Online "outlook" mail clients

Pagina: 1
Acties:

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Via Dhtmlcentral kwam ik terecht op een site die de moeite had genomen om helemaal in dhtml een windowsbased super-outlook na te bouwen,

http://recipemail.recipexperience.com/

Op zich behoorlijk _/-\o_ Maar na wat gehack in de source ben ik er een beetje achter gekomen hoe het ongeveer werkt. Zo staat er onderin de source een iframe die linkt naar dit bestand, de volledige js source. Deze bestaat uit 357K aan js code als string, en deze wordt via dat iframe naar de parent gestuurd, waarna de hele reuk door een eval() gehaald wordt. Uit een (best wel leuk gedaan trouwens) foutmelding blijkt trouwens dat het op een javaplatform draait;

klik op de desktop op contact & feedback, en dan in het window menu op recipemaildemo. Je krijgt dan als het fout gaat een nette melding in zo'n windowtje, met als 2e tab de hele jsp error :)

Dat terzijde, Wat beweegt mensen nou om dit soort dingen te maken, en wat beweegt anderen weer om het te gebruiken? Dit kost je voor 0-100 mensen een paar honderd pond per jaar, en je kan er je mail mee lezen...

Oddpost is er ook een, ook erg :9~ en denk ik ook een stuk beter/vriendelijker, maar waarom zou je de moeite nemen dit te doen?

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Clay schreef op 06 augustus 2002 @ 11:51:
Dat terzijde, Wat beweegt mensen nou om dit soort dingen te maken, en wat beweegt anderen weer om het te gebruiken? Dit kost je voor 0-100 mensen een paar honderd pond per jaar, en je kan er je mail mee lezen...
Erm.. het is leuk om te maken :) Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Heb hier op mijn HD een project staan dat qua urenprijskaartje wel aan een dikke BMW komt, maar wat puur hobby is :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Mjah, ik ben er dus ook aan 'bezig', ben alleen nog laaang niet zo ver als die van recipemail :Y) :9

waarom?
• je _leert_ er een BERG van!
• twigger(.nl) zuigt, hotmail zuigt, etc.
• je kan het zo ver uitbouwen als je wil
• je kan er leuk DHTML in verwerken, icm bijv. php
• het is überhandig om je mail online te kunnen lezen. Ik wil bijv. ook nieuwsgroep support erin klussen.

Helaas is dit weer 1 van mijn 'vrije tijd' projectjes, en in mn vrije tijd ben ik meestal weinig met de pc bezig :P

Het aller ergste om te doen vind ik niet eens de javascript/dhtml kant, maar de e-mails zelf uitlezen. er zijn tíg verschillende encodings die je allemaal moet samenvoegen, decoden, etc.

edit:

holy fuck, ik ben ff de source van die recipemail aan het voorzien van wat "\n" 's... duurt ff :P

Stop uploading passwords to Github!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
Dat het leuk en tof is om de dhtml te doen weet ik ;) als ik tijd over had zou ik het zelf ook doen. Maar deze gaat extreem ver, bijna (of misschien niet bijna) te ver. Daarnaast hebben ze er hun eigen gui regels ingegooid. Sluiten links? en een "ghost" icon? en je sessie linksonderin aflsuiten slaat ook nergens op... Daar hebben de mensen van oddpost toch beter over nagedacht. Op die heb ik dus ook niet veel aan te merken eigenlijk. :D

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Clay schreef op 06 augustus 2002 @ 12:16:
Dat het leuk en tof is om de dhtml te doen weet ik ;) als ik tijd over had zou ik het zelf ook doen. Maar deze gaat extreem ver, bijna (of misschien niet bijna) te ver. Daarnaast hebben ze er hun eigen gui regels ingegooid. Sluiten links? en een "ghost" icon? en je sessie linksonderin aflsuiten slaat ook nergens op... Daar hebben de mensen van oddpost toch beter over nagedacht. Op die heb ik dus ook niet veel aan te merken eigenlijk. :D
mjah, maar bij die van oddpost kan ik geen source zien? is het nou een applet of js?

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Clay schreef op 06 augustus 2002 @ 12:16:
Ik vind beide voorbeeld nog meevallen qua functies en functionaliteit :)

/me kijkt arrogant naar zijn eigen hobby project in Ms Office Gui.

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
uit de faq:
Surely all this requires Java!?
Nope, Oddpost works using dynamic html, a technology built right into the browser. You don’t need Java or any plug-ins at all. There’s no download and no installation process.

Verwijderd

Wat bedoel je daarmee te zeggen Clay ? :)

Verwijderd

Clay schreef op 06 augustus 2002 @ 11:51:
Oddpost is er ook een, ook erg :9~ en denk ik ook een stuk beter/vriendelijker, maar waarom zou je de moeite nemen dit te doen?
Om er geld mee te verdienen? $30+/client/jaar kan aardig oplopen...kan ook helemaal misgaan, natuurlijk.

Bovendien, als ze de interface een beetje generiek hebben opgezet is het framework ervan waarschijnlijk snel om te bouwen tot gerelateerde applicaties als online word processors, messaging systems, fora, etc..

Nice job, trouwens!
Uit de FAQ van Oddpost:
we hired Shawn Grunberger and Don Vail, unquestionably the two best DHTML engineers on the planet (Sweden excepted).
En Nederland dan? ;)

• Clay

Clay

cookie erbij?

Topicstarter
ik heb iig nog nooit van Shawn Grunberger of Don Vail gehoord :D maar ik heb er toegegeven nog niet naar gezocht :) google kent ze ook niet. en wie zit er in zweden dan? :D
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:20:
Wat bedoel je daarmee te zeggen Clay ? :)
was een reactie op Papa Eend:
mjah, maar bij die van oddpost kan ik geen source zien? is het nou een applet of js?
omdat je idd niet makkelijk bij de source kan komen

Ik wil trouwens niet beweren dat webmail zo bouwen suf is :) in tegendeel, maar ik vind de aanpak van deze wel totaal verkeerd.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

LOL
RecipeMail combines the functionality of desktop email with the accessibility of web based email.
Dit stond recht onder de volgende mededeling
RecipeMail requires Microsoft® Internet Explorer 5.5 or higher.

Please switch to a compatible browser or
download Microsoft® Internet Explorer 6
in order to access RecipeMail.
Ik gebruik IE5.01 :|

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Papa Eend schreef op 06 augustus 2002 @ 12:25:
[...]

De source is nou niet echt leesbaar gepublisheerd...

Maar je kan het wel bekijken als je het wil hoor...

CTRL vasthouden rechtermuistoets.
en/of
MSDE

er word gebruik gemaakt van JS en ActiveX objecten

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

LuCarD schreef op 06 augustus 2002 @ 17:33:
[...]

...

er word gebruik gemaakt van JS en ActiveX objecten
En dat is meteen ook weer een groot nadeel in mijn ogen, omdat je daarmee andere platformen uitsluit.

Het is natuurlijk heel leuk dat IE allerlei truuks inbouwt waarmee je bestaande windows-functionaliteiten kan aanspreken via javascript, maar met webdesign heeft dat natuurlijk weinig meer te maken...

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 06 augustus 2002 @ 22:42:
En dat is meteen ook weer een groot nadeel in mijn ogen, omdat je daarmee andere platformen uitsluit.
Wie zegt dat het op alle platformen moet werken :) Als de tools hun doelgroep in MSIE zien, is dat een goed resultaat.

Daarbij zeg ik eerlijk, dat dit resultaat in bijv. Mozilla niet simpel is na te bootsen omdat relative/i-frames nog net niet joepie samenwerken :)
Pagina: 1