Ik wil graag dat gebruikers (asp-gegenereerde) pagina's kunnen printen maar zonder de standaard header/footer van IE. Kan je dit met code oplossen?
het is mij niet gelukt, er zijn wel asp-componenten die dat kunnen (er is ook een gratis versie, en die kan volgens mij alleen header en footer instellingen etc
dus dat is goed)
Ik weet niet of je een component kan/mag installeren op de server
ik zal ff zoeken
Ik weet niet of je een component kan/mag installeren op de server
ik zal ff zoeken
Verwijderd
Nee, dat kan niet. Een standaard HTML pagina die vanuit IE geprint wordt zal dat altijd bevatten.
Als je persee daar toch vanaf wil, moet je een component hebben dat op de client draait, vanwaaruit je kunt printen. Het makkelijkst te realiseren (maar wel een dure oplossing) is door een PDF file te genereren, waarvoor je wel een Acrobat licentie + componenten nodig hebt.
Enjoy
Als je persee daar toch vanaf wil, moet je een component hebben dat op de client draait, vanwaaruit je kunt printen. Het makkelijkst te realiseren (maar wel een dure oplossing) is door een PDF file te genereren, waarvoor je wel een Acrobat licentie + componenten nodig hebt.
Enjoy
Verwijderd
Een andere niet-code oplossing is: de gebruiker laten instellen dat IE geen headers en footers print. Dit is natuurlijk niet handig op een website, maar wel op b.v. een Intranet binnen een bedrijf.
http://www.meadroid.com/scriptx/ Die heb ik gebruikt, was toendertijd gratis voor persoonlijk gebruik. 
Verder kan je met XML gaan pielen want daarmee is het wel mogelijk.
Verder kan je met XML gaan pielen want daarmee is het wel mogelijk.
Verwijderd
ScriptX wordt ook door mij gebruikt, perfect programma. Ik zoek alleen nog ergens source die hetzelfde doet omdat ik nu bij ActiveX dialogs het bedrijf van ScriptX krijg.
]Gert schreef op 06 augustus 2002 @ 17:40:
http://www.meadroid.com/scriptx/ Die heb ik gebruikt, was toendertijd gratis voor persoonlijk gebruik.
Kijk die bedoelde ik
Verwijderd
Zoals ik al eerder zei, je kan dit alleen doen als je client-side een component draait die de scripting uitvoert. Dat kan alleen met ActiveX. Client-side JavaScript heeft de rechten niet, met Java applets zit het sandboxing model in de weg (hoewel het misschien op een ingewikkelde manier in bepaalde gevallen wel kan), dus dan komt het aan op ActiveX.Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 17:44:
ScriptX wordt ook door mij gebruikt, perfect programma. Ik zoek alleen nog ergens source die hetzelfde doet omdat ik nu bij ActiveX dialogs het bedrijf van ScriptX krijg.
Server-side scripting kan niet dit probleem oplossen.
Voor het succes van Java mag ik toch hopen dat een java-dingsel wel mag printen eigenlijkVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:22:
..met Java applets zit het sandboxing model in de weg..
Inderdaad! Ik wens dat alle web-mensen eens het verschil tussen client-side en server-side doorkrijgenServer-side scripting kan niet dit probleem oplossen.
|_____vakje______|
Verwijderd
Tenzij je de HTML omzet naar PDF...Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:22:
Dat schijnt idd erg moeilijk te zijn. Zelf zo moeilijk dat M$ het verschil hiertussen met dotnet wil slechten...CyberSnooP schreef op 07 augustus 2002 @ 01:28:
Inderdaad! Ik wens dat alle web-mensen eens het verschil tussen client-side en server-side doorkrijgen
Verwijderd
Eerst goed lezen dan pas blatenVerwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 01:22:
[...]
Zoals ik al eerder zei, je kan dit alleen doen als je client-side een component draait die de scripting uitvoert. Dat kan alleen met ActiveX. Client-side JavaScript heeft de rechten niet, met Java applets zit het sandboxing model in de weg (hoewel het misschien op een ingewikkelde manier in bepaalde gevallen wel kan), dus dan komt het aan op ActiveX.
Het enige wat ik zoek is dus de source van een dergelijk ActiveX programma, aangezien ik gewoon in de ActiveX confirmatiebox mijn eigen naam wil neerkwakken
Pagina: 1