Verwijderd

Topicstarter
De accumeter van mijn nokia 8210 doet het niet goed meer. Zo geeft hij nog 2 streepjes aan als de batterij leeg is (en hij valt dan dus ook uit).

Een andere keer had hij 4 streepjes, toen werd ik gebeld, belde 1 minuutje, en daarna stond hij op 1 streepje. Toen zette ik hem uit en weer aan, en toen gaf ie opeens 3 streepjes aan. En zo gebeuren er meer van dit soort dingen. De batterij is net nieuw, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Een vriend van mij zij dat het verholpen zou zijn als ik de firmware update. Kan dit via een laptop en IR, of moet ik dan een datakabeltje kopen? En kan ik die firmware gewoon van internet plukken, of moet ik dan gaan mailen met Nokia.

Wat denken jullie ervan?

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat voor accu heb je? nihm of litium?

Verwijderd

De eerste 3 keer moet je de batterij 10 uur opladen, en elke keer helemaal ontladen.
En daarna kan je gewoon normaal opladen, dan moet ie goed werken.
Software update lijkt me niet..

Verwijderd

Topicstarter
Batman2k schreef op 06 augustus 2002 @ 11:56:
wat voor accu heb je? nihm of litium?
Geen idee. Dit is wat er op staat:

Li-on
BLB-2 3.6V
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:59:
De eerste 3 keer moet je de batterij 10 uur opladen, en elke keer helemaal ontladen.
En daarna kan je gewoon normaal opladen, dan moet ie goed werken.
Software update lijkt me niet..
Hm, vaag verhaal, maar ik weet er dan ook niks vanaf. Ik heb hem wel al 1 keer helemaal opgeladen, maar ik zal het nog eens 2 keer doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2002 12:11 . Reden: Wat Enters weg ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 12:11:

Hm, vaag verhaal, maar ik weet er dan ook niks vanaf. Ik heb hem wel al 1 keer helemaal opgeladen, maar ik zal het nog eens 2 keer doen.
Ik had eerst dezelfde probs als jij, maar is hierdoor opgelost, try.. )

• Matsie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-12-2021
en je kan hem ook up laten daten bij ''CLUB NOKIA SERVICE POINTS''
hier kan je kijken voor de dichtsbijzijnde

Wie nergens in gelooft, zal nooit iets veranderen...
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien komen...

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Uhmz, is absoluut geen firmware probleem.

Het probleem is dat de capaciteit van een Li-ION eigenlijk helemaal niet goed meetbaar is in tegenstelling tot de oude NiMH/NiCd batterijen.

Een Li-ION heeft de eigenschap om als ie niks doet weer gewoon een flinke spanning te gaan leveren. Dat meet je telefoon. Die geeft aan dat je telefoon vol is (4 streepjes) je gaat bellen en 1 minuut later hoor je PIEP!! nog een minuut later wer en nog een minuut later is je telefoon uitgevallen en je accu leeg.

Je zet je tel weer aan en het werkt weer gweoon voor een tijdje.

Kortom je accu is versleten dus je kunt het beste een nieuwe halen (niet echt goedkoop). Nadeel van Li-IONS is ook dat ze niet zo lang mee gaan. Zijn relatief snel versleten. Ik geloof zelfs naar 300x opladen ofzo al.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
intert0y schreef op 07 augustus 2002 @ 11:36:

Het probleem is dat de capaciteit van een Li-ION eigenlijk helemaal niet goed meetbaar is in tegenstelling tot de oude NiMH/NiCd batterijen.
Als dat zo is, waarom stoppen ze er dan Li-Ion batterijen in?
Kortom je accu is versleten dus je kunt het beste een nieuwe halen (niet echt goedkoop). Nadeel van Li-IONS is ook dat ze niet zo lang mee gaan. Zijn relatief snel versleten. Ik geloof zelfs naar 300x opladen ofzo al.
Kan ik er nu ook gewoon een NimH batterij in plaatsen, of gaat dat niet zomaar?

Anders ga ik maar even een nieuwe batterij regelen, vriend van mij werkt gelukkig in een telefoonwinkel :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 15:38 . Reden: Vraagje toegevoegd ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 17:44

Sick Nick

Drop the top!

Pardon? Li-Ion batterijen zijn er juist op gemaakt om lang mee te gaan toch :?

Geen geheugen effect (hebben nimh ook nog een klein beetje, hoewel veel minder dan nicd), hogere spanning mogelijk en lager gewicht. Lijkt me toch duidelijk dat li-ion beter is dan de nimh/nicd varianten :)

Verwijderd

Nadeel van Li-IONS is ook dat ze niet zo lang mee gaan. Zijn relatief snel versleten. Ik geloof zelfs naar 300x opladen ofzo al.
ik heb al circa 2.5 jaar dezlefde nokia 8210 met een li-ion batterij, en ik bel aardig veel, en dat ding blijft minstens 5 dagen standby als ik circa 1 uur per week bel. Niks mis mee dus

Verwijderd

zo'n accuutje kost maar 18 euro (niet origineel) dus dat valt wel mee

• intert0y
Een li-ion is voornamelijk ERG handig omdat ze dus geen last zouden hebben van het zgn geheugeneffect al betwijfel ik dat nog al eens.

Maar een LI-ion is eigenlijk slecht meetbaar over wat de capaciteit is omdat ie dus weer zijn max spanning behaald. Terwijl de andere typen batterijen langzaam steeds minder spanning leverne en dat is goed meetbaar.

Voor de gene met een 8210 die redelijk veel belt en 5 dagen standby haalt. Hulde. Ik heb zelf een tijd een 8850 gehad (redelijk gelijk aan de 8210) maar daar haalde ik echt niet meer dan 1 dag mee na een paar maanden. Wel bel ik vaak een uur per dag ofzow. Minimaal 30 minuten.

Maar zoek maar eens op internet op Li-ION dan zul je wel meerder voor en nadelen tegenkomen.

Verwijderd

tis toch echt zo, en de batterij indicatie meter is ook zeer correct, dus niet ineens van 4 naar 1 streepje ofzo, maar gewoon elke dag ongeveer 1 streepje minder totdat ie op is :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig, hij doet het nu al twee dagen gewoon goed. Ook al 5 keer gebeld wat bij elkaar een half uurtje was, en de batterijmeter doet het ook nog gewoon. :)

Misschien was het idd een kwestie van eerst een paar keer opladen.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Volgens mij zijn li-on batterijen ook veel beter hoor. Ik heb 3 jaar geleden een ericsson gf768 gehad en daar zat een nimh batterij op en na een jaar was hij binnen een dag leeg. Daarna heb ik een jaar een ericsson t28i gehad met li-on batterij die ik elke dag oplaade en die deed het na een jaar nog steeds even goed. En ik heb nu ruim een jaar een 8210 met li-on batterij en die laadt ik ook elke dag op en die doet het nou ook nog steeds goed en kan nog steeds 4 dagen stand-by staan als ik niet veel bel per dag

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• intert0y
Dat je accu na een dag leeg was had/heeft te maken met het reeds eerder besproken geheugeneffect.

Opzich gaat een Li-ION minder lang mee, alleen mag je er veel minder zorgvuldig mee omspringen.

Pagina: 1