Realtime DV-Output

Pagina: 1
Acties:

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik ben op zoek naar iets waarmee ik realtime beeld via een DV-verbinding (IEE-1394) uit de computer-uitgang haal.

Het probleem is nl. zo:
Voor videofilms, maak ik vaak presentaties in powerpoint. Als je deze via de s-video uitgang eruit haalt verlies je een hoop kwaliteit. Daarom wil ik dit graag via dv laten gebeuren.

Hebben jullie enig idee welke kaart/software hiervoor geschikt is?

Owjah, de film wordt over het algemeen op een Casablanca Krön gemonteerd.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DustMan4u schreef op 06 augustus 2002 @ 11:13:
Ik ben op zoek naar iets waarmee ik realtime beeld via een DV-verbinding (IEE-1394) uit de computer-uitgang haal.

Het probleem is nl. zo:
Voor videofilms, maak ik vaak presentaties in powerpoint. Als je deze via de s-video uitgang eruit haalt verlies je een hoop kwaliteit. Daarom wil ik dit graag via dv laten gebeuren.

Hebben jullie enig idee welke kaart/software hiervoor geschikt is?

Owjah, de film wordt over het algemeen op een Casablanca Krön gemonteerd.
Misschien heel omslachtig: maak er een avi van en zet die via premiere terug op DV

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Dat gaat uiteraard alleen maar als je alles in de DV codec hebt weggeschreven. Output over firewire is alleen maar DATA en geen video. Dus ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Maar ook ik ben nooit te oud om te leren :+

zelfde soort vraag in Firewire Output naar tv

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• DustMan4u
jadjong schreef op 06 augustus 2002 @ 11:17:
[...]
Misschien heel omslachtig: maak er een avi van en zet die via premiere terug op DV
Zou een oplossing zijn, maar het moet wel een beetje te doen blijven voor mensen die niet zo veel verstand hebben van computers. Ik ben nl. niet de enige die er mee moet kunnen werken.
Dat gaat uiteraard alleen maar als je alles in de DV codec hebt weggeschreven. Output over firewire is alleen maar DATA en geen video. Dus ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Maar ook ik ben nooit te oud om te leren
Ok, ik weet dat het op de computer over het algemeen iets anders in elkaar zit dan op de montagecomputer. Computer doet er eerst een hele poos over, drivers installeren. Casablanca is inpluggen en het werkt. En digitale camera's beschikken ook over zo'n output. Dus ik vroeg mij af of er niet een kaart was die dat zou kunnen waarmaken.

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• Baklap

Baklap

De enige manier die ik ken is via de montage software terugspelen naar een transcoder (kan camera met DV-in zijnof een DV deck) Gewoon terugspelen vanuit PC ziet er niet bij. Maar hoe speel jij het normaal af dan ? Ik begreep PowerPoint... importeer je dan clips ofzo ?

• DustMan4u
Baklap schreef op 06 augustus 2002 @ 12:22:
De enige manier die ik ken is via de montage software terugspelen naar een transcoder (kan camera met DV-in zijnof een DV deck) Gewoon terugspelen vanuit PC ziet er niet bij. Maar hoe speel jij het normaal af dan ? Ik begreep PowerPoint... importeer je dan clips ofzo ?
Momenteel doe ik alles nog via de Y/C output, maar met grafiekjes komt het soms niet helemaal netjes over, vandaar dat ik het graag via DV wil.

• Baklap

Baklap

presenteer je op een beamer ? Dan zou de VGA uitgang je mischien meer detail bieden ?

• DustMan4u
Baklap schreef op 06 augustus 2002 @ 12:45:
presenteer je op een beamer ? Dan zou de VGA uitgang je mischien meer detail bieden ?
Nee, zoals ik boven ook al zei wordt het in een videofilm gemonteerd met behulp van de Casablanca Krön

• jadjong
  • Niet online
DustMan4u schreef op 06 augustus 2002 @ 13:19:
[...]

Nee, zoals ik boven ook al zei wordt het in een videofilm gemonteerd met behulp van de Casablanca Krön
Voor de mensen die niet weten wat het is: Zie het als een Xbox voor videomateriaal.

• Baklap

Baklap

DustMan4u schreef op 06 augustus 2002 @ 13:19:
[...]

owja... :) solly...

• DustMan4u
jadjong schreef op 06 augustus 2002 @ 13:21:
[...]
Voor de mensen die niet weten wat het is: Zie het als een Xbox voor videomateriaal.
Alleen dan 15 tot 20 keer zo duur :)

Verwijderd

Met een Canopus DV-Storm kaart Heb je realtime DV Output, ik heb die kaart ook is meer voor professionele toepassingen van videobewerking (kost je rond de 1500 euro) Hij heeft alles realtime out, DV En analoog (s-video)
http://www.canopuscorp.co...torm_se/pt_dvstorm_se.asp

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:20:
Met een Canopus DV-Storm kaart Heb je realtime DV Output, ik heb die kaart ook is meer voor professionele toepassingen van videobewerking (kost je rond de 1500 euro) Hij heeft alles realtime out, DV En analoog (s-video)
http://www.canopuscorp.co...torm_se/pt_dvstorm_se.asp
Dus je kan die kaart ook als digitale TV-out gebruiken voor het bekijken van DivX

Verwijderd

Divx is niet een echt formaat wat ondersteund wordt voor directe dv firewire output.
Het gaat meer om ongecompressede video wat echt geweldig werkt. Divx zal ook werken nadat je het omgezet hebt naar een ander formaat (normale .avi Canopus codec of microsoft codec)

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 15:40:
Divx is niet een echt formaat wat ondersteund wordt voor directe dv firewire output.
Het gaat meer om ongecompressede video wat echt geweldig werkt. Divx zal ook werken nadat je het omgezet hebt naar een ander formaat (normale .avi Canopus codec of microsoft codec)
Je kan het dus niet als extended desktop gebruiken, dus niet wat topicstarter bedoelt.
Pagina: 1