Toon posts:

Hoeveel ram op P1?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de topic al zegt ik heb hier een P1 mobo liggen :o (meet een 200 MMX proc) en wil graag weten hoeveel ram die dingen aankunnen (het gaat om edo-ram).

en nog een vraag:
Ik zie wel eens langskomen dat iemand vraagt van wat voor type hardware dit of dat is en dan vragen jullie naar het productnummer wat op het betreffende hardware staat
waar kun je die nummers invoeren en dan de product specs krijgen??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 12:08:
Zoals de topic al zegt ik heb hier een P1 mobo liggen :o (meet een 200 MMX proc) en wil graag weten hoeveel ram die dingen aankunnen (het gaat om edo-ram).

en nog een vraag:
Ik zie wel eens langskomen dat iemand vraagt van wat voor type hardware dit of dat is en dan vragen jullie naar het productnummer wat op het betreffende hardware staat
waar kun je die nummers invoeren en dan de product specs krijgen??
staat als het goed is in je mobo boekje :+ kijk anders op de site vd fabriek, vaak hebben die een archiev waar nog wel wat nuttige info te vinden is (MSI bv.)

Kan je misschien idd wat meer info geven.... Merk ed... :?

Verwijderd

Topicstarter
dat is het hem nou juist het merk staat niet op het mobo (heb wel gekeken niets gevonden) en die mobo heb ik samen met die proc gekregen. Heb er helaas dus ook geen mobo boekje van.
zal de kast wel weer even openhalen en kijken of ik wat meer info kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een paar chips met "eteq" erop heb ff google gebruikt en krijg dan de eteq hoofdsite maar die kan me ook niet veel informatie verschaffen

op 1 van de chips staat wel een (serie)nummer kunnen jullie daar wat mee?

"Eq82C6618'97
MB03B09700
9740CE"

zo staat het op die chip

Verwijderd

Biosnummer invullen bij Google of Wim's Bios site...

Meestal gaan ze tot 32MB op 486 en tot 256MB op een P1 (uit mijn hoofd gezegd).

Verwijderd

Topicstarter
sorry jongens bedankt voor jullie hulp maar heb het al gevonden
moest gewoon ff naar driverguide heen gaan en daar een deel van het nummer invoeren en kreeg ik al de manufacturor en daar kon ik het wel vinden
hartstikke bedankt allemaal
sorry voor jullie tijd verspilling

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Je kunt merk en type van je moederbord achterhalen door de rij cijfers en letters op te schrijven die onderaan je scherm verschijnen als je je pc opstart tijdens de detectie van ide apparaten en de geheugencheck.

Met deze info surf je naar www.wimsbios.com. Hier kun je dmv de opgeschreven code waarschijnlijk het merk en met een beetje geluk het type achterhalen. Meestal staat er ook een link naar de site van de desbetreffende fabrikant en anders moet je zoeken in google. Vaak is het zo dat een (at) socket 7 moederbord maximaal iets van totaal 128mb aan simm's ondersteund.

{edit}
Jammer, ik typte te langzaam :+

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
kijk ffe of er nergens iets van een type nummer op het bord gedrukt staat. je heb niks aan wat er op de chips staat.
kijk ook eens onderop het onderste pci slot. abit wil daar nog wel eens stickertjes plakken :)

• Sailorman
weareborg schreef op 06 augustus 2002 @ 12:27:
kijk ffe of er nergens iets van een type nummer op het bord gedrukt staat. je heb niks aan wat er op de chips staat.
kijk ook eens onderop het onderste pci slot. abit wil daar nog wel eens stickertjes plakken :)
Als je een bord van een b-fabrikant hebt (bv shuttle/spacewalker, pcchips of iets in die richting) dan kan je je over het algemeen suf zoeken naar een typeaanduiding op het bord zelf. Het staat er gewoon _niet_ op.

Verwijderd

Topicstarter
nee, het was een "SY-5EAS5 ETEQ Baby AT Mainboard" mobo
als er staat:
Memory Description
1 x 168 pin DIMM memory slots
4 x72 pin SIMM memory slots
Supports 4/8/16/32/64/128Mb 72 pin modules
Supports 8/16/32/64MB 168 pin modules
Supports max 512MB with Fast Page /EDO/SRAM
dat betekend dan dat ik er max 4*128 72 pin modules edo in kan zetten toch?

• Sailorman
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 12:32:
nee, het was een "SY-5EAS5 ETEQ Baby AT Mainboard" mobo
[..knip..]
dat betekend dan dat ik er max 4*128 72 pin modules edo in kan zetten toch?
Ja, en die zijn peperduur. Ik heb ze zelfs nog nooit in het echt gezien.

Je kan er beter (goedkoper) pc66 of pc100 sdram inzetten.

[edit]
Wel even nakijken wat voor sdram er het beste in kan, want ik heb ooit een pcchips moederbord gehad dat van de nieuwere modules maar 1/4 kon zien ivm de manier waarop de chips op de module zijn gerangschikt.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
hey die proc aan mij verkopen ! :) € 15,-

dikzak

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
anders had je gewoon by SiSoft kunnen kijken, bij mobo/proc info |:(
ik heb me eerst ook suf gezocht (was dus chaintech) stond ie uiteindelijk ACHTEROP het bord |:(

TheS4ndm4n#1919

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
mja ik heb ook een p200 mmx daar zit 4*32 mb edo in, maar daar past geen sdram in. Das wel balen want edo is vet duur.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 06 augustus 2002 @ 14:32:
hey die proc aan mij verkopen ! :) € 15,-
sorry dude ga hem gebruiken als linux bakkie om een beetje linux op te leren :+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.