AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Aan die blikseminslag kan KPN toch ook niets doen?
Je moet dit met je verzekeringsmaatschappij regelen.
Je moet dit met je verzekeringsmaatschappij regelen.
begrijp wel dat KPN niets aan de inslag had kunnen doen, maar hadden ze hun apparatuur niet kunnen beveiligen tegen stroomoverslag ?
AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR
Verwijderd
LOL sure, geef kpn maar de schuldloquitos schreef op 06 augustus 2002 @ 12:18:
begrijp wel dat KPN niets aan de inslag had kunnen doen, maar hadden ze hun apparatuur niet kunnen beveiligen tegen stroomoverslag ?
Verwijderd
verzekeringsmaatschappijen keren niet uit bij schade door natuurrampen, en dit zou er wel eens onder kunnen vallen.
Nee. Want bij een blikseminslag heb je niet over een paar honderd volt, maar over tienduizenden zoniet honderdduizenden volts. En daar kun je apparatuur echt niet tegen beveiligen, tenzij je echt pokkedure apparatuur van tienduizenden guldens inzet.loquitos schreef op 06 augustus 2002 @ 12:18:
Als je een goeie verzekerings maatschappij heb dan vergoed die een groot gedeelte iig.
En ik weet zeker dat dit niet onder natuurrampen valt hoor
.
En ik weet zeker dat dit niet onder natuurrampen valt hoor
Onder natuurrampen moet je inderdaad echt de uitzonderlijke dingen zien, zoals overstromingen, tornado's, etc. Niet een weersgesteldheid als een onweersbui.
Wat ik me dan weer wel afvraag, heb je als bewoner geen plicht om zo goed mogelijk voor je spullen te zorgen? Waaronder verstaan kan worden dat je elektrische aparatuur van het net afhaalt of ze zodanig beveiligd dat ze niet kapot kunnen gaan tijdens inslagen?
Wat ik me dan weer wel afvraag, heb je als bewoner geen plicht om zo goed mogelijk voor je spullen te zorgen? Waaronder verstaan kan worden dat je elektrische aparatuur van het net afhaalt of ze zodanig beveiligd dat ze niet kapot kunnen gaan tijdens inslagen?
- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id
Je NIC had je sowieso zelf kunnen sparen door er een bliksembeveiliger tussen te hangen (zit vaak op UPS-en), ik weet niet of er zoiets bestaat voor ADSL dingen, maar voor normale telefoons en COAX-kabels iig wel.
Zoiets kost een paar knaken, maar het kan je een hoop ellende schelen.
Hier hangt ook alle pc-apparatuur achter een bliksembeveiliger..
Zoiets kost een paar knaken, maar het kan je een hoop ellende schelen.
Hier hangt ook alle pc-apparatuur achter een bliksembeveiliger..
De nederlander kan tegenwoordig niet meer gewoon domme pech hebben. Claimen, claimen en maar afvragen waarom de samenleveing naar de knoppen gaat 
Even serieus, ik denk dat je 't op een accoordje moet gooien met KPN. Een nieuwe modem is wat te duur voor jou om zo eventjes aan te schaffen. Bovendien is het kapotgaan van de modem door blikseminslag wellicht wel voor het risico van KPN. Jij hebt 'm immers niet aan de spreekwoordelijke vlieger in de bliksem gehangen, maar gewoon niets mee gedaan verder (gewoon gebruikt dus). Even rustig en redelijk overleg zal je wel verder brengen.
Even serieus, ik denk dat je 't op een accoordje moet gooien met KPN. Een nieuwe modem is wat te duur voor jou om zo eventjes aan te schaffen. Bovendien is het kapotgaan van de modem door blikseminslag wellicht wel voor het risico van KPN. Jij hebt 'm immers niet aan de spreekwoordelijke vlieger in de bliksem gehangen, maar gewoon niets mee gedaan verder (gewoon gebruikt dus). Even rustig en redelijk overleg zal je wel verder brengen.
Bij een onweersbui haal ik direct alle stekkers uit de apparaten. Ik hoor veel te vaak dat er zaken aanbakken door een blixem inslag.Armada schreef op 06 augustus 2002 @ 16:02:
Ik zou idd gewoon eens bellen met je verzekering. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Leer voor de volgende keer: Bij onweer stekkers losmaken!
Voorkom je een hoop gezeik..
Voorkom je een hoop gezeik..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
natuurramp is dit niet hoor, een ramp moet door de overheid "verkondigt" worden.... dit valt dus volgens mij gewoon onder de verzekering.[Airwolf] schreef op 06 augustus 2002 @ 15:46:
Als je een goeie verzekerings maatschappij heb dan vergoed die een groot gedeelte iig.
En ik weet zeker dat dit niet onder natuurrampen valt hoor.
Waarom nu weer KPN de schuld geven.. waarom had jij geen beveiliging bij het binnenkomen van de kabels in het huis? misschien kan je je overbuurman wel aansprakelijk stellen omdat hij geen goede bliksemafleider had staan
Pagina: 1