[JS] functie aanroepen in ander frame bij onload

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Voor het "synchroniseren" v/d inhoud van verschillende frames wil ik javascript gebruiken, op het moment dat de pagina's geladen worden.
In dit geval: er is een menuframe waar een pijltje staat voor het geselecteerde item (dat zich in de inhoudframe geladen heeft) en daarnaast bevindt zich de inhoudframe. De frameset:
code:
1
2
3
4
<frameset cols="207,*" frameborder="NO" border="0" framespacing="0"> 
  <frame name="menuFrame" scrolling="NO" noresize src="menu.htm">
  <frame name="inhoudFrame" src="inhoud.htm">
</frameset>

Nu wil ik via het onload event in inhoud.htm een functie aanroepen in menu.htm die ervoor zorgt dat ten allen tijde het pijltje op de goeie plek staat (voor het juiste item). In de functie in menu.htm spreek ik het document.images object aan voor de verwijzing naar het betreffende plaatje. Meestal gaat dit gewoon goed als het menuframe al geladen is. Maar als ik via een andere knop (buiten deze frameset) de pagina's laad krijg ik meestal de foutmelding dat document.images(blabla) niet bestaat, terwijl de ingevoerde variabelen e.d. wel kloppen. Overigens is het euvel weg op het moment dat ik een alert(blabla) neerzet in de functie. Het lijkt wel een kwestie van timing te zijn, waarbij het menuframe zich later laadt dan het inhoudframe.
Weet iemand hoe dat zit en hoe je dat m.b.v. javascript het beste kunt regelen zonder errors?

alvast bedankt..

(sorry voor de verkeerde post in P&G, beetje dom..)

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

cryptische pseudo code:
code:
1
2
3
bestaat object?
    ja:  doYourStuff();
    nee: tryAgainLater();

Today's subliminal thought is:

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Zie Glimi. Javascript hoort thuis in W&G en niet in P&W.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.