Toon posts:

Webserver achter Winroute is intern niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He,

Ik heb sinds kort een webserver onder Linux in m'n netwerkje, waarbij internet gedeeld wordt door Winroute. Van buiten af is ie prima te bereiken, maar intern heb ik nog wel wat problemen.

Na veel zoeken kwam ik erachter dat ik in de HOSTS-file van Winroute moest zetten dat mijn URL overkomt met het ip-adres van mijn webserver in het interne netwerk. Dit werkt inderdaad wanneer ik de proxy van winroute gebruikt om mijn andere machines, maar dit wil ik absoluut niet!

Vraag1: Is er een mogelijkheid om het op te lossen zonder de proxyserver van Winroute?

Vraag2: Stel dat ik overschakel naar een Linuxmachine om internet te delen, is het dan (ook) op te lossen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Vraag 1:
Overal die entry in je hosts file zetten
Of het lokale ip in je browser ingeven :P

Vraag 2:
Misschien kan je hem dan terug naar binnen laten doormappen.
Weet ik niet :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Je laat je winroute machine als dns forwardertje spelen. Omdat je in de hosts file van de winroute machine al een entry gemaakt hebt voor je website zal het zaakje gewoon werken. Je moet je clients wel de dns van je winroute machine megeven.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik, maar dan moet ik ook de proxy gebruiken van Winroute, anders werkt het niet, maar ik wil juist niet de proxy van Winroute gebruiken. Gewoon het interne ipadres gebruiken, kan ook niet, want er zijn meer mensen die achter de verschillende computers werken, waarbij enkele die net weten hoe het ding aan moet.

Verwijderd

Zoals Martijntje aangeeft en om het voor de anderen ook makkelijk te maken stel je je dhcp server ook met alle juiste gegevens zoals de DNS server in. Zo werkt het bij mij prima! (zonder proxy!)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik geloof dat dit nu werkt, maar nu vraag 2. Stel dat ik overschakel van Winroute naar een oplossing met Linux? Is dit probleem dan ook op te lossen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 15:58:
Oke, ik geloof dat dit nu werkt, maar nu vraag 2. Stel dat ik overschakel van Winroute naar een oplossing met Linux? Is dit probleem dan ook op te lossen?
tuurlijk
$man iptables
$man bind

:)
Pagina: 1