem gebruiken.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

weet iemand waar de skymaster USB 2.0/1394 2,5 inch te koop is?
Pagina: 1