Toon posts:

Javascript (menu) over frame

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een menustructuur gemaakt heb in Menumaker en hem plaats in een frame in dreamweaver dan beperkt dit javascript zich alleen tot dat frame.
Het uitgeklapte menu is groter dan het frame en ik wil dus dat deze uitklapt over het naaste (main)frame.

Is dit mogelijk en hoe ?

Alvast bdeankt, Frank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 14:07

André

Analytics dude

Nee, alleen met een omweg. Dan moet het menu uit frame 1 communiceren met een menu in frame 2. En dan op zo'n manier dat het ontbrekende deel uit frame 1 getoont word in frame 2. Maar ik heb nog geen enkel menu gezien wat dit mooi doet.

Dus gewoon weg met je frames en klaar is Aarbei.

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Een mogelijke oplossing is de volgende.
Zorg dat je frames worden vervangen door <IFRAME>.
Vanaf browser IE5.5 klappen layers over <IFRAME> heen, maar niet over <FRAME>

'Tis maar dat je het even weet.

Succes verder

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 21:47

JSchut

.....

je kan doomiddel van een mouseover in frame 1 een div laten zien in frame 2

moet je gewoonweg zorgen dat de onderkant van de menu items netjes aansluiten op frame 2

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 20:35
Een andere manier die ik wel eens gezien heb is je hele layer menu in een .js bestand te zetten. Die ziet er zo uit een document.write('zooi van menu').

Dit stuk html kan je includen in elke html file die het menu nodig heeft. Zo heb je ook geen frames nodig. Voor een simpele site is dit best te doen.

Dit moet in de html file staan op de benodigde plek.
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" SRC="menu.js"></SCRIPT>

Nog even een misschien noob vraagje, waarom kunnen er geen enters in een .js file staan? Ik zie dat dan het menu niet werkt... Als alles aan een stuk door gaat of met ' + ' wordt gewerkt kan het wel.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Antoni
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07-2003
Het uitgeklapte menu is groter dan het frame en ik wil dus dat deze uitklapt over het naaste (main)frame. Is dit mogelijk en hoe ?
Dat is mogelijk, maar niet met Standaard Dreamweaver scripts and funkties (zover ik weet).

Kijk eens naar het Cool Menu op Bratta: http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=32. Het is hetzelfde menu als ik op http://www.unive.nl heb gebruikt, en als één site frames heeft is het die wel :P

pix·i·lat·ed: 1. Behaving as if mentally unbalanced; very eccentric 2. Whimsical; prankish 3. Intoxicated; drunk.

Verwijderd

will niet veel zeggen.. maar in mijn IE5.01 browsertje komen die menu's van www.unive.nl onder andere frames terecht (800x600)... misschien de moeite waard om effe te checken welke laag welke z-index heeft...
Pagina: 1