Toon posts:

ongewenst dataverkeer door multicasts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
mijn pa heeft een minimaal abo van zeelandnet kabel. dat betekend een datalimiet van 100mb per maand, dus alleen voor email. maar als zijn compu aan staat dan is er altijd data verkeer, ongeveer 1 mb per uur, dan ben je er natuurlijk snel doorheen. nou heb ik dit weten op te lossen door met zonealarm de internetlock aan te zetten.. dan krijg je dus binnen een paar minuten een paar horderd blocks van multicasts en weet ik veel wat voor connection attempts. het jammere is dat je dan dus elke keer internet aan en uit moet zetten.
ik heb al gemaild met zeelandnet maar die konden/wilden me niet echt verder helpen.
dus weet iemand hier een andere oplossing dan het volledig op slot gooien van je verbinding?

Verwijderd

alleen voor mail? dan gewoon alles blocken behalve naar de POP3 en SMTP van zeelandnet

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:45

Kettrick

Rantmeister!

Heb je zeelandnet gevraagd of dit meegeteld wordt ?

Lijkt me nl. niet helemaal normaal :{

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 22:35

Bosmonster

*zucht*

Probeer eens Ad-Aware te draaien. Want er zit gewoon wat zut op je computer geinstalleerd wat er niet hoort..

Verwijderd

Topicstarter
okee, niet alleen mail, ook internet natuurlijk, maar geen grote dingen downloaden.
en het wordt idd wel mee geteld, ik heb er al over geklaagd, maar dat hielp niet
en ik heb net een complete schone install gedaan en het probleem was precies hetzelfde..