I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...
het is wel onleesbaar, maar de foto's zijn duidelijk genoeg want die zijn wel in het engels.
http://ups.miem.edu.ru/ups_faq5.html
je moet wel ff kijken welk type UPS je hebt van APC, want er zijn verschillende kabels.
http://ups.miem.edu.ru/ups_faq5.html
je moet wel ff kijken welk type UPS je hebt van APC, want er zijn verschillende kabels.
Speed is nothing without control, but who cares
Heel erg bedankt
Heb alvast een verloop stukje gemaakt hier op mijn werk. Ga het vanavond even testen.
I wish there was a button on my monitor to turn up the intelligence. There's a button called 'brightness', but it doesn't work...
ik heb een Smart-UPS en ik wil dus 2 pc's laten afsluiten via de UPS na bijv. 2min wanneer de stroom eraf is. op dit moment sluit 1 pc zich dus goed af. ik heb ff naar het schema gekeken en ik bed8 met het volgende.
1 pc hoeft opzich de echte data te verzenden en ontvangen en weet ik het allemaal. de andere pc hoeft opzich alleen maar data te ontvangen dat de pc uit moet. nu wil ik dus een 3de connector ertussen maken en kabel die van 2 naar 2 gaat splitten naar de 2de connector die naar de pc gaat..
ik hoop dat ik duidelijk ben.. maar is dit mogelijk?
1 pc hoeft opzich de echte data te verzenden en ontvangen en weet ik het allemaal. de andere pc hoeft opzich alleen maar data te ontvangen dat de pc uit moet. nu wil ik dus een 3de connector ertussen maken en kabel die van 2 naar 2 gaat splitten naar de 2de connector die naar de pc gaat..
ik hoop dat ik duidelijk ben.. maar is dit mogelijk?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| APC Smart-UPS Cable (PN 940-0024B): DB-9 Male (UPS end) DB-9 Female (PC end) Signal Name N/C 1 N/A 2 2 Received Data 3 3 Transmitted Data 1 4 Data Terminal Ready 9 5 Signal Ground N/C 6 N/A N/C 7 N/A N/C 8 N/A N/C 9 N/A |
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
heeft iemand een idee of dit zal werken ben wel benieuwd.. want dan kan ik het morgen ff in elkaar fixen
hoi (#huiskamer !! )
ten eerste moet je kijken hoe een seriele kabel softwarematig data verzend.. dus of er sprake is van terugkoppeling ect.. verder moet je kijken naar het hardware gedeelte.. ( dat is meer mijn gebied) daar moet je kijken naar de in en uitgangs inpedanties en het vermogen dat de UPS kan leveren.
succes!
ten eerste moet je kijken hoe een seriele kabel softwarematig data verzend.. dus of er sprake is van terugkoppeling ect.. verder moet je kijken naar het hardware gedeelte.. ( dat is meer mijn gebied) daar moet je kijken naar de in en uitgangs inpedanties en het vermogen dat de UPS kan leveren.
succes!
Is het niet mogelijk om het via het netwerk te doen of is dat niet leuk genoeg ?ReseTTim schreef op 07 augustus 2002 @ 00:15:
heeft iemand een idee of dit zal werken ben wel benieuwd.. want dan kan ik het morgen ff in elkaar fixen
dat is mogelijk maar denk is na... als de stroom eraf is is ook de stroom eraf van de hub/switch. dus het liefst niet via het netwerk...AcXeller schreef op 07 augustus 2002 @ 11:28:
[...]
Is het niet mogelijk om het via het netwerk te doen of is dat niet leuk genoeg ?
Hangt er van af hoe je alles hebt aangesloten.ReseTTim schreef op 07 augustus 2002 @ 13:45:
[...]
dat is mogelijk maar denk is na... als de stroom eraf is is ook de stroom eraf van de hub/switch. dus het liefst niet via het netwerk...
Bij mij blijft mijn hele netwerk (incl internet verbinding en server) nog 25 min. door draaien na de stroom uitval
edit:
Moet alleen nog eens zorgen dat de computers afsluiten zodra de ups bijna leeg is.
Moet alleen nog eens zorgen dat de computers afsluiten zodra de ups bijna leeg is.
Hoe heb jij meerdere apparaten op je UPS aangesloten ? Gewoon een stekkerdoos gepakt en zo'n pc stekker eraamn gemod ?
Of zijn er verloopjes voor te krijgen ofzo
Ik wil namelijk ook graag meerdere apparaten op m'n ups aansluiten zoals een switch maar achterin zo'n ups past niet echt een normale stekker
Ik wil namelijk ook graag meerdere apparaten op m'n ups aansluiten zoals een switch maar achterin zo'n ups past niet echt een normale stekker
Gewoon de stekker die je erbij krijgt aan een stekkerdoos modden, simpel zat
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Ik heb gewoon een kabel met zo'n mannetjes (die in de ups moet) stekker genomen en aan de andere kant heb ik een vrouwtje voor een normale (geaarde) stekker gemaakt. Zo kan ik er alles op aansluiten wat ik wil, gewoon een apparaat of zoals in dit geval een stekkerdoos. Wordt namelijk een duur grapje als je voor elk apparaat een aparte kabel moet kopen.Renkie schreef op 19 augustus 2002 @ 16:56:
Hoe heb jij meerdere apparaten op je UPS aangesloten ? Gewoon een stekkerdoos gepakt en zo'n pc stekker eraamn gemod ?
Als ik het goed begrijp zijn r dus verschillende soorten seriele kabels voor verschillende soorten UPS'en?
Ik heb namelijk vandaag een kabeltje gekocht en de verkoper verzekerde mij dat ie op een UPS zou werken. Als ik m nu echter aansluit, schakelt de UPS zichzelf uit!?
Of kan t misschien aan de Powerchute liggen? neuh , want die heb ik pas later geinstalleerd!
Iemand enig idee?
Ik heb namelijk vandaag een kabeltje gekocht en de verkoper verzekerde mij dat ie op een UPS zou werken. Als ik m nu echter aansluit, schakelt de UPS zichzelf uit!?
Of kan t misschien aan de Powerchute liggen? neuh , want die heb ik pas later geinstalleerd!
Iemand enig idee?
Pagina: 1