Toon posts:

Haperende mp3's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc met een MSI K7T Turbo moederbord, een Duron 800@850 processor en 320MB RAM. Een voldoende krachtig systeem om probleemloos mp3's in WinAmp af te kunnen spelen zou je denken. Nee dus!

Ik 'rust' is er niets aan de hand, dan speelt WinAmp zonder problemen. Als ik on-line ga echter (met een interne 56K6 pci modem) begint de muziek te stotteren. Zolang ik on-line ben blijft het stotteren aanhouden. Ook als ik niet on-line ben stottert de muziek soms (wanneer m'n pc een bewerking uitvoert).

Ik heb een aantal punten waarvan ik denk dat er wellicht een de oorzaak van het haperen kan zijn:

- Ik mijn virusscanner, Norton AntiVirus, altijd op (maximaal) scherp staan, misschien dat dat van invloed is..?

- Ik heb een Asus 6800 DDR videokaart. Ik heb eens gelezen dat WinAmp soms 'ruzie' heeft met (agressieve) Detonator-drivers. Is dat zo?

- Heeft het met mijn interne modem te maken, dat deze mijn systeem op een of andere manier belast?

- Ligt het misschien aan de on-board geluidskaart van mijn K7T Turbo? Helpt het als ik er een SBLive 5.1 geluidskaart in zet? (Wat ik binnenkort van plan ben).

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het probleem is?

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Waarschijnlijk een IRQ-conflict tussen je modem en je geluidskaart.
Stop je modem eens in een ander PCI-slot. Heb je ook de recentste VIA 4in1 drivers geïnstalleerd (in de veronderstelling dat er een VIA chipset op je moederbord zit)? In extremis kan je eens kijken naar een nieuwe BIOS voor je moederbord.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

Zet DMA eens aan...dit hielp echter wel bij mij.

(eigenschappen van deze computer, hardeschijf, DMA aanvinken.)

ps. wat voor OS heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb recente VIA drivers en ook mijn DMA is actief, dus dat kan de oorzaak niet zijn.

Ik ben nu een beetje aan het experimenteren en merk dat het probleem zich niet voordoet als ik een andere player gebruik, zoals Sonique. Het heeft blijkbaar met WinAmp te maken - ook al heb ik de buffergrootte maximaal gezet -.

Probleem opgelost dus!

Voor de volledigheid: Mijn OS is win98se, mijn WinAmp versie is 2.76lite.