Leadtek winfast 2000 Xp probleem met instal win XP

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net de Leadtek Winfast 2000 XP Tv kaart in de computer zitten. Alleen vraagt hij bij de installatie naar de multimedia-controller en de multimedia capture controller. Ik heb de handleiding geheel gevolgd, maar als ik die 2 dingen wil installeren in XP dan zegt ie "de gegevens zijn ongeldig" en eigelijk had hij moeten zeggen van de hardware installatie is voltooid.
Ik heb ook al geprobeerd om de handtekeningverificatie uit te zetten maar dat helpt ook niet.
Zou het de Tv kaart zelf zijn? is ie misschien kapot? hij is NET 2 uur oud..

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 11:50:
Ik heb net de Leadtek Winfast 2000 XP Tv kaart in de computer zitten. Alleen vraagt hij bij de installatie naar de multimedia-controller en de multimedia capture controller. Ik heb de handleiding geheel gevolgd, maar als ik die 2 dingen wil installeren in XP dan zegt ie "de gegevens zijn ongeldig" en eigelijk had hij moeten zeggen van de hardware installatie is voltooid.
Ik heb ook al geprobeerd om de handtekeningverificatie uit te zetten maar dat helpt ook niet.
Zou het de Tv kaart zelf zijn? is ie misschien kapot? hij is NET 2 uur oud..

Martijn
Wanneer zegt hij dan 'De gegevens zijn ongeldig'? Is toevallig de file niet corrupt? Kijk anders ff op de website voor de laatste drivers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou als je dus bij apparaatbeheer kijkt zie je bij "overige hardware" staan: multimedia controller en multimedia videocontroller. Als ik dan klik op multimediacontroller en ik doe, opnieuw installeren moet ik volgens het boekje naar de map op de cdrom gaan kijken E:\winfast tv\drv dat doe ik dus en dan gaat ie wat file's installeren en dan zegt ie " heeft de installlatie niet kunnen voltooien, de gegevens zijn ongeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 12:17:
nou als je dus bij apparaatbeheer kijkt zie je bij "overige hardware" staan: multimedia controller en multimedia videocontroller. Als ik dan klik op multimediacontroller en ik doe, opnieuw installeren moet ik volgens het boekje naar de map op de cdrom gaan kijken E:\winfast tv\drv dat doe ik dus en dan gaat ie wat file's installeren en dan zegt ie " heeft de installlatie niet kunnen voltooien, de gegevens zijn ongeldig.
Download dan de nieuwste drivers:
Voor w2k/XP: ftp://ftp.leadtek.com.tw/...TV2000XP/W2K_TV_20801.zip
Voor w9*/ME: ftp://ftp.leadtek.com.tw/...TV2000XP/W9X_TV_20801.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heeee, die 20801 had ik nog niet gezien, ben nou bezig met de 20328 en de 20524 heb ik al, maar ik ga dit dan es ff proberen en anders hoor je het wel.... bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K*T zooi!! da klote ding werkt nog steeds niet! AHHHH heb de nieuwste drivers geprobeerd maar dat wil ook niet.. zelfs de wizard nieuwe hardware werkt ook niet.. hij zegt nog steeds de gegevens zijn ongeldig.. lijkt net alsof hij de driverfile niet goed keurt...
Moet de driver files soms in een system mapje verplaatst worden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmm vreemd ik heb dat ook met mn Haupage WinTV PCI :?

Zit nu niet in mn PC, geen idee waarom, na een format werkt ie gewoon nit meer :?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dit slaat alles: ik heb em geprobeerd op mijn andere pc: pent II 350 met win 98 en XP dualboot.
Ikke dus PRECIES het boekje gevolgd met de install en ja hoor op die ouwe computer doet ie het wel!! ik ben al van 10:30 tot 16:00 bezig geweest wat het zou kunnen zijn. De drivers van de cd zijn goed want die deden het ook op de oude computer. Ik heb zowat alle bios instellingen al gehad en ik weet het niet meer...

Op die ouwe zooi doet de kaart het wel en op de allenieuwste pc die er maar bestaat doet hij het niet! zou het aan de ATA133 kunnen liggen? Of is het de shared IRQ?
Ik heb op die oude computer al vele "tweak XP en UnPNP" prog's gehad... zou het dat kunnen zijn?

