Freeler als ADSL provider goed of slecht ?

Pagina: 1
Acties:

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 09:42
Ik ben opzoek voor een vriend (die in Amsterdam woont) naar een van de voordeligste ADSL aanbieders. Dit ivm. dat hij nu nog met een modem werkt en puur vanwege de kosten een vaste verbinding wil hebben.

Hij heeft ivm met de aansluitkosten (gratis) Chello/UPC geprobeerd maar die kwamen niet opdagen op de afgesproken dag (zoals gewoonlijk) en dus kijkt hij nu naar een alternatief.

Hij download niet veel en draait geen servers, browsed een beetje en mailed regelmatig.

Volgens mij is Freeler met 200 euro aansluitkosten en 49,90 euro per maand de voordeligste.

De tech specs zijn voor dit bedrag zeker goed te noemen; 512/256 Down/Up,
BabyXl technische provider (volgens freeler plaatsen die minder abbo's per aanknooppunt) en geen data limiet (onbeperkt volgens zowel site als tel. info).

Toch wil ik graag jullie ervaringen want het zou zomaar kunnen dat het in de praktijk toch minder goed functioneert.

Verwijderd

de 56kb en ISDN verbindingen van freeler waren niet altijd even denderend snel,

neem voor een paar euro meer XS4ALL of Planet

zit je altijd goed :)

• Xandrios
  • Laatst online: 09-08 18:57
ik zou voor Xs4all gaan. Die staan bekend om hun goede service, goede snelheid etc etc :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik vind de snelheid van nieuwsgroepen van Xs4all wat langzaam. 16Kb/s terwijl Planet gewoon tot de maximale snelheid van 50 Kb/s komt.

• Xandrios
Wekkel schreef op 06 augustus 2002 @ 12:03:
Ik vind de snelheid van nieuwsgroepen van Xs4all wat langzaam. 16Kb/s terwijl Planet gewoon tot de maximale snelheid van 50 Kb/s komt.
?
Ik hoorde van andere mensen dat ze juist wel snel zijn; 200KB/sec...

• Loewe
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:54:
de 56kb en ISDN verbindingen van freeler waren niet altijd even denderend snel,

neem voor een paar euro meer XS4ALL of Planet

zit je altijd goed :)
Maar ze kunnen hier toch niet veel aan verknallen ? BabyXl biedt immers het ADSL netwerk

• Loewe
Cutebritney schreef op 06 augustus 2002 @ 12:00:
ik zou voor Xs4all gaan. Die staan bekend om hun goede service, goede snelheid etc etc :)
Ik heb zelf Xs4all en dit zou voor hem voldoende zijn alleen die vragen weer 38 euro meer en bieden minder upload.

Zijn er toevallig freeler klanetn met adsl ervaring ?

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Wel interressant dat Freeler, de aansluitkosten zijn laag en je heb 256kbit upload. Op speedtest.nl is echter maar 1 meting te vinden van 49.9KB/s. Zegt dus niet zo veel.

• Xandrios
Loewe schreef op 06 augustus 2002 @ 12:35:
[...]

Ik heb zelf Xs4all en dit zou voor hem voldoende zijn alleen die vragen weer 38 euro meer en bieden minder upload.

Zijn er toevallig freeler klanetn met adsl ervaring ?
38 euro meer?

Een standaard mxstream pakket is toch rond de 50 euro :?

• Loewe
Sorry ik was niet zo duidelijk met m'n 38 euro meer;

38 euro installatiekosten meer (freeler 200 en xs4all 238 euro)

abbo is bijna gelijk (freeler 49,95 en xs4all 51,15 euro)

ja ik vindt die upload van 256 ook erg intressant voor die prijs maar het lijkt wel alsof er geen abbo's van freelr op tweakers zitten

edit
typefouten
/edit

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Cutebritney schreef op 06 augustus 2002 @ 12:33:
[...]

?
Ik hoorde van andere mensen dat ze juist wel snel zijn; 200KB/sec...
Met een 50Kb/s max kom je nooit aan 200 Kb/s :P

Mijn schoonvader heeft Xs4all en die haalt headers met 16 Kb/s binnen, terwijl ik mijn headers vrolijk met 50 Kb/s binnenhaal. In bepaalde nieuwsgroepen is dat het verschil tussen een pilsje leegdrinken of een koppie thee zetten..

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 12:54
Aaaah in mijn postcodegebied is het niet beschikbaar in combinatie met ISDN. Ga ik toch maar voor XS4all, lijkt me ook iets betrouwbaarder.

• Loewe
Waslijn schreef op 06 augustus 2002 @ 14:41:
Aaaah in mijn postcodegebied is het niet beschikbaar in combinatie met ISDN. Ga ik toch maar voor XS4all, lijkt me ook iets betrouwbaarder.
Lijkt betrouwbaarder, gevoel of feiten ?

Verwijderd

Freeler wordt steeds aantrekkelijker:

1024 down en 512 up voor 59,95.

Moet helaas een jaar wachten om m'n xs4all abbotje op te zeggen (ben wel tevreden hoor, ben net met light begonnen maar ga naar basic per 01-01)

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:20

Newy

is het nog steeds Zat

Ik heb het gister aangevraagd :)
En hou mijn kabel via @home,
adsl voor de up, @home voor down.
Direct Conect here i come :)

Verwijderd

niemand met freeler adsl ervaring? als 't goed werkt, stap ik hier ook op over, iets duurder dan chello, maar wel de goedkoopste adsl :D
Beetje jammer alleen dat je een dynamisch ip krijgt...

• Hammie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:58
Ben ook wel benieuwd freeler doet het vaak goed met tests van de consumentenbond. :9

Ben van plan om deze week ff een adsl aansluiting aan te vragen zit nml. te twijfelen tussen xs4all en freeler ( heb nu een abbo van freeler en nooit gezeur snappie ) >:)

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
als je maat geen server wil draaien wat heeft ie dan aan 256 kbit upload dan :?
Pagina: 1