Sjemig de pemig, HDD prijzen

Pagina: 1
Acties:

• Fox_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-12-2021
Hmmmz, heb waarschijnlijk te lang niet in de pricewatch gekeken. Maar ik was voor een nieuw systeempje aan het kijken naar een leuke HDD'tje en ik schrik me rot. Nog geen 250 euro voor 120GB 7200rpm. De laatste keer dat ik keek (een jaar of drie geleden denk ik) zag dat er heel anders uit.

Vandaar de volgende vraag. Zouden julllie voor de snelheid aanraden 1 grote snelle HD, of 2 iets langzamere (en nog goedkoper) en die in Raid-X samen laten werken

Verwijderd

Ligt eraan denk je in de toekomst aan uitbreiding? Dan zou ik voor 1 grote gaan.

Anders zou ik lekkker 2 kleinere nemen ben je goedkooper uit.. kan je weer wat anders leuks kopen :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-04 23:40
2x 5400rpm in raid lijkt me niets. Ik zou dan liever een grote, 7200 rpm nemen :)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:03

vinnie1908

Appel != peer

Later uitbreiden nu een "dure" grote kopen. Anders zou ik 2 kleinere liquid nemen en het geld in je videokaart steken of wat extra mem.

sexy_alien was eerder

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Harddisk prijzen zijn nu weer aan het stijgen. Een week terug kocht ik een Seagate Barracude IV van 80GB voor 119 en nu is ie alweer 10 pleuro duurder. Goede harddisk trouwens :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38
Scarp schreef op 06 augustus 2002 @ 13:07:
Harddisk prijzen zijn nu weer aan het stijgen. Een week terug kocht ik een Seagate Barracude IV van 80GB voor 119 en nu is ie alweer 10 pleuro duurder. Goede harddisk trouwens :)
paar weken terug heb ik hem gezien voor 96 euro :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:50
Als je 2 disks in striping zet, verdubbel je het risico om data te verliezen bij een crash van 1 disk. Zodra 1 van de 2 disks kapot gaat, ben je alle data kwijt. Doe enkel RAID als je een degelijke back-up oplossing hebt die je dagelijks gebruikt en waarvan je getest hebt dat ze werkt.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

HDD prijzen zijn erg hard aan het stijgen... Ik hoorde dat het nog wel ff door kan gaan, dus als je het nog vrij goedkoop wilt hebben, moet je nu kopen of lang wachten...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Pagina: 1