van Intel naar AMD problemen ??

Pagina: 1
Acties:

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17
Hallo luitjes,

Ik heb een nieuwe pc besteld, en nu ga ik de harddisk van mijn ouwe systeem (een PII 400) overzetten naar mijn nieuwe systeem (AMD Ahtlon XP 1800+). Gaat dit problemen geven in verband met het besturingssysteem ? (windows 98 SE)

Random WTF

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
In principe kan het wel, maar de praktijk wijst uit dat je toch beter je OS opnieuw kunt installeren. Dat scheelt heel wat problemen.

Verwijderd

wel als je het als bootdisk gaat maken in het nieuwe systeem. Anders niet.

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Het kan wel... :)
Dat heb ik ook eens gedaan toen ik een pc upgrade van een P166mmx naar een Duron 900. :)
Bij het booten vond hij allerlei nieuwe apperaten en daarna draaide het als een trein. :)
Heb nog maanden op dezelfde Windows install gewerkt. :)

Maar ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat het bij andere configs iets minder soepel draait.
Ik zou toch voor de zekerheid een schone install doen. ;)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:15
met w98 gaat dit perfect. ook al een keer gedaan... deze week trouwens met xp geprobeerd.. meteen een bluescreen...

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-01 11:08
In ieder geval gaat bij de eerste opstart je windows flink flippen :P

Een echte golver is nooit uitgeput

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:06
Je zou kunnen proberen je hardware profiel te deleten. of zet je system.1st die op c:\ staat over je system.dat je krijgt dan de afronding van de installatie de eerste keer dat je opstart, maar je register en alle programma's zijn bewaard gebleven. Alleen je hardware profiel wordt opnieuw aangemaakt en je serial moet je opnieuw invoeren. Gewoonweg overzetten kan ook werken, maar bij lange na niet altijd. voordat je hier aan begint zou ik sowieso een image trekken van je OS.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ja, ik heb geloof ik al 3 systeemwisselingen achter de rug met een W98se installatie. Inderdaad wat flippen en het nodige opnieuw instellen (dus w98 cd bij de hand houden), maar verder prima in orde. Kijk wel even of je wellicht drivers nodig hebt voor de chipset van je moederbord. Met een AMD zou je best wel eens VIA drivers nodig moeten hebben.

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:17
Ik heb ook een image getrokken van mijn OS, maar als ik die terug zou zetten, krijg ik toch hetzelfde probleem ? Ik denk dat ik mijn databestanden maar ff naar een andere partitie kopieer, en dan op hoop van zegen maar proberen. Dan kan ik altijd nog mijn c-schijf formateren. Het probleem hiervan vind ik dat je altijd wel IETS vergeet :(

Bedankt voor jullie reacties, en die tip van dat hardware profiel vind ik een goeie :)

Random WTF

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

(jarig!)
Het beste werkt voor mij het verwijderen van ALLE hardware-profielen in veilige modus op het oude systeem. Dan loskoppelen en aan het nieuwe systeem hangen. Dan vind W98 alles weer als alles goed gaat en ben je gelijk verlost van de oude profielen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1