HELP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 16:24:
dit slaat alles: ik heb em geprobeerd op mijn andere pc: pent II 350 met win 98 en XP dualboot.
Ikke dus PRECIES het boekje gevolgd met de install en ja hoor op die ouwe computer doet ie het wel!! ik ben al van 10:30 tot 16:00 bezig geweest wat het zou kunnen zijn. De drivers van de cd zijn goed want die deden het ook op de oude computer. Ik heb zowat alle bios instellingen al gehad en ik weet het niet meer...

Op die ouwe zooi doet de kaart het wel en op de allenieuwste pc die er maar bestaat doet hij het niet! zou het aan de ATA133 kunnen liggen? Of is het de shared IRQ?
Ik heb op die oude computer al vele "tweak XP en UnPNP" prog's gehad... zou het dat kunnen zijn?

HELP!!
Even Windows opnieuw installeren lijkt me hiervoor de beste oplossing. :+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

SiHiDa schreef op 06 augustus 2002 @ 16:29:
[...]
Windows opnieuw installeren omdat je TV-kaart niet goed werkt... :?
Geweldige problem-solver ben jij....

Klant: "Mijn auto wil niet starten"

SiHiDa: "Koop maar een nieuwe, dat is de beste oplossing, mevrouwtje"

|:(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 11:52

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ach ja Tachyon voor sommige is eeen nieuwe instal de enige oplossing...
ik vind het bijna nooit echt nodig.

Probeer eens:
-kaart wel instaleren onder admin account
-Alle windows updates te doen
-bios update van mobo
-via 4in1 nodig???
-ander PCI slot

ik hoor het wel..

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3

nee
nee
ja
?
ja gedaan..

Hij zegt g*dver "er is een fout opgetreden bij de installatie" de gegevens zijn ongeldig.

Ik ga het hele verhaal nog eens goed bekijken... heel raar is dit.. je hoort nog van mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

wat nou nee nee ja ? ja gedaan...
Tuurlijk moet je administrator zijn (rechten hebben) om iets te instaleren... sterker nog, ik heb die kaart ook en ik kan zelfs niet de "video programeren" als ik niet onder administrator ben ingelogd.
Windows update moet je doen want anders werkt het gewoon niet soepel (.....)
via 4in1 ... ligt aan je merk mobo en chipset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op 07 augustus 2002 @ 09:03:
Ach ja Tachyon voor sommige is eeen nieuwe instal de enige oplossing...
ik vind het bijna nooit echt nodig.

Probeer eens:
-kaart wel instaleren onder admin account
-Alle windows updates te doen
-bios update van mobo
-via 4in1 nodig???
-ander PCI slot

ik hoor het wel..
Dat bedoel ik met dat nee,ja gedoe

Ik heb inmiddels dat van de admin account geprobeerd maar dat wil ook niet helpen.
Bios van het mobo is geupdate
het is een P4T533 asus moederbord met onboard audio C-Media
Leadtek GF2 Mx400 64mb
alle PCI sloten heb ik geprobeerd
Alle bios instellingen geprobeerd
Alle drivers die er maar zijn geprobeerd
8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de oude computer (waarop hij het wel doet) heb ik een update die heet "Win Xp hotfix SP1 see Q315000 for more information" erop staan... zou het dat kunnen zijn?

Bij apparaatbeheer staat bij overige apparaten: multimediacontroller en multimedia videocontroller

Als ik dan Wizard nieuwe hardware doe vind hij die 2 dingen, ik ga dan bij Zelf Kiezen ga ik naar de CD-R waarop de nieuwste drivers staan, daar doe ik dan OK en dan gaat hij wat drivers installen. Daarna zegt de wizard "heeft de installatie niet kunnen voltooien, de hardware is niet geinstalleerd" vlak daaronder staat Code 1 en de gegevens zijn ongeldig.

