[mobo] gelijkmatig gepiep totdat stroom eraf is

Pagina: 1
Acties:

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
Hallo!

Sommige van jullie hebben het misschien gelezen, maar waarschijnlijk niet :)

In de hoop dat mijn videokaart het nog zou doen deed ik 'm maar weer terug (hij was kapot, dacht ik ;) nu weet ik het zeker) en dacht de pc maar weer eens te gaan testen. Maar schijnbaar haddik knopje nog aanstaan (AT kast heh). Ik zie vonkjes bij de stekker, maar ja, das nou stroom :) Maar wel van de schrik snel dat ding weggetrokken, hoorde nog wat draaien in m'n pc.

Nou ja, ik sta stijf van de schrik (whe, ik kan daar zo slecht tegen). Maar later probeer ik het weer. Krijg ik heel gelijkmatig gepiep totdat ik 't stroom eraf haal. allemaal korte piepjes, en maar door blijven gaan.
Enig idee wat dit betekend?

dankjulliewel :*

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-07 22:04

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je pc aan staat en je wilt een kaartje er ala hot-plug erin doen, dan kan het ook zijn dat je mobo stuk gaat. Heb het zelf welleens gehad met een cdbrander die ik hot-plug dacht aan te sluiten. Heel raar, lezen deed ie wel, branden niet meer. Een nieuw zelfde bord mocht ook niet baten (ja de stekkers zaten goed) maar op een ander bord wel. Dus heb ik m maar verkocht.
SCSI aansluiten terwijl je pc aanstaat is ook niet fijn voor je SCSI kaart. Gaat ie stuk van. Of zou de poort op mn scanner stuk zijn? Iig zit er ook USB op en das een stuk prettiger.

Maargoed, die piepjes geven aan dat er geen video kaart gevonden is. Dus waarschijnlijk issie stuk en ik hoop niet dat je slot stuk is op je mobo.

Mzzl

Gadgets FTW!

Verwijderd

Korte, herhalende piepjes betekenen bij een Award-bios dat je geheugen het gehad heeft.
Op I-net zijn pagina's te vinden met de betekenissen van de piepjes.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025
M'n geheugen dood?! argh! Dat kon ik nou net niet hebben..

En die pagina's zou ik maar al te graag opzoeken, zogauw ik m'n eigen pc weer terug heb, met muis en een hogere resolutie dan 800*600*16@60Hz *koppijn heeft*

Maar ja, ik trek zo wel de goedkope reepjes eruit en probeer 't opnieuw..

I'll keep you posted