Ik heb Code 1 opgezocht maar word nergens vermeld

Als het zo doorgaat stuur ik em terug, ik word er zo helemaal gestoord van.. Maar ik vind het zooooo'n gave kaart met mooie software, IK HOUD VOL (als jullie mij helpen) :)

Alvast bedankt voor de reacties

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Dingen instaleren altijd onder een admin account doen. Doe de bios fff de failsafe defaults laden en probeer eens de videokaart drivers (en eventueel andere) up to date te brengen. Windows update is meer dan mar 1 hotfix hoor... laat hem maar eens wat vaker meer scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op de nieuwe pc boven geen internet zitten.. dan zou ik die beneden moet zetten en de modem daar in doen, tmfweb installeren, update's downloaden...

Hopen dat het dan werkt...

Tachyon of SiHiDa nog ideeen? of andere mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie overal op google tussen de spec's van die kaart dit staan:

Summary: Leadtek Winfast TV 2000 PCI.
Description: Hardware Interface 32-bit PCI 2.1 bus mastering
Plug-n-Play compliant

Compatibility Graphics drivers must include DDI 5.0 provider software <--------???? wat is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik zou niet weten wat DDI 5.0 compatible betekend maar ik heb bijna dezelfde grafische kaart als jij (ook een GF2 mx). Probeer (zoals ik al zei) daar de drivers van te updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SiHiDa schreef op 06 augustus 2002 @ 16:29:
[...]
HET IS GELUKT!!!!!!!!!! _/-\o_ :*)

IK heb de computer ff (lees 3 uur lang mee bezig geweest) ge-formateerd en windows xp er opnieuw opgezet. Op de hele schone XP heb ik de Tv kaart als allereerste geinstalleerd en het werkt!!

Ik denk dat hij probleem heeft gezeten bij de onboard audio.

MENSEN toch BEDANKT !!!

ik heb nu de nieuwste drivers met time shifting en de zenders kan ik organiseren. Nu nog een nieuwe kabel vanaf de meterkast naar de pc, het beeld is nog bagger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag nieuwe kabel vanaf de meterkast tot de pc gelegd, met compleet ijzeren hirschmann stekkers en stugge dikke coaxkabel en PERFECT beeld. Op een afstand van zo'n 2meter is het net DVD kwaliteit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Klopt, goed dikke kabel en goed connectoren (je hebt er tegenwoordig die bijna geen verlies geven) scheelt heel veel in beeld kwaliteit (ook van dichtbij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:36
ik heb nu ook zo een tv kaart, maar mijn beeld is bagger, maar het grootste probleem is dat hij maar enkele zenders kan vinden

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Strukel jij hebt het draadje dus doorgelezen. De nieuwste drivers geinstaleerd en de kabel nagekeken en eventueel verbetered?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52
Dit heb ik gevonden op een andere site:

Why do I get "data is invalid" error when installing drivers?

This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry under Windows 2000 and XP and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedt32" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device.

misschien dat het helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op 06 september 2002 @ 19:23:
Dit heb ik gevonden op een andere site:

Why do I get "data is invalid" error when installing drivers?

This error appears to be due to a protection problem in the Windows registry under Windows 2000 and XP and can occur with a variety of drivers (sound cards and SCSI drivers have been reported). To fix this problem, go to Start, Run... and type "regedt32" without the quotes to run the Registry Editor. Navigate to

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\ENUM\PCI

and you will see a number of keys of the form "VEN_xxxx", where xxxx are strings like "1102&DEV_0004&SUBSYS_00011103&REV_04". Under each of these folders will be another folder with a long numerical name. Open each folder and look for the "DeviceDesc" which matches the hardware you are trying to install. Right Click on the "VEN_xxxx" for that device and select 'Permissions' and then tick "Allow" for "Full Control". Close Regedit and then continue with the installation of your device.

misschien dat het helpt?
Dit is inderdaad de juiste oplossing, is ook al een keer voorbijgekomen op GoT, maar hij heeft het inmiddels niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2002 @ 20:50:
[...]

Dit is inderdaad de juiste oplossing, is ook al een keer voorbijgekomen op GoT, maar hij heeft het inmiddels niet meer nodig :)
tja...maar toch de moeite waard om het nog ff te vermelden. Had ( :*) ) hetzelfde prob met een terratec dmxfire 1024, en dit heeft me mooi geholpen!
thnx
Pagina: 1